Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har ei venninne som spurte om jeg ville bli med på en konsert. Jeg sa at jeg kan ikke det pga billettene kostet 850 kr og stykk og at jeg og barna har ett stramt budsjett . Hun kjøpte billett til meg i bursdagsgave. Hun har ikke god råd heller, men hun har ikke barn, så hun tok seg råd til det. Men så pga korona så ble konserten avlyst. Hun søkte om refusjon. Forrige helg hadde jeg bursdag. Hun spurte hva jeg ønsket meg siden konsert ikke ble noe av. Jeg sa at hun måtte ikke kjøpe gave før hun fikk vite om hun fikk tilbake pengene fra konserten. Men på bursdagen kom hun med en parfyme til 500 kr. I går var vi ute og gikk tur. Da sier hun at hun ikke fikk refusjon for billettene. Hva gjør vi med det spurte jeg. Vil du at jeg skal betale min del av billettene, spurte jeg. Ja, det hadde vært fint sa hun. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg hadde jo ikke råd til billett, så derfor jeg sa nei. Hva hadde du gjort? Anonymkode: cc57f...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Sagt at du ikke har så mye penger på en gang så det må bli avbetaling og vipset henne 100 kr i måneden. Anonymkode: f294b...aea
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Jeg hadde nok betalt, for jeg er for feig og unnvikende til å ta det opp, men vennskapet hadde fått seg en ripe. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av hun Anonymkode: 206d5...54e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Hvorfor spurte du om du skulle betale når du ikke har råd til det?? Anonymkode: c652f...6ed
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor spurte du om du skulle betale når du ikke har råd til det?? Anonymkode: c652f...6ed Jeg spurte om hva hun ville... Vil hun ha tilbake pengene så må jeg betale. Blir mindre kos på ungene i sommer da. Men jeg vil ikke skylde noen penger... Anonymkode: cc57f...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg spurte om hva hun ville... Vil hun ha tilbake pengene så må jeg betale. Blir mindre kos på ungene i sommer da. Men jeg vil ikke skylde noen penger... Anonymkode: cc57f...c8c Det var jo en gave, og du ba henne om å ikke kjøpe ny gave. Det må hun ta på egen kappe, du skyder henne ikke noe Anonymkode: 206d5...54e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 Her synes jeg at venninnen skal bite i det sure eplet. Jeg pleier å be med meg folk på konsert, men da betaler jeg for begge, siden det er jeg som vil dra mest. Hehe. Ellers så betaler vi hver vår. Jeg var i en lignende situasjon. Jeg kjøpte to biletter til en konsert som mamma ville på, fikk som førjulspresang. Jeg fikk omgangssyke, da dro mamma sammen med kjæresten. Da betalte han for billetten sin, si den kostet 700,så betalte han 500 . Til jul fikk mamma en ny gave, siden jeg ikke kunne bli med på konserten. Javel. Litt dumt at kjæresten til mamma Måtte betale, men han fikk noe igjen for det i det minste og mamma slapp å dra alene. Anonymkode: 42dc0...062
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #8 Skrevet 1. juni 2020 Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Men jeg skal ikke sette meg i den situasjonen en gang til Anonymkode: cc57f...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #9 Skrevet 1. juni 2020 Jeg hadde sagt at du, nå har vi havnet i en lei situasjon. Jeg syntes det var fint av deg å kjøpe billett til meg, og dumt du ikke får refundert utgiftene. Men jeg sa også at jeg ikke hadde råd til billetten, og at jeg ikke ville ha bursdagsgave før du visste om du fikk refundert pengene. Så fikk jeg det likevel, og så var jeg dum nok til å spørre om du ville ha pengene for billetten av meg. Men jeg har jo ikke noe bedre råd nå, jeg har barn og det går ut over de også, og det blir litt feil at jeg skal tape 350,- på å ha bursdag, eller, egentlig 850,- da den parfymen er noe jeg ikke ville ha tatt meg råd til nå. Jeg kjenner at hvis jeg nå skal betale deg for noe jeg hele tiden har sagt at jeg ikke har råd til, og som faktisk går ut over mine barn, så kommer det til å bli noe jeg ergrer meg grønn over, og som kommer til å gå ut over vårt vennskap. Hva tenker du? Anonymkode: 3dc5d...e2e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #10 Skrevet 1. juni 2020 Har hun betalt med kredittkort, kan hun uansett kreve pengene tilbake. Anonymkode: b1ef0...35f
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #11 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste gjennom meldinger fra henne nå. Hun spurte om jeg ønsket meg favoritt parfumen. Jeg sa ja, men vent til du har fått tilbake billett penger. Ok sa hun.. Etter ei stund skriver hun at det er tilbud på parfyme. Enda en gang sa jeg vent på pengene for billettene. Så føler at jeg har gjort det jeg kan Anonymkode: cc57f...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #12 Skrevet 1. juni 2020 Du er jo idiot som spurte. Nå må du bare bla opp. Anonymkode: 2eb1a...4de
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #13 Skrevet 1. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du er jo idiot som spurte. Nå må du bare bla opp. Anonymkode: 2eb1a...4de 👍 Anonymkode: cc57f...c8c
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #14 Skrevet 1. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste gjennom meldinger fra henne nå. Hun spurte om jeg ønsket meg favoritt parfumen. Jeg sa ja, men vent til du har fått tilbake billett penger. Ok sa hun.. Etter ei stund skriver hun at det er tilbud på parfyme. Enda en gang sa jeg vent på pengene for billettene. Så føler at jeg har gjort det jeg kan Anonymkode: cc57f...c8c Ja, det synes jeg du har. Og det må være lov å si fra nøyaktig sånn som du opplever det hele, uten å si at det ene eller det andre er feil, og så kan hun være med og tenke videre på det. For hun kan ikke shoppe i vei, og så skal du betale for det hele, uten at det skaper en ripe i vennskapet. Så får hun heller velge hva hun vil gjøre, ut fra det. Anonymkode: 3dc5d...e2e
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #15 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du er jo idiot som spurte. Nå må du bare bla opp. Anonymkode: 2eb1a...4de Nei! En person kan ikke gjøre den ene etter den andre uansvarlige tingen, og så, når en annen person gjør en tankeløs ting, så får den andre personen plutselig hele skylden. Anonymkode: 3dc5d...e2e
Hengebukksvinet Skrevet 1. juni 2020 #16 Skrevet 1. juni 2020 Du kan jo kanskje heller betale tilbake pengene for parfymen?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2020 #17 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, Hengebukksvinet skrev: Du kan jo kanskje heller betale tilbake pengene for parfymen? Jo, kan jo det. Men skal aldri takke ja til konsert billetter i gave igjen Anonymkode: cc57f...c8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå