Gå til innhold

Mengde melk


Fairy91

Anbefalte innlegg

Hei! 

jeg har en sønn på 11 uker (6 uker korrigert). Han får mme, men jeg blir ikke klok på hvor mye jeg skal gi han. I følge helsesøster skal man ta 16 % av kroppsvekten, men da får han tydeligvis ikke i seg nok fordi jeg prøvde å følge dette denne uken, men da gikk han ned i vekt. Jeg kan ikke følge det som står på pakken for det er for mye mente hun... Han går 100 Ml hver tredje time (ca). Kun litt pupp på natten (20-30ml) kan jeg tenke meg. Når vi har gjort dette, går han opp 200 g i uken :) Blir usikker på h s jeg skal følge når han går videre opp i vekt for da vil 100ml bli for lite etter hvert naturligvis... Noen som er i samme båt med prematur og mengde mat..? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett litt inne her? http://www.flaskehjelpen.no/

Jeg har ikke hatt prematur baby selv, men hadde flaskebarn. Opplevde varierende grad av kunnskap om det på helsestasjonen selv, men opplevde flaskehjelpen som en god ressusj. 

Flaskebarn kan fort bli litt glupske og spiser litt mer en de trenger (utvider magesekken fort) fordi melken kommer ofte litt fortere ut, så jeg hadde alltid mindre hull i tuten en alder skulle tilsi. Så matet jeg etter vekt og ikke ml, for å si det sånn. Når barnet var mett, rolig og fornøyd, og vekten gikk normalt opp, så var det barometer nok for meg. Enten det var 100ml eller 130ml. Men som sagt så var det ikke prematur, og da er det kanskje ikke like mengdefokus. 

Anonymkode: 8c689...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...