Gå til innhold

Ville dere tatt opp dette med se ansatte i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 åringen vår som vanligvis er ei glad solstråle, var ekstremt sutrete og grinete i går. Hun både gråt lett og utrykket mye sinne. Første som slo oss var at det kanskje hadde skjedd noe vanskelig i bhg, men dette nektet hun for. Da vi skulle skifte bleien hennes var rumpa og tissen full i sand. Vi stusset veldig over dette og vi fikk heller ingen forklaring på dette av henne. Hun har et godt språk for alderen.

En ting om dette hadde vært varmt vær og hun hadde på seg lette sommerklær. Men hos oss er der fortsatt nokså kaldt og hun har på seg både strømpebukse, fleecedress og vårdress. Så vi skjønner virkelig ikke hvordan hun har klart å få så mye sand der. Hun går i en ute/friluftsbarnehage og de er bare ute. Nå i corona tiden er de for det meste på turer i skog og mark, utenfor barnehagens områder. Og uten tilgang på sandkasse. Desto enda rarere. Eneste måten vi tenker hun kan ha fått sand der, må jo være ifm bleieskift ute...eller ifm lek...

Har lyst å spørre ped.lederen på avdelingen om hun kan gi en forklaring på denne sanden, men syns det er så vanskelig. Jeg er nemlig svært konfliktsky og er redd de skal ta det som kraftig kritikk dersom jeg tar opp dette. Eller at de skal tro vi hinter til at det har skjedd noe alvorlig.

Hva ville dere gjort? Og hvordan ville dere evt gått frem/lagt det frem?

Anonymkode: 74d46...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" Hei Mona, har du et øieblikk? :) Du, Lise kom hjem i går og hadde litt vondt og var lei seg. Så viser det seg at bleia var full av sand... Var dere mye i sandkasse i går, eller? :) Kunne du bare passet litt på henne i dag, for når det skjer blir hun så sår. "

Men nå har vi kjempe kommunikasjon med bhg da, og føler vi kan ta opp alt. Så spørs jo sikkert på hvordan dere pleier å snakke sammen. 

Anonymkode: 383f0...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,  jeg jobber i bhg. Bare spør de ansatte slik person over meg forklarer. 

Anonymkode: d05cc...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ja. Ellers har jeg ofte funnet sand i bleia. Lek i sandkasse med spade = sand over alt 

Anonymkode: e6bbb...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg stusset over var bleier på en 3 åring.

 Men ville helt klart tatt opp det med sanda med de i bhg

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første jeg stusset over var bleier på en 3 åring.

 Men ville helt klart tatt opp det med sanda med de i bhg

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Fordi ingen 3 åringer er like kanskje??

Anonymkode: a2d42...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant ofte masse sand i bleia til datteren vår etter Bhg  da hun Var liten. Vi tok det dinner tegn pp at det hadde vært en god dag i Bhg. Vi skiftet alltid bleie og vasket henne med en gang vi kom hjem da.
 

det kan jo bare være så enkelt som at de fant en sandkasse da de var på tur? 

Anonymkode: 1c9ab...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig med bleia full av sand etter utelek. Jeg jobber på småbarnsavdeling og vi må ofte vaske stellebordet fordi de små på mystisk vis drar med seg halve sandkassen i bleien. 
Siden hun er tre år kan det være hun står ved bleieskift og den ansatte ikke har sett at det var mye sand? Eller at hun fikk sanden i bleien etter siste skift i barnehagen. 
men altså, det er helt vanlig at bleiene er fulle av sand selv om barna har godt med klær på seg. 

Anonymkode: f37a7...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første jeg stusset over var bleier på en 3 åring.

 Men ville helt klart tatt opp det med sanda med de i bhg

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Tenkte det samme. 

Anonymkode: 3862e...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Første jeg stusset over var bleier på en 3 åring.

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Med mindre du har barn som smører maten selv og kler på seg fra de er 1-2, leser bøker fra de er 3-4, så tror jeg ikke du skal føle deg så fryktelig høyt på strå, bare fordi dine egne barn sluttet med bleie før de var 3 ;)  Alt dette er innenfor normalen, unger er forskjellig. 

Anonymkode: de3dc...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 3 barn å aldri opplevd sand i bleien 🙄

Anonymkode: 2ddc1...e9c

De liker åpenbart ikke sandkassen da. 

Anonymkode: 1c9ab...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De liker åpenbart ikke sandkassen da. 

Anonymkode: 1c9ab...cb1

Fordi de ikke hadde sand i bleiene? De elsket sandkassa. Både hjemme å i barnehagen.

Anonymkode: 2ddc1...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er så komfliktsky trenger det jo ikke tas opp som en konflikt... 

Det er ganske normalt at unger har bleia full av sand av og til, men du kan jo bare nevne det med en liten latter når du snakker med de ansatte i dag 

"Hehe, var ikke vanskelig å se at Trine hadde hatt det moro i en sandkasse i går, hun hadde bleia full av sand da hun kom hjem stakkar. Det ble litt irriterert og sårt for henne. Fint om dere følger litt med på det i dag så hun får skiftet bleie og børstet vekk sanden om det skjer igjen" smiiiiil søtt. 

Det blir ikke tatt ikke opp det altså. 

Anonymkode: 69a98...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du likt å ha trusen full av sand? Neivel, da er det din plikt å gi beskjed på ditt barns vegne!  Barnet kan ikke gi beskjed selv.

Og konfliktsky når det gjelder dine barn? Da burde du ikke blitt en mor..

Anonymkode: 2d619...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du har barn som smører maten selv og kler på seg fra de er 1-2, leser bøker fra de er 3-4, så tror jeg ikke du skal føle deg så fryktelig høyt på strå, bare fordi dine egne barn sluttet med bleie før de var 3 ;)  Alt dette er innenfor normalen, unger er forskjellig. 

Anonymkode: de3dc...d91

Har jobbet i Bhg i mange år å har aldri hatt barn med bleier i en alder på 3 år. 

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du er så komfliktsky trenger det jo ikke tas opp som en konflikt... 

Det er ganske normalt at unger har bleia full av sand av og til, men du kan jo bare nevne det med en liten latter når du snakker med de ansatte i dag 

"Hehe, var ikke vanskelig å se at Trine hadde hatt det moro i en sandkasse i går, hun hadde bleia full av sand da hun kom hjem stakkar. Det ble litt irriterert og sårt for henne. Fint om dere følger litt med på det i dag så hun får skiftet bleie og børstet vekk sanden om det skjer igjen" smiiiiil søtt. 

Det blir ikke tatt ikke opp det altså. 

Anonymkode: 69a98...36f

Det er jo nettopp denne passive aggresjonen som er problemet med de som er konfliktsky. Kan ikke heller mannen si fra, hvis HI absolutt ikke tør?

Eller er denne mannen like passiv og fraværende i oppdragelsen, som alle andre menn man leser om her inne?

Anonymkode: de3dc...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Har jobbet i Bhg i mange år å har aldri hatt barn med bleier i en alder på 3 år. 

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Eh,  det er faktisk HELT vanlig med bleier som 3 år. I enhver storavdeling er det noen som bruker bleier.

Slike som deg gir oss barnehageansatte elendig rykte.

https://familieklubben.no/smaabarn/slik-faar-dere-til-bleieslutt/319

Anonymkode: e6bbb...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har jobbet i Bhg i mange år å har aldri hatt barn med bleier i en alder på 3 år. 

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Det tror jeg ingenting på, heller ikke at du jobbber i barnehage

Anonymkode: 72e65...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har jobbet i Bhg i mange år å har aldri hatt barn med bleier i en alder på 3 år. 

Anonymkode: 7b6d4...d2a

Nå virker jo du unektelig litt dum da, som får til to skrivefeil i én setning, så man kan ikke se bort fra at du bare ikke har fått med deg at barn på avdelingen din er tre år og ikke to. 

Anonymkode: 38cfa...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...