Gå til innhold

Avslutningsball på ungdomsskolen. Hva går gutter i?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min går ut tiende nå, og de skal ha ball for å markere slutten. Konfirmasjonsdressen er selvfølgelig for liten, og jeg har lite lyst til å kjøpe en ny, dyr dress til en enkeltanledning. Han er fortsatt tidlig i vekstfasen (sen pubertet). Kan man leie dresser til gutter i Oslo-området? Har dere andre forslag til antrekk? Kanskje det går med en pen bukse og skjorte? Blir dyrt med hel dress, skjorte og nye pensko.

Anonymkode: fde3c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor dress? Det er alt for patriarkalisk for min smak. Hvorfor ikke kjole eller skjørt? 

Anonymkode: 818be...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dress? Det er alt for patriarkalisk for min smak. Hvorfor ikke kjole eller skjørt? 

Anonymkode: 818be...a10

Jeg tror ikke det er helt hans stil😂 men takk for forslaget :) 

Anonymkode: fde3c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan  nok ha omtrent det samme som han ville hatt i et vanlig bryllup.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: aa763...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min gikk i en pen shorts med en pen skjorte og sløyfe :)

Anonymkode: 3acaf...3c5

Shorts? På ball? 
 

Dress er det som gjelder, HI. Og det må alle hankjønn ha i skapet (og den må passe) til enhver tid. Det er ikke klovneoppvisning/sirkus. Det er ball. Dress. Med slips. Ikke sløyfe. 

Anonymkode: 3ee2a...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Shorts? På ball? 
 

Dress er det som gjelder, HI. Og det må alle hankjønn ha i skapet (og den må passe) til enhver tid. Det er ikke klovneoppvisning/sirkus. Det er ball. Dress. Med slips. Ikke sløyfe. 

Anonymkode: 3ee2a...743

Hvordan fikser du det med pubertetsgutter? Blir dyrt med ny dress hver mnd😅

Anonymkode: fde3c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Shorts? På ball? 
 

Dress er det som gjelder, HI. Og det må alle hankjønn ha i skapet (og den må passe) til enhver tid. Det er ikke klovneoppvisning/sirkus. Det er ball. Dress. Med slips. Ikke sløyfe. 

Anonymkode: 3ee2a...743

Fælt så patriarkaliske vi skulle være da.

Anonymkode: 818be...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir ikke avlyst grunnet Corona? Vår fest for 10. Klasse er avlyst, da de er over 50 stk.

Anonymkode: 79082...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det blir ikke avlyst grunnet Corona? Vår fest for 10. Klasse er avlyst, da de er over 50 stk.

Anonymkode: 79082...a35

De er bare 20.

Anonymkode: fde3c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dress? Det er alt for patriarkalisk for min smak. Hvorfor ikke kjole eller skjørt? 

Anonymkode: 818be...a10

Joda, det er feministisk korrekt å knuse patriarkiet som ikke finnes og alt som er typisk mannlig eller maskulint.

Dessuten vil de fleste kvinner fra nå av følge oppfordringen fra myndighetene om assistert befrukning for frivillig enslige kvinner, så gutter/menn vil holdes utenfor uansett.

Jeg synes du skal spørre 20-åringen om hva han vil ha på seg selv og la det telle høyt. Kanskje dress blir for stivt, så finbukse, skjorte og slips holder?

Jeg ville i alle fall latt de feministiske tipsene som gis i tråden over ligge, om gi han typiske jenteklær. 

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er feministisk korrekt å knuse patriarkiet som ikke finnes og alt som er typisk mannlig eller maskulint.

Dessuten vil de fleste kvinner fra nå av følge oppfordringen fra myndighetene om assistert befrukning for frivillig enslige kvinner, så gutter/menn vil holdes utenfor uansett.

Jeg synes du skal spørre 20-åringen om hva han vil ha på seg selv og la det telle høyt. Kanskje dress blir for stivt, så finbukse, skjorte og slips holder?

Jeg ville i alle fall latt de feministiske tipsene som gis i tråden over ligge, om gi han typiske jenteklær. 

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Det er nettopp for å bekjempe slike holdninger at klær hører til et visst kjønn og at de ikke kan brukes om en har "feil kjønn", at det trenges flere menn som bruker skjørt og kjole. Og er det ikke deiligere å ha på seg skjørt i varmen nå, enn å ha på seg bukser?

Nettopp det at kvinner ikke har fått friheten til å bestemme over sin egen kropp, er en del av et "handmaids tale"-samfunn som vi har hatt frem til nå. Det er flott at vi har modernisert bioteknologi-loven slik at vi befinner oss i nåtiden, sammen med alle nabolandene våre.

At det skremmer de med patriarkaliske holdninger er bare en god bonus.

Anonymkode: 818be...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er feministisk korrekt å knuse patriarkiet som ikke finnes og alt som er typisk mannlig eller maskulint.

Dessuten vil de fleste kvinner fra nå av følge oppfordringen fra myndighetene om assistert befrukning for frivillig enslige kvinner, så gutter/menn vil holdes utenfor uansett.

Jeg synes du skal spørre 20-åringen om hva han vil ha på seg selv og la det telle høyt. Kanskje dress blir for stivt, så finbukse, skjorte og slips holder?

Jeg ville i alle fall latt de feministiske tipsene som gis i tråden over ligge, om gi han typiske jenteklær. 

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Jøss, du er som et ebigvarende gnagsår

Anonymkode: 16514...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er feministisk korrekt å knuse patriarkiet som ikke finnes og alt som er typisk mannlig eller maskulint.

Dessuten vil de fleste kvinner fra nå av følge oppfordringen fra myndighetene om assistert befrukning for frivillig enslige kvinner, så gutter/menn vil holdes utenfor uansett.

Jeg synes du skal spørre 20-åringen om hva han vil ha på seg selv og la det telle høyt. Kanskje dress blir for stivt, så finbukse, skjorte og slips holder?

Jeg ville i alle fall latt de feministiske tipsene som gis i tråden over ligge, om gi han typiske jenteklær. 

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Du bør søke hjelp. Før du rabler og kjører inn i en folkemengde!

Anonymkode: 560ec...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er feministisk korrekt å knuse patriarkiet som ikke finnes og alt som er typisk mannlig eller maskulint.

Dessuten vil de fleste kvinner fra nå av følge oppfordringen fra myndighetene om assistert befrukning for frivillig enslige kvinner, så gutter/menn vil holdes utenfor uansett.

Jeg synes du skal spørre 20-åringen om hva han vil ha på seg selv og la det telle høyt. Kanskje dress blir for stivt, så finbukse, skjorte og slips holder?

Jeg ville i alle fall latt de feministiske tipsene som gis i tråden over ligge, om gi han typiske jenteklær. 

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Slapp av! Det er i ferd med å snu. Muslimske menn er snart i flertall, og da er damene igjen på kjøkkenet 🙂

Hvit skjorte, slips, fin bukse. Og en eller annen form for passende jakke. 

Anonymkode: 74394...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør søke hjelp.

Anonymkode: 560ec...01c

Bør jeg søke hjelp fordi jeg synes kjole på en gutt på avslutningsball ikke er en god ide?

...eller fordi jeg mener gutten bør få velge selv?

Tipset mitt om finbukse, skjorte og slips er for at full dress kan bli varmt og stivt.

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er feministisk korrekt å knuse patriarkiet som ikke finnes og alt som er typisk mannlig eller maskulint.

Dessuten vil de fleste kvinner fra nå av følge oppfordringen fra myndighetene om assistert befrukning for frivillig enslige kvinner, så gutter/menn vil holdes utenfor uansett.

Jeg synes du skal spørre 20-åringen om hva han vil ha på seg selv og la det telle høyt. Kanskje dress blir for stivt, så finbukse, skjorte og slips holder?

Jeg ville i alle fall latt de feministiske tipsene som gis i tråden over ligge, om gi han typiske jenteklær. 

Anonymkode: 2d9f2...8ab

Har du link til at myndighetene anbefaler assistert befruktning?

Anonymkode: d9a31...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonym bruker said:

Shorts? På ball? 
 

Dress er det som gjelder, HI. Og det må alle hankjønn ha i skapet (og den må passe) til enhver tid. Det er ikke klovneoppvisning/sirkus. Det er ball. Dress. Med slips. Ikke sløyfe. 

Anonymkode: 3ee2a...743

alle guttene gjorde det her, var vel kun 2-3 som kom i dress ut av 38 gutter

Anonymkode: 3acaf...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dere. Jeg tenker det er greit om guttene snakker seg imellom om hva de vil ha på seg, så får vi eventuelt prøve å låne eller leie en dress. 

Anonymkode: fde3c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har han selv lyst til å ha på da? Dresser kommer i mange prisklasser.

Anonymkode: 560ec...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

alle guttene gjorde det her, var vel kun 2-3 som kom i dress ut av 38 gutter

Anonymkode: 3acaf...3c5

På ball?

Vanlig avslutning ja! Men ikke hvis det arrangeres ball!

Anonymkode: a8efb...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Anonym bruker said:

På ball?

Vanlig avslutning ja! Men ikke hvis det arrangeres ball!

Anonymkode: a8efb...d60

ja, herregud man trenger virkelig ikke overpynte seg i dress

Anonymkode: 3acaf...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...