Gå til innhold

Hvor fort mister du formen og trent utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg som løp bakkeintervallene hver dag ;) har ikke hatt behov for å trene på 3 dager nå så tenkte jeg må gjøre det i dag. Har fremdeles synlige muskler og faste lår, rumpa er heller ikke blitt helt flat.

hvor lang tid tar det før det blir borte?

Anonymkode: 7cdd6...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du stresser slik etter tre dager, da har du begynt å få et ganske så problematisk forhold til kroppen din. Pass deg så det ikke bikker over!

Anonymkode: 0eee3...77b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når du stresser slik etter tre dager, da har du begynt å få et ganske så problematisk forhold til kroppen din. Pass deg så det ikke bikker over!

Men jeg har flink pike syndrom. Føler meg sånn slabbedask hvis jeg ikke får opp pulsen. Og 3 dager da gitt

Skrevet

Du er usunt opphengt i dette hi

Anonymkode: 0f414...016

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meg som løp bakkeintervallene hver dag ;) har ikke hatt behov for å trene på 3 dager nå så tenkte jeg må gjøre det i dag. Har fremdeles synlige muskler og faste lår, rumpa er heller ikke blitt helt flat.

hvor lang tid tar det før det blir borte?

To måneder, tre dager og tolv timer. Nøyaktig.

Ellet tror du kanskje det er en hel del faktorer som spiller inn her, slik at det ikke er mulig å gi et generelt svar som passet for alle?

Anonymkode: 32c0b...3f5

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har flink pike syndrom. Føler meg sånn slabbedask hvis jeg ikke får opp pulsen. Og 3 dager da gitt

Å stresse slik du gjør etter tre dager uten trening, det er ikke "flink pike syndrom" - det er å være sykelig opptatt av trening og kropp. Når du i tillegg trener så ensidig som du gjør, da vil du risikere å bli dårligere form fordi du blir overtrent, kroppen får ikke restituert seg.

Du er på vei i en veldig feil retning. Skaff deg hjelp om du ikke greier å stresse mindre rundt trening og kropp!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å stresse slik du gjør etter tre dager uten trening, det er ikke "flink pike syndrom" - det er å være sykelig opptatt av trening og kropp. Når du i tillegg trener så ensidig som du gjør, da vil du risikere å bli dårligere form fordi du blir overtrent, kroppen får ikke restituert seg.

Du er på vei i en veldig feil retning. Skaff deg hjelp om du ikke greier å stresse mindre rundt trening og kropp!

Ensidig? Kroppen har vel godt av å løpe?! Må man drive med både dans, yoga, boxing og sykling ved siden av? 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ensidig? Kroppen har vel godt av å løpe?! Må man drive med både dans, yoga, boxing og sykling ved siden av? 

Dette er minst tredje tråden din på kort tid.

Du har fortalt at du startet fra ingenting til å løpe intervall bakketrening hver dag.

Det er ensidig og for tøff belastning på kroppen din. Ikke en gang toppidrettsutøvere trener så ensidig. Du kommer til å gå på en smell om du ikke trener litt mer fornuftig. 

Når du i tillegg er så enormt fokusert på det utseendemessige med treningen og stresser nok til å skrive om det bare etter en, to og tre dager uten trening - da har du problemer.

Skrevet

Endorfiner fucker med speilbildet 

Jeg føler meg sykt mye strammere og slankere etter en god treningsøkt - jeg er ikke det.. det er rushet som spiller meg et puss

Man må trene over tid for å få synlige resultater. Og resultatene forsvinner jo når man stopper å trene - men ikke etter tre dager. Mangelen på endorfin-kick kan likevel få deg til å føle at det endrer seg.. 

Anonymkode: 1d17e...982

Skrevet

Du kan gå helt uten trening i minst to uker i strekk uten at det egentlig har noe å si for formen. Jeg begynte å føle meg som en padde ca en måned inn i lock down, men jeg har enda nå synlige magemuskler og definerte armer. Det tar laaaaaaangt mer enn tre dager.

Du trenger hjelp!

Anonymkode: 5a8d7...89c

Skrevet

Sprintere trener vel hver dag? Og hele dagen? De lever de

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sprintere trener vel hver dag? Og hele dagen? De lever de

De sprinter ikke hver dag, nei. De trener styrke, eksplosivitet, smidighet osv. Ingen atleter har et så ensidig treningsregime som du skisserer.

Anonymkode: 5a8d7...89c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...