Gå til innhold

En mor som nekter far å få vite...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor deres felles barn skal gå i barnehage til høsten. De har delt foreldreansvar, barnet bor til mor, å får besøke far av og til. 

Hvordan er det mulig å nekte den andre foreldren å få vite hvor barnet flyttes? Kan mor gjøre slik UTEN noen konsekvens? Mor trenerer alle samvær og avtaler. Far vil så gjerne ha barnet sitt nå og da,  å barnet koser seg veldig når det er til far. Vil ikke hjem til mor.

Noen som er 100%  sikre på lovverket å hvilke rettigheter far har. Regner med det blir rettsak, hvis ikke får barnet aldri se far igjen...

Anonymkode: 43879...3a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt dette til retten, synes ikke dette er greit

Anonymkode: b91e6...f2c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde tatt dette til retten, synes ikke dette er greit

Det vil nok ende i retten, men klarer ikke å forstå at mødre (for det er oftest mødre) kan få holde på akkurat slik de vil. Å ikke skjønner disse mødrene at det er barnet sitt de ødelegger for.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Det vil nok ende i retten, men klarer ikke å forstå at mødre (for det er oftest mødre) kan få holde på akkurat slik de vil. Å ikke skjønner disse mødrene at det er barnet sitt de ødelegger for.

helt enig der, er veldig vanskelig enkelte mødre.

vet om en som løy om at far slo henne og barna, var helt motsatt , og faren fikk de til slutt og samme med en kompis av meg, fikk alle 3 sine pga mor fant på løgner som ikke var sanne og bare holdt de vekk for morro skyld

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor deres felles barn skal gå i barnehage til høsten. De har delt foreldreansvar, barnet bor til mor, å får besøke far av og til. 

Hvordan er det mulig å nekte den andre foreldren å få vite hvor barnet flyttes? Kan mor gjøre slik UTEN noen konsekvens? Mor trenerer alle samvær og avtaler. Far vil så gjerne ha barnet sitt nå og da,  å barnet koser seg veldig når det er til far. Vil ikke hjem til mor.

Noen som er 100%  sikre på lovverket å hvilke rettigheter far har. Regner med det blir rettsak, hvis ikke får barnet aldri se far igjen...

Altså hvis faren ikke er til fare for barnet eller har truet med å kidnappe så ser jeg ikke vitsen i å skjule slikt. Hun kan jo ikke nekte barnehagen å gi han info om barnet og andre ting vedrørende barnehagen så lenge de har delt foreldrenansvar. Det har de ikke lov til. Forøvrig slår det også tilbake på henne å nekte samvær hvis bf er en god far og ikke farlig for barnet. Han bør ha vitner på det.

Her er ikke far i bildet av gode grunner (fare for barn og meg), men vi har fortsatt delt foreldreansvar. Han får ikke vite av meg hvor barnet går i bhg. Far bor på andre siden av landet, men barnehagen har sagt at skulle far funnet ut at barnet går der og han spør om opplysninger så kan de ikke nekte han det så lenge vi har delt foreldreansvar og vi ikke har vært i retten. Men de utleverer ikke barnet til han hvis han dukker opp for å hente. Da ringer de meg først. Familievernkontoret har rådet meg til å vente med å gå til sak for å få foreldreansvar alene før det virkelig er nødvendig (For eksempel at vi skal reise utenlands og trenger pass hvor far nekter å skrive under). 

Anonymkode: c67cd...591

Skrevet

Dersom de har felles foreldreansvar vil han ikke finne adressen til barnet og svar på barnehagesøknaden på Altinn?

Anonymkode: f5c5e...fa8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom de har felles foreldreansvar vil han ikke finne adressen til barnet og svar på barnehagesøknaden på Altinn?

Anonymkode: f5c5e...fa8

Det skal jeg høre med han om👍 takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...