Gå til innhold

Bør han bidra med noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min bor fast hos meg, men han har egen leilighet også.(Har sagt han bør leie ut noen uker i sommer, han sier ja, men gjør ikke noe med det).  
Han bidrar ikke med annet enn å kjøpe litt mat i måneden. Bør han bidra med noe mer eller er det greit? Han både spiser og dusjer, vasker tøy her hos meg. 

Anonymkode: 7f88f...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han bør bidra. Strøm, vann, nett, forsikringer. Kort sagt: husleie.

Anonymkode: 0b8ab...1e9

Skrevet

Om det er greit kommer jo helt an på deg....

Mange faktorer her, hvor lenge har dere vært sammen og er det meningen dere skal være offesielt samboere? Hva er planen med hans leilighet, skal den selges og han kjøpe seg inn i din eller skal den leies ut?

Om dere ser for dere en fremtid sammen er det kanskje på tide å rydde opp i alt dette, bli enige og få en skikkelig plan på fremdriften.

Anonymkode: f3b9b...790

Skrevet

Har han adresse hos deg da? Er det sånn at han er mest hos deg fordi det er praktisk? Han bidrar med mat, men til hvem? Alle eller bare seg selv?

Anonymkode: ec6f9...cbb

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det er greit kommer jo helt an på deg....

Mange faktorer her, hvor lenge har dere vært sammen og er det meningen dere skal være offesielt samboere? Hva er planen med hans leilighet, skal den selges og han kjøpe seg inn i din eller skal den leies ut?

Om dere ser for dere en fremtid sammen er det kanskje på tide å rydde opp i alt dette, bli enige og få en skikkelig plan på fremdriften.

Det er greit for meg at han er der (selv om jeg noen ganger skulle hatt litt mer alenetid). 
Mulig vi flytter sammen en gang, men det blir ikke i nærmeste fremtid. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har han adresse hos deg da? Er det sånn at han er mest hos deg fordi det er praktisk? Han bidrar med mat, men til hvem? Alle eller bare seg selv?

Anonymkode: ec6f9...cbb

Han bor her pga han ønsker det. 
Han kjøper mat til oss alle (han, men og min tenåring to uker i mnd). Han kjøper ikke all mat, vi deler kanskje 60/40 og ikke alltid det engang. I tillegg har han gratis Spotify/ nettavis som jeg betaler. Han tjener ca. 300.000 mer enn meg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bør han bidra med noe mer eller er det greit?

Om du holder deg på rett side av sexkjøpsloven, tenker du på?

Anonymkode: 1ad49...bd1

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er greit for meg at han er der (selv om jeg noen ganger skulle hatt litt mer alenetid). 
Mulig vi flytter sammen en gang, men det blir ikke i nærmeste fremtid. 

Om han bor hos deg fast har dere jo flyttet sammen?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om han bor hos deg fast har dere jo flyttet sammen?

Ja, men er ikke sånn at vi har skrevet samboerkontrakt, han har solgt sitt osv.  

Skrevet

Så lenge han bor der fast som du sier så, så er det irrelevant at han eier en egen leilighet og betaler på den. Han bor gratis i DIN leilighet og sparer penger på utgifter som strøm og diverse abonementer. Han snylter på deg. 
Skal han bo der så får han jaggu betale halve strømmen, halve internettet, halve prisen på alle abonementer (Spotify osv.), og minst 40% av mat og husholdning (såpe, dopapir, shampoo) , samt litt i husleie. 

Er ikke dette noe han går med på så er han hjertelig velkommen til å flytte ut av din leilighet og inn i sin egen og betale for sitt eget livsopphold selv. 

Anonymkode: 88d4a...1bf

Skrevet

Nei, dette hadde ikke jeg orket. Han hadde fått pent beskjed om å bidra økonomisk, eller bo hjemme hos seg selv. 

Anonymkode: e7d69...9f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...