Gå til innhold

Skambud?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere på som skambud? 

Ser på et hus. Tydelig overpriset. De forsøkte å selge i fjor. Fikk ingen bud. Har leid ut ett år og prøver nå igjen. Det er mye som må gjøres. Skuffende stor forskjell på prospekt og hus, noe som nok forklarer den manglende interessen. De har ikke justert pris fra i fjor-går like høyt ut. Huset er greit nok, til en bedre pris da det vil kreve sitt å sette det i ok stand. Det ligger ute til 4.8. Jeg (med flere) mener det er verdt maks 4.2. Vurderer å legge inn et bud på 4.0 for å ha litt å gå på da de tydeligvis enda forventer «sin» pris. 
 

Ville dere tenkt at det er et skambud i denne situasjonen? Jeg skal jobbe i samme organisasjon (ikke veldig tett, men likevel...) som hun som selger og ønsker ikke å starte noe dårlig stemning. 

Anonymkode: ee20d...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva sier taksten, da? 

Anonymkode: 3c878...be0

Takst på 4.8

Takst er ett år gammel. Det kom ikke noen bud på huset i forrige salgsrunde i fjor. 

Anonymkode: ee20d...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takst på 4.8

Takst er ett år gammel. Det kom ikke noen bud på huset i forrige salgsrunde i fjor. 

Anonymkode: ee20d...624

Hvorfor er det så stort sprik mellom takst og alminnelig oppfatning, da? 

Anonymkode: 3c878...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si om dere "skambyr" da? Peis på, i verste fall får dere et nei. 

Anonymkode: 72263...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så stort sprik mellom takst og alminnelig oppfatning, da? 

Anonymkode: 3c878...be0

Aner ikke. Den fremstår noe høy også mtp sammenlignbare eiendommer i nærheten. I og med at de ikke får solgt i et område hvor andre boliger som regel selges etter første visning så bekrefter jo egentlig det at taksten er høy. Såvidt jeg skjønner er takstrapporter/verdivurderinger ferskvare som «går ut» på dato etter tre til seks mnd. Jeg tror de ville fått en mye lavere vurdering om de tok en ny nå, noe som sikkert er grunnen til at de forsøker å holde på den fra i fjor. Skjønner det, hadde sikkert gjort det samme selv. 

Anonymkode: ee20d...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe å si om dere "skambyr" da? Peis på, i verste fall får dere et nei. 

Anonymkode: 72263...f03

Nei egentlig ikke. Er nok mest pga lite sted og at jeg skal jobbe i nærheten av selger. Men det har jo ikke egentlig noe å si, som du sier...i verste fall får vi et nei...

Anonymkode: ee20d...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aner ikke. Den fremstår noe høy også mtp sammenlignbare eiendommer i nærheten. I og med at de ikke får solgt i et område hvor andre boliger som regel selges etter første visning så bekrefter jo egentlig det at taksten er høy. Såvidt jeg skjønner er takstrapporter/verdivurderinger ferskvare som «går ut» på dato etter tre til seks mnd. Jeg tror de ville fått en mye lavere vurdering om de tok en ny nå, noe som sikkert er grunnen til at de forsøker å holde på den fra i fjor. Skjønner det, hadde sikkert gjort det samme selv. 

Anonymkode: ee20d...624

By i vei! 

Start på 4. 

Anonymkode: 3c878...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megler pleier ikke å si til selger hvem som byr, så det bør ikke være noe problem i forhold til jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gang fått tilslag på skambudet vi startet med......just saying 💁‍♀️

Anonymkode: a0517...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonym bruker said:

Hva tenker dere på som skambud? 

Ser på et hus. Tydelig overpriset. De forsøkte å selge i fjor. Fikk ingen bud. Har leid ut ett år og prøver nå igjen. Det er mye som må gjøres. Skuffende stor forskjell på prospekt og hus, noe som nok forklarer den manglende interessen. De har ikke justert pris fra i fjor-går like høyt ut. Huset er greit nok, til en bedre pris da det vil kreve sitt å sette det i ok stand. Det ligger ute til 4.8. Jeg (med flere) mener det er verdt maks 4.2. Vurderer å legge inn et bud på 4.0 for å ha litt å gå på da de tydeligvis enda forventer «sin» pris. 
 

Ville dere tenkt at det er et skambud i denne situasjonen? Jeg skal jobbe i samme organisasjon (ikke veldig tett, men likevel...) som hun som selger og ønsker ikke å starte noe dårlig stemning. 

Anonymkode: ee20d...624

hadde bare kjørt på med skambud jeg, så får du enten avslag eller du får den

Anonymkode: cd598...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...