Gå til innhold

Bent Høie- Store ord, lite handling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ikke uten grunn Bent Høye er forhatt av pasienter og de som arbeider i psykriatrien. Nedskjæring etter nedskjæring, etterfulgt av tomme ord når tragediene er et faktum. 
 

Jeg var så heldig å overleve et alvorlig selvmordsforsøk. Ikke takket være hjelpen jeg fikk, jeg ba om hjelp men var ikke «syk nok». Sannheten er at det er ikke hjelp å få! De fleste som lykkes med å ta sitt eget liv har oppsøkt hjelp, men blitt avvist eller satt i kø. 
 

https://www.tv2.no/nyheter/11471321/

Anonymkode: 2423f...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at du overlevde og lever videre, Hi! :) ❤️

Jeg er enig med deg, Høie har vært en mann av stadig store ord, men lite handling. Mitt inntrykk av ham som person er at han er en mann som faktisk ønsker å gjøre en endring. Men det hjelper jo lite når han nå i årevis har frontet den blå-blå politikken som faktisk ikke har fokus på pasienters beste. De snakker stadig om alt de har gjort, men lite om de faktisk følger det opp, og ingenting om alt som de ikke gjør noe som helst med.

De krever stadig billigere og mindre sykehus, bare for å nevne en ting - og vi har jo sett hva det fører til nå under koronakrisen. Men verre er det at folk går i år i ventekøer for å bli utredet og behandlet i helsevesenet, enten det er fysisk eller psykisk sykdom. I den tiden blir mange langt sykere, noen overlever ikke, altfor mange ender som uføre.

Statsminister Erna Solberg stod i nyttårstalen sin og oppfordret folk til å søke hjelp når de har psykiske problemer. Hun sa ingenting om hvor vanskelig det er å få hjelp...

Jeg var der selv for noen år siden. Ber ikke om hjelp før jeg virkelig trenger det. Da kjente jeg at jeg var helt på grensen til å være suicidal og kunne bikke over når som helst. Legen skrev hastehenvisning til dps. De svarte over tre måneder siden og mente jeg var for frisk. Det som reddet meg den gangen var at jeg ble så eitrende forbanna over at systemet fungerer så dårlig. Jeg var heldig, jeg kunne like gjerne ha endt opp som en i en trist statistikk.

Det eneste som kan endre helsevesenet er om folk begynner å stemme vesentlig annerledes enn de har gjort ved de siste valgene!

 

Anonymkode: b8369...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er høyrepolitiker. Han ønsker ikke å betale for dine helsetjenester.. du er syk, ditt problem. 

Anonymkode: ee959...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasjonen er på ræva når det gjelder psykiatrien og psykisk helse. Sengeplasser i tusentall har vært lagt ned over en lang periode under flere regjeringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innen rus og psykiatri og er helt enig, stadig mer administrative oppgaver, for mange pasienter per behandler, altfor kort tid og utskiftninger blant ledelsen. Politikerne serverer bare bla bla og det er økonomien som styrer. Eneste grunn til at det ikke står verre til, er at de fleste som jobber innen feltet har integritet og samvittighet. Det er ingen som bryr seg om innholdet som tilbys pasientene, bare hvor mange som behandles. 

Anonymkode: 52238...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder ikke bare psykiatri heller. Blå politikk funker ikke for de svake. 

Anonymkode: d503c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber innen rus og psykiatri og er helt enig, stadig mer administrative oppgaver, for mange pasienter per behandler, altfor kort tid og utskiftninger blant ledelsen. Politikerne serverer bare bla bla og det er økonomien som styrer. Eneste grunn til at det ikke står verre til, er at de fleste som jobber innen feltet har integritet og samvittighet. Det er ingen som bryr seg om innholdet som tilbys pasientene, bare hvor mange som behandles. 

Anonymkode: 52238...530

Jeg føler så utrolig mye med dere som jobber på feltet. Tragisk hele greia! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er jeg overhodet ikke overrasket? Fordi dette jo er helt vanlig Høyrepolitikk. 

Anonymkode: c6252...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anonym bruker said:

Ikke uten grunn Bent Høye er forhatt av pasienter og de som arbeider i psykriatrien. Nedskjæring etter nedskjæring, etterfulgt av tomme ord når tragediene er et faktum. 
 

Jeg var så heldig å overleve et alvorlig selvmordsforsøk. Ikke takket være hjelpen jeg fikk, jeg ba om hjelp men var ikke «syk nok». Sannheten er at det er ikke hjelp å få! De fleste som lykkes med å ta sitt eget liv har oppsøkt hjelp, men blitt avvist eller satt i kø. 
 

https://www.tv2.no/nyheter/11471321/

Anonymkode: 2423f...631

og legge all skyld på en person, blir feil

Anonymkode: 4a932...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber innen rus og psykiatri og er helt enig, stadig mer administrative oppgaver, for mange pasienter per behandler, altfor kort tid og utskiftninger blant ledelsen. Politikerne serverer bare bla bla og det er økonomien som styrer. Eneste grunn til at det ikke står verre til, er at de fleste som jobber innen feltet har integritet og samvittighet. Det er ingen som bryr seg om innholdet som tilbys pasientene, bare hvor mange som behandles. 

Anonymkode: 52238...530

Kjenner meg igjen!
Skift ut ordet «pasient» med elev og «behandler» med lærer, så vet du straks hvordan skolene drives også... alt er telleenheter, ikke kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...