Gå til innhold

Hva skal til for å miste hovedomsorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til den andre foreldren? Noen som har erfaring? 

Anonymkode: e5ccf...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har stilt dette spørsmålet mange ganger her nå, svaret er det samme. Det er forskjellig fra sak til sak, det er helt umulig å gi et svar med to streker under.

Omsorgsevne er det som skal stå i fokus, hvor har barnet det best. Hvem kan følge opp barnet emosjonelt og praktisk.

Jeg har en mann i familien som fikk hovedomsorgen for barnet sitt, det ble rett og slett avgjort fordi sakkyndig og vitner så at barnet ville få det best hos han. Mor fikk samvær annenhver helg og en dag i uka. I dette tilfellet er mor syk, og veldig spesiell. Hun sykeliggjorde barnet også, de skulle ligge på sofaen og se på TV mens de spiste sjokolade for hun orket ikke følge opp hverken skole, venner eller fritidsaktiviteter for barnet.

Anonymkode: f58cd...280

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en mann i familien som fikk hovedomsorgen for barnet sitt, det ble rett og slett avgjort fordi sakkyndig og vitner så at barnet ville få det best hos han. Mor fikk samvær annenhver helg og en dag i uka. I dette tilfellet er mor syk, og veldig spesiell.

Anonymkode: f58cd...280

I Norge er hovedregelen er at mor har hovedomsorgen! 

Uansett hvor god far er, så må mor være syk eller narkoman for at han skal få hovedomsorgen. Jeg kjenner flere tilfeller hvor det er opplagt at far bør ha hovedomsorgen, men hvor hans kamp har vært nyttesløs kun pga kjønn.

Kanskje mor også kan miste hovedomsorgen om hun er voldelig.

Om mor er nogenlunde tilstedeværende mister hun ikke hovedomsorgen uansett hvor god og stabil far er.

Anonymkode: e114b...04e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I Norge er hovedregelen er at mor har hovedomsorgen! 

Uansett hvor god far er, så må mor være syk eller narkoman for at han skal få hovedomsorgen. Jeg kjenner flere tilfeller hvor det er opplagt at far bør ha hovedomsorgen, men hvor hans kamp har vært nyttesløs kun pga kjønn.

Kanskje mor også kan miste hovedomsorgen om hun er voldelig.

Om mor er nogenlunde tilstedeværende mister hun ikke hovedomsorgen uansett hvor god og stabil far er.

Herregud, finn deg et annet forum. 

Anonymkode: a2266...767

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Denne moren var jo åpenbart ikke nogenlunde tilstedeværende!

Anonymkode: 032e6...4df

Skrevet

Vet at foreldre som saboterer samvær, risikerer å miste hovedomsorgen. 

Anonymkode: 032e6...4df

Skrevet

Det skal MYE til at far mister omsorgen hvertfall,det er min erfaring. At barnet føler seg utrygg hos far er visst ikke så viktig.

Anonymkode: 1ae96...35f

Skrevet

Det kommer Ann på hvilken kommune du bor i og hvordan trynefaktoren er  der du holder til. Det er ikke noe logikk i noe av det de foretar seg. Har vært så mye skriverier om de i det siste, flere familier har vunnet frem i menneskerettsdomstolen og for ikke å snakke om noen av sakene  på Vestlandet , der man nå vurderere å straffeforfølge enkeltpersoner i barnevernet. Det var sannelig på tide. Barnevernet er en skam og burde vært byttet ut fortløpende.

Anonymkode: bb4aa...6be

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal MYE til at far mister omsorgen hvertfall,det er min erfaring.

Anonymkode: 1ae96...35f

Tråden handler om HOVEDomsorgen, noe som kvinner har i mellom 90-100 % av tilfellene ved skilsmisse i Norge.

Bedre skikkede fedre kjemper en nyttesløs kamp om han forsøker seg på å få hovedomsorg. Dersom det ikke er noe riv ruskende galt med mor.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tråden handler om HOVEDomsorgen, noe som kvinner har i mellom 90-100 % av tilfellene ved skilsmisse i Norge.

Bedre skikkede fedre kjemper en nyttesløs kamp om han forsøker seg på å få hovedomsorg. Dersom det ikke er noe riv ruskende galt med mor.

Nå gikk jeg kjapt igjennom ti tilfeldige saker på lovdata og i 3 av de ble far tilkjent hovedomsorg, 2 delt bosted og 5 ble mor tilkjent hovedomsorg. Det er en myte at mor alltid får hovedomsorg 

Anonymkode: 591cb...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...