Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Har ei jente på snart 17 år. Hun har en merkelig vennegjeng synes jeg. Det har alltid vært sjalusi og styr på en eller annen måte. Jeg sier ikke at min datter er feilfri, men hun er snill og imøtekommende og har mange venner. Det er liksom de hun holder mest sammen med, jeg reagerer litt på. Her er noen eksempler: Gjengen var invitert på fest forrige helg, men min jente fikk ikke vite noe om dette før etterpå. Da sa en av jentene i gjengen at "Line" mente vi ikke skulle si noe til deg, for hun ville prøve seg på en av guttene der og ville ikke at du skulle komme da. Min datter ble lei seg, og skjønte ikke hvorfor. Ikke var det en gutt hun likte selv engang. Ei klassevenninne kommenterer alt hun gjør og går med, som f.eks kommentarer om klærne om ikke det er for lite eller for trangt. Det er ikke klær som er upassende eller stygge, men det er kanskje snakk om en kroppsnær topp. Hun sier jenta mi bytter gutter hele tiden, og at det er kvalmt. Dette sier hun i klasserommet så de andre hører det. Jenta kommer gjerne med samme klær uka seinere og vil veldig gjerne være med henne neste gang hun skal på fest..... En venn av min eldste sønn jobber på samme sted som den ene venninnen til datteren min. Han hadde overhørt at de hadde pratet stygt om henne. Hun tror de er veldig gode venner og setter stor pris på dem, men jeg synes dette er så dårlig oppførsel. Det virker som om det er mye prat om henne bak ryggen hennes. Hun er veldig pen og har alltid hatt oppmerksomhet ifra gutter, dette kan muligens være noe av årsaken. Jeg synes dette er så leit. Hun får liksom aldri en god venninne! Det oppstår alltid noe som gjør at det blir drama og hun utestenges. Anonymkode: d452d...a63
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Jeg slet selv med dette i ungdomstiden. Det ene her kan være at du som mor ikke vil se din datters «feil». Kanskje oppfører hun seg ikke alltid så bra hun heller, eller kanskje er provoserende på en måte. Men det sier ikke jeg at det ER. Jeg var hun kjedelige som ikke brydde meg om klær og gutter før jeg ble 14. Altså 9.klasse. Plutselig begynte jeg også og det var da mobbingen startet. Hun populære var interessert i en på 1.året videregående. Han var populær. Han hadde snakket fint om meg og sagt han var interessert i meg. Særlig i fylla røpet han det. Fy faen sånn et helvete alt ble. Han avviste jo hun populære, eller hun som var vant med å være super populær. Jeg fikk stygge meldinger på msn. Kom i så stygge klær osv. Det kan jo være misunnelse ja. Men jeg var ikke alene om dette. Min tidligere venninne som flyttet til nabobyen gjorde alltid veldig mye ut av seg. Hun fikk irriterende mye oppmerksomhet og havnet i slosskamper med jenter for dette. Det var også ei som var dødspen. Jeg ler når jeg skriver dette nå for vi er voksne nå. Men det var ei som var så pen «Silje». Ei venninne av meg var så forelsket i en gutt som skulle på en fest. De holdt på. Ei annen venninne av henne skulle dit, og da spurte hun som hun kunne holde et øye med «Silje» så hun ikke skulle prøve seg. Jeg satt med henne når hun skrev på msn: «det er ei som skal dit som er så pen, er så redd hun skal prøve seg på han». 😅😅😅 Du får trøste deg med at dette går over med alderen. Jeg fikk heller aldri ei skikkelig venninne før jeg kom på videregående. Men da må man møte den venninnen som gjerne selv har hatt kjent på det å ha det tøft, og har selvtillit nok til å løfte andre i stedet for å dytte.. Anonymkode: 3cc8f...6cf
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Ja, sånn er det å være pen og populær. Og det gjelder IKKE bare i tenårene, dessverre. Her må hun velge seg venner ut fra hvem som takler at hun får oppmerksomhet fra gutter. Det finnes noen av de også. Hva om hun ser etter om det finnes noen andre jenter av hennes kaliber, og slutter å henge med de usikre jentene? Anonymkode: ce427...63d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får trøste deg med at dette går over med alderen. Nei, det gjør det da ikke. Ikke med mindre man enten blir mindre populær selv, eller man slutter helt å omgi seg med usikre mennesker. Men det er de samme tendensene når man er 30 og 40 og 50. Anonymkode: ce427...63d
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, sånn er det å være pen og populær. Og det gjelder IKKE bare i tenårene, dessverre. Her må hun velge seg venner ut fra hvem som takler at hun får oppmerksomhet fra gutter. Det finnes noen av de også. Hva om hun ser etter om det finnes noen andre jenter av hennes kaliber, og slutter å henge med de usikre jentene? Anonymkode: ce427...63d Enig. Men hvis du har vært her en stund, så skal ikke utseende ha noe å si for om hun får venner? Jeg lurte på dette selv! For noen mente at det var misunnelsen som gjorde at jeg ikke fikk venninner og at jeg alltid fikk Uvenninner. Men det var da andre jenter som var pene! Og disse hadde mange venninner! Kan det være at disse hadde kjæreste? Og at de var så utadvendt at folk ble trygge på dem? For meg har det likevel fungert veldig bra å få venninner som er like pene som meg. For det virker ikke som vi føler oss truet på samme måte. Men så har jeg venninner som er mer ordinære. Disse bryr seg ikke så om fasade. Har andre interesser. Anonymkode: 3cc8f...6cf
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør det da ikke. Ikke med mindre man enten blir mindre populær selv, eller man slutter helt å omgi seg med usikre mennesker. Men det er de samme tendensene når man er 30 og 40 og 50. Anonymkode: ce427...63d Hvorfor går da kommentaren igjen her; «det forsvinner med alderen» «herregud er dere 14?» men mulig dette er som jeg trodde, hersketeknikk fra enkelte folk her inne.. Anonymkode: 3cc8f...6cf
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg slet selv med dette i ungdomstiden. Det ene her kan være at du som mor ikke vil se din datters «feil». Kanskje oppfører hun seg ikke alltid så bra hun heller, eller kanskje er provoserende på en måte. Men det sier ikke jeg at det ER. Jeg var hun kjedelige som ikke brydde meg om klær og gutter før jeg ble 14. Altså 9.klasse. Plutselig begynte jeg også og det var da mobbingen startet. Hun populære var interessert i en på 1.året videregående. Han var populær. Han hadde snakket fint om meg og sagt han var interessert i meg. Særlig i fylla røpet han det. Fy faen sånn et helvete alt ble. Han avviste jo hun populære, eller hun som var vant med å være super populær. Jeg fikk stygge meldinger på msn. Kom i så stygge klær osv. Det kan jo være misunnelse ja. Men jeg var ikke alene om dette. Min tidligere venninne som flyttet til nabobyen gjorde alltid veldig mye ut av seg. Hun fikk irriterende mye oppmerksomhet og havnet i slosskamper med jenter for dette. Det var også ei som var dødspen. Jeg ler når jeg skriver dette nå for vi er voksne nå. Men det var ei som var så pen «Silje». Ei venninne av meg var så forelsket i en gutt som skulle på en fest. De holdt på. Ei annen venninne av henne skulle dit, og da spurte hun som hun kunne holde et øye med «Silje» så hun ikke skulle prøve seg. Jeg satt med henne når hun skrev på msn: «det er ei som skal dit som er så pen, er så redd hun skal prøve seg på han». 😅😅😅 Du får trøste deg med at dette går over med alderen. Jeg fikk heller aldri ei skikkelig venninne før jeg kom på videregående. Men da må man møte den venninnen som gjerne selv har hatt kjent på det å ha det tøft, og har selvtillit nok til å løfte andre i stedet for å dytte.. Anonymkode: 3cc8f...6cf For alt jeg vet så kan hun være helt annerledes når hun er med venner, men det har jeg litt vondt for å se. Hun er veldig blid og hyggelig, og jeg har sett henne sammen med ungdommer når vi har vært på skoleturer så jeg ser hvordan hun oppfører seg. Jeg vil ikke si at hun er ufin mot noen. Anonymkode: d452d...a63
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Jeg er glad for at jeg har gutter. Er drama med jentene fra barnehagen av og det blir verre og verre Anonymkode: 2f36d...ef9
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 Har to ungdommer i hus og de gir seg ende over hvor mye drama det er blandt jentene. Jeg har to jenter, men de har flest kompiser for de orker ikke all den dramaen. De har alltid hatt flest guttevenner, men når de startet på ungdomskolen så var det vistnok feil så da var de mer sammen med jenter. Hu eldste holdt ut lengst, yngste orka ikke etter kort tid. Hu yngste kom for kort tid siden: hvorfor kan de ikke bare sloss litt slik som guttene og vips er de venner igjen. Jentene blir jo aldri ferdig med ting, de tar opp igjen ting som skjedde for mange år siden. Jeg er fryktelig glad for at de er veldig like meg der og ikke orker det styret. Selv holdt jeg meg unna alt dramaet som var når jeg var yngre også, jeg også var mest sammen med gutter. Mine unger er nok litt mer sammen med jenter også, de har en stor vennegjeng som henger sammen uansett kjønn og alder. Jeg har gitt opp å skjønne hvem som er venner til mine unger, for de går omhverandre etter hva de finner på. Det har nok vært slik i all tid, men hva all den dramaen handler om og hvordan det skjer endrer seg nok. Nå foregår mye over nett, det gjorde det ikke når jeg var yngre. Anonymkode: 2b7a8...d92
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har to ungdommer i hus og de gir seg ende over hvor mye drama det er blandt jentene. Jeg har to jenter, men de har flest kompiser for de orker ikke all den dramaen. De har alltid hatt flest guttevenner, men når de startet på ungdomskolen så var det vistnok feil så da var de mer sammen med jenter. Hu eldste holdt ut lengst, yngste orka ikke etter kort tid. Hu yngste kom for kort tid siden: hvorfor kan de ikke bare sloss litt slik som guttene og vips er de venner igjen. Jentene blir jo aldri ferdig med ting, de tar opp igjen ting som skjedde for mange år siden. Jeg er fryktelig glad for at de er veldig like meg der og ikke orker det styret. Selv holdt jeg meg unna alt dramaet som var når jeg var yngre også, jeg også var mest sammen med gutter. Mine unger er nok litt mer sammen med jenter også, de har en stor vennegjeng som henger sammen uansett kjønn og alder. Jeg har gitt opp å skjønne hvem som er venner til mine unger, for de går omhverandre etter hva de finner på. Det har nok vært slik i all tid, men hva all den dramaen handler om og hvordan det skjer endrer seg nok. Nå foregår mye over nett, det gjorde det ikke når jeg var yngre. Anonymkode: 2b7a8...d92 Jeg er enig. Har selv flest guttevenner. Alltid hatt det. Føles litt ensomt noen ganger. Men har noen venninner også. Men det har faktisk ekstremt lett for å bli drama med jenter...sjalusi, utfrysing. Anonymkode: 3cc8f...6cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå