Gå til innhold

er solkrem på 30 for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med venninnegjeng og våre barn fra 1-11 på stranden i går, mitt barn brukte 30 og de andre sa at det var uansvalig og at jeg måtte bruke 50, barnet er 7 og vi brukte 50 kun når han var helt liten ca 4-18mnd,men etter det 30 :)

hva tenker dere?

Anonymkode: f68b0...a30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kreftforeningen anbefaler 20 og hyppigere smøring. 

Vi har aldri brukt mer enn 25, brukte 30 når de var baby. 

Anonymkode: 60f4d...2cf

Skrevet

Så lenge du bruker nok solkrem og husker å smøre ofte er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 82cc9...ffd

Skrevet

takk for svar

Skrevet

Det er i praksis ikke så stor forskjell på 30 og 50, det har mer å si hvor mye du bruker.

Anonymkode: 4e5d4...052

Skrevet

Holder med 30 de må få litt d vitaminer. 50 legger ofte ett belegg og tetter huden

Anonymkode: cd55a...dc4

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder med 30 de må få litt d vitaminer. 50 legger ofte ett belegg og tetter huden

Anonymkode: cd55a...dc4

Får ikke d-vitamin gjennom spf 30 heller

Anonymkode: d04b0...c15

Skrevet

Jeg får helt utslett av sånne som hele tiden skal toppe alt, for så å kalle de som ikke gjør det uansvarlige. 30 holder lenge. 

Anonymkode: e5791...09e

Skrevet

30 er mer enn bra nok, men smør gjerne ofte og legg et ekstra lag på skuldre/nesetipp/ører. 

Dersom det ikke er nok, er det på tide med T-skjorte eller hatt. 

Anonymkode: 3dc42...934

Skrevet

Vi smører rikelig med Max 20-25, og tar pauser når sola er sterkest. Er vel det som er anbefalt.

Anonymkode: 7a0ef...a38

Skrevet

Aldri brukt høyere enn 30. 50, er ikke de ganske fete og tykke å smøre på? 

Uansett, vi bruker 30, smører heller mye og ofte. 

Anonymkode: ed668...a20

Skrevet

Så lenge ungen ikke har ekstremt sart hud holder 30 lenge. Mine barn blir brune ganske fort, og smurte de kun med 50når de var baby.

Skrevet

Får høyere beskyttelse fra uva når en har høyere faktor. Min 9 åring bruker f 50 når han skal på skolen da de er ute hele dagen, smører og med f 50 når vi skal til stranda pga sterkere stråling. Han har aldr blitt brent, bare knall brun og har nok D vitaminer.

Har sett nok brente barn til at jeg går for høyere faktor etter alt hvor vi er og hvor lenge! Og den tetter ikke huden og er heller ikke fet

Anonymkode: 72ab5...db6

Skrevet

Det anbefales ikke å bruke faktor 50 siden man må tilsette en del ting som kan være kreftfremkallene for å komme så høyt opp i faktor.
Heller lavere faktor og smøre ofte

Anonymkode: 1fc53...b3a

Skrevet

Vi bruker 30 i Norge, men er ofte i Spania mitt på sommeren, og da bruker vi faktor 50. Og holder gjerne barna unna sola de verste timene. Vi har alle hud som blir lett brun.

Anonymkode: 4da3e...273

Skrevet

takk for svar :) smører ca hver anhver time

Skrevet

Aldri smørt min med 50. Hun smøres med et tykt lag med faktor 30. Det jeg irriterer meg over er folk som tar en liten dråpe solkrem og kliner utover. Ja, solkrem koster litt, men resultatet av å smøre for lite kan bli så mye verre.

Anonymkode: 77187...b0d

Skrevet

Jeg har aldri noen gang brukt faktor 50 på mine barn. Jeg passet en gutt en gang som hadde med seg faktor 50. Den var tykk, klissete og vanskelig å smøre ut. Den la seg som et fett, gråhvitt lag utenpå huden og han ble klam, svett og rød. Mine barn bruker kun cliniderm solkrem, faktor 15 eller 25. De har aldri vært det aller minste solbrente noe sted verken i Norge eller sydlige strøk. Personlig tror jeg ikke at det er noe poeng med høyere faktor enn 25-30. Jeg tror ikke effekten/beskyttelsen blir noe høyere uansett. På lange dager med sol bør man uansett smøre flere ganger og ta en pause fra sola.

Anonymkode: 2d0ff...a2e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får høyere beskyttelse fra uva når en har høyere faktor. Min 9 åring bruker f 50 når han skal på skolen da de er ute hele dagen, smører og med f 50 når vi skal til stranda pga sterkere stråling. Han har aldr blitt brent, bare knall brun og har nok D vitaminer.

Har sett nok brente barn til at jeg går for høyere faktor etter alt hvor vi er og hvor lenge! Og den tetter ikke huden og er heller ikke fet

Anonymkode: 72ab5...db6

Da hadde nok kreftforeningen anbefalt 50, men det gjør de ikke.... 

Anonymkode: 60f4d...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...