Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Blir 17 år i juli. Han er invitert med på en tur med en gjeng. Ca personer. De andre ungdommene er greie og ikke noe tull. Men turen er 5 timer unna med overnatting. Skal sitte på med 18-19 åringer. Det jeg tenker mest på er at det er Covis-19 restriksjoner. Jeg har oppdaget at jeg er den eneste foresatte som har fulgt regler sånn noen lunde. Andre, spesielt ungdommer har ikke vært i nærheten av det jeg har krevd for mine barn. Spørsmålet er om jeg bør slakke strikken på sånne turer og sammenkomster? Anonymkode: 417db...507
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Min snart 17 åring hadde ikke fått lov. Hvis det blir noe tull er det langt å reise for å hente han. Hvis jeg hadde kjent noen i nærheten der han skulle som kunne steppet inn hvis noe skulle skje hadde jeg sett det an. Frem til han er 18 er jeg ansvarlig. Venninna min ble oppringt av politiet en natt. Sønnen var på hyttetur med et par venner, og det hadde eskalert. Sønnen til venninna mi hadde ikke gjort noe galt, men hun måtte allikevel troppe opp og hente sønnen sin. 30 min unna. Melding til barnevernet og full pakke da han hadde blitt observert sammen med noen som drakk. Saken ble selvfølgelig henlagt, men ikke hyggelig å få "kjeft" av politi og barnevern. Anonymkode: 74012...ce0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Nå kan jo ungdommer opp til 19 år trene med fullkontakt. Synes da en hyttetur er problematisk. De er vel ikke over 20 personer på hytta? Jeg dro til karibien mutters alene da jeg var 16. Gikk helt fint. Anonymkode: ba503...d15
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå kan jo ungdommer opp til 19 år trene med fullkontakt. Synes da en hyttetur er problematisk. De er vel ikke over 20 personer på hytta? Jeg dro til karibien mutters alene da jeg var 16. Gikk helt fint. Anonymkode: ba503...d15 Hyttetur uproblematsik skulle det stå. Anonymkode: ba503...d15
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 De skal jo lære seg å bli voksne.. La de få prøve seg litt. Men jeg hadde tatt en alvorsprat ang trafikksikkerhet. Anonymkode: 464c2...c70
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 De som kjører, hvordan er de? Jeg hadde ikke latt min ungdom reise på biltur med bygdas råkjører for å si det slik. Anonymkode: de8e3...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå