Anonym bruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har blitt spurt om jeg ønsker en ny stilling uten å ha søkt på den, og er nå veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.. Jeg har idag en kjempe spennende stilling, med masse utfordringer og enormt med ansvar. Jeg trives med så arbeidsoppgave og kollegene mine, men har en sjef som tenker mest på seg selv og som det er lite tak i. Jeg er den eneste på mitt fagfelt i firmaet, så har ingen å sparre med om jeg trenger hjelp, så må søke dette selv. Jeg har heller ingen som tar mine oppgaver ved fravær (ergo slitsomt å komme tilbake ved ferie/ fravær). Jeg har overtid innbakt i lønn, jobber mye og har så godt som aldri tid til å avspasere. Stillingen jeg har fått tilbudt er i et fagmiljø. Menneskene er like hyggelige som i min nåværende jobb (kjenner en del av dem fra før). Arbeidsoppgavene vil tidvis være mer rutinepregede enn det jeg gjør idag og jeg vil få mindre ansvar. Men samtidig vil jeg ha noen å diskutere med om jeg står fast og noen som kan ta mine oppgaver om jeg er borte. Det vil være overtidsbetalt og mulighet for avspasering time for time. Lønnen vil være noe dårligere i alternativ 2, men vi har uansett solid økonomi, så forskjellen vil ikke være avgjørende for hvordan vi lever livene våre. Er så i tvil.. Hva ville dere valgt? Anonymkode: 2e32a...6fa
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Hadde valgt alternativ 2, tror jeg. Om det er mye dårligere lønn bør du kanskje tenke litt på pensjon også, men uansett så er det vel ikke sikkert lønnen er dårligere om du ser på timeslønn av faktisk jobbede timer... Jeg ville prioritert mindre stress og muligheter for avspasering/overtidsbetalt. Anonymkode: 6f0b3...271
Superdolly Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Jeg hadde gått for alternativ 2. Jeg trives med jobben min, men jeg liker å ha fri innimellom også. Og jeg blir helt matt av tanken på å måtte ta igjen ting som måtte hope seg opp mens jeg har ferie, da tror jeg ikke jeg ville klart å slappe av i det hele tatt. Men det er meg. For meg er ikke penger det viktigste, så lenge vi har så vi klarer oss. Tid er viktigere. For meg. Så må jo du finne ut hva som er viktigst for deg.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 Takk for svar! Jeg heller mot alternativ 2 selv. Men er samtidig redd for at jeg vil angre, for det er på mange måter et step tilbake i karrieren.. Samtidig er det mye viktigere for meg å ha tid til familien og ikke jobbe hele tiden. Anonymkode: 2e32a...6fa
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Hvis ikke lønnen er drastisk dårligere hadde jeg uten tvil gått for alternativ 2. Anonymkode: 5740f...d52
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 Personlig ville jeg gått for nummer to. Anonymkode: 0332f...eef
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 17 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har blitt spurt om jeg ønsker en ny stilling uten å ha søkt på den, og er nå veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.. Jeg har idag en kjempe spennende stilling, med masse utfordringer og enormt med ansvar. Jeg trives med så arbeidsoppgave og kollegene mine, men har en sjef som tenker mest på seg selv og som det er lite tak i. Jeg er den eneste på mitt fagfelt i firmaet, så har ingen å sparre med om jeg trenger hjelp, så må søke dette selv. Jeg har heller ingen som tar mine oppgaver ved fravær (ergo slitsomt å komme tilbake ved ferie/ fravær). Jeg har overtid innbakt i lønn, jobber mye og har så godt som aldri tid til å avspasere. Stillingen jeg har fått tilbudt er i et fagmiljø. Menneskene er like hyggelige som i min nåværende jobb (kjenner en del av dem fra før). Arbeidsoppgavene vil tidvis være mer rutinepregede enn det jeg gjør idag og jeg vil få mindre ansvar. Men samtidig vil jeg ha noen å diskutere med om jeg står fast og noen som kan ta mine oppgaver om jeg er borte. Det vil være overtidsbetalt og mulighet for avspasering time for time. Lønnen vil være noe dårligere i alternativ 2, men vi har uansett solid økonomi, så forskjellen vil ikke være avgjørende for hvordan vi lever livene våre. Er så i tvil.. Hva ville dere valgt? Anonymkode: 2e32a...6fa 2 Anonymkode: b70d7...3e8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har blitt spurt om jeg ønsker en ny stilling uten å ha søkt på den, og er nå veldig i tvil om hva jeg skal gjøre.. Jeg har idag en kjempe spennende stilling, med masse utfordringer og enormt med ansvar. Jeg trives med så arbeidsoppgave og kollegene mine, men har en sjef som tenker mest på seg selv og som det er lite tak i. Jeg er den eneste på mitt fagfelt i firmaet, så har ingen å sparre med om jeg trenger hjelp, så må søke dette selv. Jeg har heller ingen som tar mine oppgaver ved fravær (ergo slitsomt å komme tilbake ved ferie/ fravær). Jeg har overtid innbakt i lønn, jobber mye og har så godt som aldri tid til å avspasere. Stillingen jeg har fått tilbudt er i et fagmiljø. Menneskene er like hyggelige som i min nåværende jobb (kjenner en del av dem fra før). Arbeidsoppgavene vil tidvis være mer rutinepregede enn det jeg gjør idag og jeg vil få mindre ansvar. Men samtidig vil jeg ha noen å diskutere med om jeg står fast og noen som kan ta mine oppgaver om jeg er borte. Det vil være overtidsbetalt og mulighet for avspasering time for time. Lønnen vil være noe dårligere i alternativ 2, men vi har uansett solid økonomi, så forskjellen vil ikke være avgjørende for hvordan vi lever livene våre. Er så i tvil.. Hva ville dere valgt? Anonymkode: 2e32a...6fa Hvis du trives godt der du er i dag ville jeg ikke byttet Anonymkode: 2ccb2...b31
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 Hvor stor nedgang i lønn? Anonymkode: fb0f9...2f9
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Jeg hadde sagt at jeg ville takke ja om jeg fikk noe høyere lønn enn jeg har i dag. Fatter ikke at ingen har foreslått dette! Denne beskjedenheten må da være årsaken til at kvinner tjener dårligere enn menn? Anonymkode: aabc6...82c
Graciegirl Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 Ville gått for alternativ to. Betaling for overtid og reell mulighet til avspasering - og et fagmiljø - har verdi i seg selv. Enig med forrige innlegg om at du bør forhandle lønn og i det aller minste be om å beholde det du har i dag. Lykke til med valget 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå