Gå til innhold

Lar dere barna herje fritt på terrassen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått nye naboer for en god stund siden nå og det overrasker meg stadig hvor høylytte de er. Alle husene her har hagen «vegg i vegg» med hekk mellom. De starter dagen både i helg og ukedager mellom 7 og 8 med barn som hyler og krangler og foreldre som roper og skriker på dem. Hele dagen. Hele tiden. Når vi er på terrassen er det som å være i stuen deres. I dag startet dagen 7.30 med ekstremt mye skrik og hyl på terrassen. Jeg bryr meg sånn sett ikke for jeg er alltid tidlig våken - det bare fascinerer meg at de ikke tenker på at andre hører dem. Vel så mye alle private ting de snakker om. Det er ingen hemninger. Og selv om man ikke lytter hører man alt!! Våre unger får beskjed om det er mye hyl at de må roe seg....ikke minst også for vi ikke orker å høre selv. Men disse holder det gående på full pinne 10-12 timer om dagen. Musikk og full pinne. Og så gjerne besøk om kvelden som sitter på terrassen og gauler til midnatt. Normalt?

Anonymkode: b4712...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.....det er derfor jeg bor «på landet». Orker ikke andres oppvask innpå meg 😏

Anonymkode: a2034...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«De» finnes det fler av for å si det sånn 😅 

 

hold ut, det blir roligere ved tiden.

Anonymkode: 6b14c...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg først snakket med dem og fortalt dem at sånn oppfører man seg ikke her, da får de flytte tilbake til slummen. Og om de ikke roet seg hadde jeg for det første ringt politiet ett minutt over elleve hver kveld, og for det andre fått med naboer på det samme. Vi ble kvitt noen sånne i løpet av fire måneder 

Anonymkode: 03209...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg først snakket med dem og fortalt dem at sånn oppfører man seg ikke her, da får de flytte tilbake til slummen. Og om de ikke roet seg hadde jeg for det første ringt politiet ett minutt over elleve hver kveld, og for det andre fått med naboer på det samme. Vi ble kvitt noen sånne i løpet av fire måneder 

Anonymkode: 03209...8a4

Konstruktiv dialog! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok sendt ungene ut neste gang de kranglet og hylte. Ikke for å bråke tilbake, men for å kunne gå ut til dem etter et øyeblikk og høyt "be dem roe seg, man skriker ikke og bråker på den måten ute når det bor naboer så tett på. Det er normal respekt"

Anonymkode: 15152...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man kan beklage seg over... naboen min spiller slagverk, for å si det slik. Og bikkja deres er en nervøs ankelbiter som bjeffer døgnet rundt.

Anonymkode: d213f...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har fått nye naboer for en god stund siden nå og det overrasker meg stadig hvor høylytte de er. Alle husene her har hagen «vegg i vegg» med hekk mellom. De starter dagen både i helg og ukedager mellom 7 og 8 med barn som hyler og krangler og foreldre som roper og skriker på dem. Hele dagen. Hele tiden. Når vi er på terrassen er det som å være i stuen deres. I dag startet dagen 7.30 med ekstremt mye skrik og hyl på terrassen. Jeg bryr meg sånn sett ikke for jeg er alltid tidlig våken - det bare fascinerer meg at de ikke tenker på at andre hører dem. Vel så mye alle private ting de snakker om. Det er ingen hemninger. Og selv om man ikke lytter hører man alt!! Våre unger får beskjed om det er mye hyl at de må roe seg....ikke minst også for vi ikke orker å høre selv. Men disse holder det gående på full pinne 10-12 timer om dagen. Musikk og full pinne. Og så gjerne besøk om kvelden som sitter på terrassen og gauler til midnatt. Normalt?

Anonymkode: b4712...fa6

altså hvorfor bry du deg egentlig?

Anonymkode: d7193...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er normalt, men vanlig folkeskikk tilsier at man tar hensyn til folk rundt seg. Det omfatter å dempe barna hvis de skriker for mye og for tidlig og ikke stadig sitte ute og hjalle til sent på kvelden.

Men ganske vanskelig å angripe situasjonen hvis du ikke kjenner dem så godt.

Anonymkode: e66ff...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...