Gå til innhold

Angst/panikkanfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i en bilulykke i Desember. Jeg har hatt en time på DPS. Jeg ble klarert med en gang og saken ble avsluttet. 

I dag ble jeg plutselig svimmel og kjente angsten kom som kasta på meg! Så kom panikken for jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre! Fikk ikke puste. Brystet snøret seg. Tårene.. 

Helt forferdelig følelse! Brukte over en time på å lande. Fikk stoopet bilen på ey passende sted og ba om hjelp. 

Har ringt DPS og fikk beskjed om å be fastlegen om ny henvisning. 

Men er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden selv? Jeg pleier å kjøre med barn i bilen, men ikke i dag. 

Er det noe jeg kan gjøre enn så lenge? 

Anonymkode: 8ad5d...a35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en ny henvisning og ny time. Det høres ut som at du klarer å styre det sånn noenlunde sånn at det ikke blir trafikkfarlig. Det aller viktigste er å huske pusten, kosentrere seg om den. Jeg er ingen fagperson på noen som helst måte, men dette har hjulpet meg i mine panikkanfall. Har ikke en spesifikk hendelse som trigger meg, men jeg har bare hatt veldig mye over lang tid som har resultert i panikkanfall. Klarer jeg å tenke så klart at jeg får trukket pusten, så går det også som regel over etter en fem-ti minutt og får landet da. Sliten etterpå, men rolig. Klarer jeg ikke å styre det så kan jeg godt holde på i over en time før jeg får landet jeg også. 

Lettere sagt en gjort. Men ville absolutt ha snakket med fastlegen på ny😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...