Gå til innhold

Inspirert av «hvordan har folk råd?» -tråden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine verste småtyver i lommeboka?

Mine er kafébesøk og lesestoff (paperbacks, blader og aviser)

Samt at jeg innimellom tar bilen til steder jeg godt kunne gå. Det koster også.

Anonymkode: 630d7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maaaat!!!!!

 
må bli flinkere til å handle og planlegge! I mai hadde vi brukt 16.000 på husholdning. 

Anonymkode: 6b6b4...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus!! Pleier å holde meg 2 uker av, hvor jeg bruker opp igjen brukte 😛 

Men må kjøper aldri jeg smågodt da. Drikker ikke alkohol heller. Så det er kaffe og snus som er det jeg kjøper som man egentlig ikke trenger. Det er ikke livsnødvendig liksom. Bare at kaffen kan redde humøret, snusen er god å ha av og til. 

Anonymkode: ca733...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva er dine verste småtyver i lommeboka?

Mine er kafébesøk og lesestoff (paperbacks, blader og aviser)

Samt at jeg innimellom tar bilen til steder jeg godt kunne gå. Det koster også.

Anonymkode: 630d7...4d2

App kort til mobilen

Junk food

Anonymkode: 6a768...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God vin, sjokolade og lakris, samt mat i kantinen på jobb noen dager i uken (til vanlig, ikke nå). Altså type vin til 200-400 kr flasken, kvalitetssjokolade til hundrelappen osv. Til gjengjeld bruker jeg knapt penger på klær, sko, vesker, frisør og dilldall slik mange andre kvinner gjør.

Anonymkode: bdb07...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus og brus/godis i helgene. Er også litt fæl på take away🙄

Anonymkode: c3840...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepsi Max (handler jo snop også, men som regel bare til helga)

Røyk

Take out

Mat som vi ikke spiser opp

Skikkelig harry-liste dette jo🙈

Anonymkode: 1da7e...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

App kort til mobilen

Junk food

Anonymkode: 6a768...305

Hva er app kort til mobilen?

Anonymkode: ce242...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuser en boks for dagen samt drikker vin og spiser dyr mat hver helg. Siden vi er to som snuser er det 200 kr dagen bare i det. Kjøper også mye salatbar til lunsj og iskaffe. Han drikker energidrikk.

På den andre siden spiser vi nesten aldri godteri/potetgull/sjokolade og brus. Kjøper klær og nips/interiør ca 1 gang i året og knapt nok det. Liker gjenbruk, medn kjøper sjelden noe vi ikke trenger. Vi kjøper billige mobiler til maks 2000 kr når den 6 år gamle mobilen streiker og tv vårt er fra 2007. Vi handler ikke på avbetaling og bytter ikke sofa fordi vi er lei fargen, men fordi den er ødelagt. 

Vi kunne reist mye til syden i fellesferien hvis vi kuttet uvanene våre, men pytt, man skal jo leve også😊 

Anonymkode: ecace...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Snuser en boks for dagen samt drikker vin og spiser dyr mat hver helg. Siden vi er to som snuser er det 200 kr dagen bare i det. Kjøper også mye salatbar til lunsj og iskaffe. Han drikker energidrikk.

På den andre siden spiser vi nesten aldri godteri/potetgull/sjokolade og brus. Kjøper klær og nips/interiør ca 1 gang i året og knapt nok det. Liker gjenbruk, medn kjøper sjelden noe vi ikke trenger. Vi kjøper billige mobiler til maks 2000 kr når den 6 år gamle mobilen streiker og tv vårt er fra 2007. Vi handler ikke på avbetaling og bytter ikke sofa fordi vi er lei fargen, men fordi den er ødelagt. 

Vi kunne reist mye til syden i fellesferien hvis vi kuttet uvanene våre, men pytt, man skal jo leve også😊 

Anonymkode: ecace...2c4

Men -  en boks for dagen?? Har du slimhinner igjen i munnen i det hele tatt? (Jeg har aldri snuset, men kjenner folk som gjør det, og de sier at man får spor av det på tannkjøtt og simhinner 😲)

Anonymkode: 630d7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snuser en boks for dagen samt drikker vin og spiser dyr mat hver helg. Siden vi er to som snuser er det 200 kr dagen bare i det. Kjøper også mye salatbar til lunsj og iskaffe. Han drikker energidrikk.

Vi kunne reist mye til syden i fellesferien hvis vi kuttet uvanene våre, men pytt, man skal jo leve også😊 

Anonymkode: ecace...2c4

73000 i året kun på snus 😂

Anonymkode: 81f00...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det scrapbooking utstyr. Men så bruker jeg svært lite penger på alt mulig annet. Er ufør og, så kommer meg svært sjelden ut. Men scrapbooking er en av tingene jeg fortsatt får glede av. 

Anonymkode: f86ac...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men -  en boks for dagen?? Har du slimhinner igjen i munnen i det hele tatt? (Jeg har aldri snuset, men kjenner folk som gjør det, og de sier at man får spor av det på tannkjøtt og simhinner 😲)

Anonymkode: 630d7...4d2

Jada. Ikke noe i veien med tenner og tannkjøtt enda. Litt av greia er at jeg har en snus i munnen i toppen 10 min, mens andre i 2 timer. Altså jeg sløser!

Anonymkode: ecace...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

73000 i året kun på snus 😂

Anonymkode: 81f00...69c

Ja. Og tenk vi har snust i minst 10-15 år. Før dette røykte vi noe som var enda dyrere. Med andre ord har ikke vi lov til å klage hvis vi har dårlig råd😂

Anonymkode: ecace...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energidrikk, godteri og snacks. Er bare det vi bruker penger på utenom faste utgifter og mat, men det tar en altfor stor del av kaka

Anonymkode: 7e393...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tenke:
- Røyk (men har redusert forbruket og har plan for å slutte)
- Cola Zero er min beste venn
- God vin
- Litt dyrere mat
- Unødvendige ting og klær til barna
- Joggesko (har ganske mange par til kr 1.500-2.000,- per par)
- Bruker alt for mye på hage og uteområde nå om dagen (men det blir fint da)

Anonymkode: 0d00a...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat! Vi bruker enorme summer på mat i måneden. Storspilt familie på 6 stykk

Anonymkode: afe1f...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola Zero - drikker 2-3 glass hver dag.

Take away mat eller restaurant minst en gang i uka

Anonymkode: d77ae...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin. Drikker ca 3-4 glass i løpet av helgen, men til sammen blir det noen kroner.

Potetgull. Samboer og jeg deler 1-2 poser i løpet av helgen. Hadde sikkert vært 10 kg lettere hadde jeg kuttet det ut.

Eller vil jeg anbefale alle om å sjekke renta, forsikringer og mobilabonnement. Jeg har tatt en runde på det nå, og vi vil spare 15-18.000 kr i året på det. Helt vilt hvor dyrt det blir når det bare skurrer og går. Bare i renter vil vi spare 12.000 kr i året! Det har til sammen tatt meg én time å fikse det.

Anonymkode: 49735...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jada. Ikke noe i veien med tenner og tannkjøtt enda. Litt av greia er at jeg har en snus i munnen i toppen 10 min, mens andre i 2 timer. Altså jeg sløser!

Anonymkode: ecace...2c4

Godt å se noen er verre enn meg 😅😅 jeg har en boks i uka. Og så bruker jeg opp igjen brukte snus. Disse legger jeg i tomme snusbokser. 
skulle skaffet meg sånn «helvetesboks» eller hva den heter. Eksisterer det ? Snus boksen som låser seg. Du innstiller hvor mange du kan ta pr dag, på en app på tlf. Etter det låser den seg.

snus er et onde, om jeg kan kalle det det. Frister alltid når jeg ikke har det. Særlig når jeg er alene. Tar jeg den feil tif på døgnet blir jeg dårlig, føler jeg er slem mot kroppen min. Noen ganger er det bare herlig! Får jeg ikke ønsket følelse så tar jeg en til å håp om å få følelsen. Noen ganger har jeg bare den kalde følelsen.... da har jeg fått for mye.

Sliter ikke med tennene jeg heller. Og tannkjøttet blir fint igjen fort når jeg har pause. 

Anonymkode: ca733...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin, baileys. Ellers bruker vi nok unødvendig mye på mat/husholdning. Planlegger og ukeshandler, men har nok litt unødvendige vaner. Men man skal da kose seg mens man lever🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1e3ee...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Og tenk vi har snust i minst 10-15 år. Før dette røykte vi noe som var enda dyrere. Med andre ord har ikke vi lov til å klage hvis vi har dårlig råd😂

Anonymkode: ecace...2c4

Haha, da er vi flere. Handler vanligvis i Sverige, men nå kom jo korona å stengte det hele. Så snusutgiftene gikk i taket😅
 

Bestiller på nett fra snushjem, sparer 20 kr boksen på det. Så slipper man stå i butikken å guide de ansatte på hvilken type man skal ha. 

Anonymkode: 3e1a9...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vin. Drikker ca 3-4 glass i løpet av helgen, men til sammen blir det noen kroner.

Potetgull. Samboer og jeg deler 1-2 poser i løpet av helgen. Hadde sikkert vært 10 kg lettere hadde jeg kuttet det ut.

Eller vil jeg anbefale alle om å sjekke renta, forsikringer og mobilabonnement. Jeg har tatt en runde på det nå, og vi vil spare 15-18.000 kr i året på det. Helt vilt hvor dyrt det blir når det bare skurrer og går. Bare i renter vil vi spare 12.000 kr i året! Det har til sammen tatt meg én time å fikse det.

Anonymkode: 49735...dac

Takk for tips!

Anonymkode: 630d7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...