Gå til innhold

Hvilken solkrem bruker dere og hvilken bruker dere på barn/ungdom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må ut å kjøpe solkrem idag og lurer på hva dere bruker? brukte änglamark sin i fjor og har brukt rester av den nå,men er usikker på om de har den på Mega her..Så da Må jeg evt på apoteket.

Anonymkode: acc25...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cosmica

Anonymkode: f748d...dfe

På både store og små?

Anonymkode: acc25...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Cosmica.

Anonymkode: c90fb...1c3

På både store og små?

Anonymkode: acc25...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

På både store og små?

Anonymkode: acc25...37e

Ja. Eneste ingen av oss reagerer på.

Anonymkode: f748d...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan denne brukes av 8 åring? Jeg pleier å bruke den, hadde vært lettvint om vi alle kunne bruke den..8 åringen har pleid å bruke den cosmica kids spray før..

Screenshot_20200530-102922_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: acc25...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan denne brukes av 8 åring? Jeg pleier å bruke den, hadde vært lettvint om vi alle kunne bruke den..8 åringen har pleid å bruke den cosmica kids spray før..

Screenshot_20200530-102922_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: acc25...37e

Ja, hvorfor ikke. Jeg brukte bare barnesolkrem på mine da de var helt små. Opp til 2-3 år kanskje.

Anonymkode: f748d...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan denne brukes av 8 åring? Jeg pleier å bruke den, hadde vært lettvint om vi alle kunne bruke den..8 åringen har pleid å bruke den cosmica kids spray før..

Screenshot_20200530-102922_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: acc25...37e

Selvsagt. Hvorfor skulle den ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cosmica på ungene og til kroppen, men bruker en egen til ansiktet som ikke tetter porene. La roche posay. 

Anonymkode: 3e26c...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker P20 alle sammen, det har vi gjort alltid. Ikke kliss og ikke smøring hele dagen, for den sitter i timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På både store og små?

Anonymkode: acc25...37e

Ja, var det ikke det som var spørsmålet da?

Ungdommen smører seg riktignok selv.

Anonymkode: c90fb...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer du på om vanlig solkrem funker på barn, selv om den ikke har Kids skrevet på eller bilder av bamser og sprayflaske etc?

Svaret er i så fall at ja, det gjør den. All den markedsføringen mot foreldre/unger, gjør ikke at solkremen har noen magisk effekt som vanlig solkrem ikke har, den gjør bare at folk bruker mer penger. 

Graden av beskyttelse er det viktige her, så er det ofte viktig å bruke vannfast beskyttelse hvis man er ved sjøen. 

Anonymkode: c90fb...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den som er på salg ;) Det selges ikke solkremer her i Norge som er helt elendig, de fungerer greit alle sammen. Jeg har fire barn og bor ved sjøen, det går enorme mengder solkrem her i løpet av sesongen så jeg betaler aldri full pris...

Akkurat nå har vi Cosmica, den har vi brukt mye for det er som regel sånn ta tre og få 50% tilbud på dem.

De barnesprayene brukte vi bare når ungene var bittesmå, nå som alle er skolebarn brukes samme på hele familien.

Begynner på faktor 20-30 nå på forsommeren og ender med 15-20 på sensommeren. 

Siden jeg har tenåringer og litt kviser å ta hensyn til i valg av solkrem har vi en egen en til ansiktet da, tror det er Vishy sin.

Anonymkode: 50cff...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det selges ikke solkremer her i Norge som er helt elendig, de fungerer greit alle sammen.

Nåvel. Jeg brukte en gang en som var helt tynn og flytende og som liksom skulle være veldig bra for et eller annet. Den var for det første helt umulig å smøre ut, enten ble man helt kritt hvit eller så ble det for tynt lag. Og den luktet i tillegg diesel. Så selv om den sikkert funket, så må jeg si jeg opplevde den som helt elendig. 

Anonymkode: c90fb...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nåvel. Jeg brukte en gang en som var helt tynn og flytende og som liksom skulle være veldig bra for et eller annet. Den var for det første helt umulig å smøre ut, enten ble man helt kritt hvit eller så ble det for tynt lag. Og den luktet i tillegg diesel. Så selv om den sikkert funket, så må jeg si jeg opplevde den som helt elendig. 

Anonymkode: c90fb...1c3

Hehe, det hørtes ikke noe greit ut nei. Jeg har kanskje vært heldig, for jeg har aldri møtt på noen som har vært helt ubrukelige. Har alltid handlet på apotek da, og kjøper ikke faktor 50 for de er for tykke for oss. Vi begynner på faktor 30.

Anonymkode: 50cff...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, det hørtes ikke noe greit ut nei. Jeg har kanskje vært heldig, for jeg har aldri møtt på noen som har vært helt ubrukelige. Har alltid handlet på apotek da, og kjøper ikke faktor 50 for de er for tykke for oss. Vi begynner på faktor 30.

Anonymkode: 50cff...b58

Ja, det er mulig det var det som var greia, at den inneholdt veldig høy faktor, men uten å være desto mer tyktflytende. Uansett, for meg stopper det opp et sted når man må ha så høy beskyttelse, da velger jeg heller sjal/hatt/skygge.

Bruker også faktor 30, hele sommeren. Er solen der, så blir man brun uansett, og er den ikke der, så neivel, da må man jo heller innse at man bor i Norge (som tidvis er den høyeste solfaktor som finnes ;)).

Anonymkode: c90fb...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er der noen som bruker änglamark sine solkremer da?

Anonymkode: acc25...37e

Ja, vi bruker bare den, faktor 30. Bortsett fra at jeg har en egen til ansiktet med "dry touch" siden jeg blir så blank ellers. 😛

Anonymkode: ebc29...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker faktor 15- 20 hele gjengen, hele sommeren. Barnesolkrem har vi aldri brukt da barna har reagert på dem. Varierer hvilket merke. Kjøper det jeg tilfeldigvis kommer over og/eller er på salg. Det går mye solkrem til 6 personer i løpet av en sesong. Akkurat nå bruker vi cosmica.

Anonymkode: ce03a...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vichy barnesolkrem på 10 år gamle søster. Hun får veldig fort soleksem. Har også brukt den selv, mest på kropp. Der jeg blir fortest brent, skuldre og bringe.

Selv bruker jeg Priori 40 faktor. Ikke på apotek men den er på helsekostbutikker bl.a. Det er den ene som ikke legger seg som ei tørr maske. Den tørre maska fremhever rynker når jeg smiler, og så svir den ikke i øynene.

Lepo SPF 50 er favoritten i ansiktet. Legger seg heller ikke som ei tørr maske og den er gul så du blir ikke misfarget. 

Anonymkode: bc9a1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...