Gå til innhold

Venninne har invitert ut på bursdagsmiddag, hvem betaler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun fyller år og har bedt oss (venninnegjengen) ut på middag i helgen. Hva tenker dere da? At hun betaler siden hun inviterer oss ut, vi betaler hver for oss eller at vi (venninnegjengen) betaler «regningen» hennes siden hun har bursdag? I tillegg til en felles presang fra oss. 

Anonymkode: eb9a4...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er kinky. Regner med at ho hadde sagt "alle betaler selv" eller "jeg spanderer" Men siden dette er uklart ville jeg tatt med meg kortet i tilfelle. 

Anonymkode: 0a400...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Denne er kinky. Regner med at ho hadde sagt "alle betaler selv" eller "jeg spanderer" Men siden dette er uklart ville jeg tatt med meg kortet i tilfelle. 

Anonymkode: 0a400...e22

Den er virkelig ikke kinky, den er kinkig 😂😂

Jeg mener at alle betaler for seg og spleiser på hennes.. og at gaver ellers kommer ved siden av.. gjerne en felles gave. 
 

Hadde det vært meg hadde jeg syns det var gave nok at alke ble med

Anonymkode: af52a...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den er virkelig ikke kinky, den er kinkig 😂😂

Jeg mener at alle betaler for seg og spleiser på hennes.. og at gaver ellers kommer ved siden av.. gjerne en felles gave. 
 

Hadde det vært meg hadde jeg syns det var gave nok at alke ble med

Anonymkode: af52a...684

Haha, så skrivefeilen sjøl nå, håper du fikk deg en god latter i så fall 😂 Det fikk jeg!

Anonymkode: 0a400...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært i min venninne gjeng hadde alle betalt for seg selv, og så hadde vi gitt henne en gave enten felles eller hver vår 👍

Anonymkode: 65fb5...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle betaler hver for seg. 

I utgangspunktet betaler bursdagsbarnet for seg selv, siden hun inviterte, men jeg ser på det som en selvfølge at følget betaler den + tar med gave. 

Hvis det viser seg at hun har tenkt å spandere, får du se på det som en hyggelig overraskelse. 

Anonymkode: baef7...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan det har blir planlagt og hva hun evt har sagt. Har dere blir enige om å få ut og feire at hun har bursdag, betaler alle for seg selv inkl bursdagsbarnet. Har hun invitert dere og sagt at hun vil ta dere med på restaurant for å feire, så betaler hun for alle. Hvis dere har invitert med henne, betaler dere for henne. 

Anonymkode: ff9e2...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at alle betaler hver for seg, men hadde tatt kontakt med de andre inviterte og foreslått av vi deler hennes regning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår venninnegjeng betaler alle for seg, gir kun gaver ved runde bursdager. Vi har vært venninner leeenge 😊 

Anonymkode: a079e...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min venninnegjeng hadde alle betalt for seg inkludert bursdagsbarnet. Så har man med gave. 
Å invitere andre ut og forvente å bli påspandert er hårreisende i mine øyne, bursdag eller ei. Hadde jeg invitert ut hadde jeg nektet de andre å betale for meg.

Anonymkode: 06f27...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, så skrivefeilen sjøl nå, håper du fikk deg en god latter i så fall 😂 Det fikk jeg!

Anonymkode: 0a400...e22

Lett gjort 🤣🤣 Jeg hadde skrivefeil selv i mitt innlegg, men ikke meningsbærende 😁

Anonymkode: af52a...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, så skrivefeilen sjøl nå, håper du fikk deg en god latter i så fall 😂 Det fikk jeg!

Anonymkode: 0a400...e22

Nå vet vi hva som står først i ordlisten din 😉

Anonymkode: 7c2dd...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forventet at den som inviterte betalte hvis ikke noe annet var pressisert. Det er jo det som er vanlig hvis man blir invitert i selskap.

Anonymkode: 9fdae...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at alle betalte for seg selv. Ville nok hatt med en oppmerksomhet og kunne gjerne vært med å betale for bursdagsbarnet. Tror ikke det er noen i min venninnegjeng som har råd til å spandere middag med drikke ute på hele hurven, uten å måtte spare opp på forhånd 😅 Og vi er mellom 30 og 40 år. 

Anonymkode: 6687b...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på økonomien til alle i gruppa. I vår gjeng er det nå «vanlig» å spandere/spleise på middag i tillegg til gave. Da vi var yngre betalte alle selv. Noen var under utdanning og hadde dårlig råd osv. Om økonomisk status er avklart for alle så er det fint å spandere middag. Å ta det som en selvfølge er arrogant. 
Kanskje avklare med de andre utenom bursdagsbarnet hva de tenker?

Anonymkode: d8f3c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig pinlig med de som inviterer til feiring ute uten å betale. Og at man i tillegg skal ha med gave?! Det blir jo mye dyrere enn man vanligvis tenker å spandere på en venninnebursdag. Hva skal vertinnen stå for selv da? 

Anonymkode: d5bd1...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig at alle betaler hver for seg og har med gave til bursdagsbarnet. Om man inviterer bursdagsbarnet på bursdagslunsj eller middag så spanderer de som inviterer. 

Anonymkode: cb062...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke rart å invitere noen og så ta det som en selvfølge at de betaler? Det er jo ikke sikkert alle du har lyst til å be har mulighet eller lyst til å bruke så mye penger på et måltid. Da er det jo mye hyggeligere å samles hjemme til et enkelt måltid. så man er sikker på at ae har råd til å komme.

Anonymkode: 9fdae...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår vennegjeng betaler alle for seg + bursdagsbarnets regning deles mellom oss andre. Evt betaler alle for seg selv. Regner ikke med at den som inviterer ut skal betale for alle, da må de i tilfelle si dette tydelig på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pobie skrev:

I vår vennegjeng betaler alle for seg + bursdagsbarnets regning deles mellom oss andre. Evt betaler alle for seg selv. Regner ikke med at den som inviterer ut skal betale for alle, da må de i tilfelle si dette tydelig på forhånd. 

Hva gjør dere når noen har lite penger? Dropper å invitere dem?

Anonymkode: 9fdae...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok venninnen din regner med at folk betaler for seg. Eneste jeg har hørt har spandert selskap på restaurant er bryllups og dåp/konfirmasjon.

Jeg synes det er hyggelig å spise ute med venninner og gjør det gjerne. Tenker at om noen har dårlig råd så får de la være å bli med og hare du mange venner med lite penger så regner du vel ikke med at de kan bli med på noe sånt..Og finner på noe annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår vennegjeng hadde alle betalt for seg, og vi hadde hatt med gave.

I tillegg hadde vi nok kjøpt et par sjampanjeflasker som vi hadde betalt for og alle skålet med🥂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...