Gå til innhold

Er det lov å dra til Danmark nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at Fjordline reklamerer for at 15.juni åpner de for å reise til Danmark igjen. Har jeg gått glipp av noe eller? Trodde ikke myndighetene hadde tatt noe avgjørelse enda å at vi får svaret 15.juni. 

Anonymkode: 4afad...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De regner med det blir åpnet, skulle det ikke bli det får du pengene igjen. Ihvertfall er det sånn hos color line. De ønsker at du skal booke for å få litt forutsigbarhet, men fortsetter det å være stengt trenger du ikke reise, du taper ikke pengene dine.

Akkurat nå har Danmark åpnet for familie/kjærester av Dansker og de som har hytte i Danmark, men du må sitte i karantene når du kommer hjem for Norge har ikke åpnet enda.

Anonymkode: 47975...0d3

Skrevet

Ja, det kan du.

Anonymkode: 79d5e...26e

Skrevet

det blir bestemt den 15 juni, norge har jo stengt

Anonymkode: 08848...74d

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja var det jeg også mente. Med Fjordline reklamerer altså for at båten går igjen fra 15.juni. Det kan jo ikke de vite når den avgjørelsen ikke blir bestemt før 15.juni.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Norge er ikke stengt for utreise, ingen nekter man å reise. Men det hjelper ikke når det landet du vil til er stengt for innreise

Anonymkode: 518b7...8a7

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja var det jeg også mente. Med Fjordline reklamerer altså for at båten går igjen fra 15.juni. Det kan jo ikke de vite når den avgjørelsen ikke blir bestemt før 15.juni.

Norge er i samtaler med nærliggende land og ønsker å ha samme regler . Danmark har lovet at de kommer med sine uttalelser om hvordan det blir med åpning av grenser i morgen. Den 15 juni åpner flere land i Europa og Fjordline reklamerer at de fra 16 juni er i trafikk igjen. Det ligger i kortene at det mest sannsynlig åpnes for nordiske land i fellesskap . 

Skrevet

Det har vært lov å dra hele tiden. Men du kan risikere karantenebestemmelser der du drar, og karantene ved hjemkomst.

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Norge er i samtaler med nærliggende land og ønsker å ha samme regler . Danmark har lovet at de kommer med sine uttalelser om hvordan det blir med åpning av grenser i morgen. Den 15 juni åpner flere land i Europa og Fjordline reklamerer at de fra 16 juni er i trafikk igjen. Det ligger i kortene at det mest sannsynlig åpnes for nordiske land i fellesskap . 

SAS vil dessuten starte direkteflygninger mellom New York og København ... den er jo genial. 

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

SAS vil dessuten starte direkteflygninger mellom New York og København ... den er jo genial. 

Mange åpner nå ja. Akkurat USA ville jeg nok hoppet over i år. 

Skrevet
4 minutter siden, Pashla skrev:

Det har vært lov å dra hele tiden. Men du kan risikere karantenebestemmelser der du drar, og karantene ved hjemkomst.

Det stemmer. Nå kommer det mest sannsynlig åpninger som betyr at man slipper karantene i Norden . 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mange åpner nå ja. Akkurat USA ville jeg nok hoppet over i år. 

Men de som kommer derfra har med seg alt mulig.

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Men de som kommer derfra har med seg alt mulig.

Kommer folk fra USA til Norge blir det nok snakk om å gå rett i karantene 

Skrevet
3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kommer folk fra USA til Norge blir det nok snakk om å gå rett i karantene 

Ja, men de flyr altså til Danmark. Og vi har andre regler som gjelder innreise fra Danmark. See? 

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

Ja, men de flyr altså til Danmark. Og vi har andre regler som gjelder innreise fra Danmark. See? 

Nå vil jo de skandinaviske landene ha samme regler. Det er disse reglene de sitter i samtaler for å utforme sammen. Det blir sånn sett spennende å se hva som kommer av informasjon 

Skrevet
54 minutter siden, Pashla skrev:

Og ikke minst, dersom man reiser og Norge anbefaler at man ikke skal gjøre det vil ikke en reiseforsikring gjelde dersom uhellet er ute

Anonymkode: 03393...0a6

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og ikke minst, dersom man reiser og Norge anbefaler at man ikke skal gjøre det vil ikke en reiseforsikring gjelde dersom uhellet er ute

Anonymkode: 03393...0a6

Det forstår heldigvis de aller fleste nå. Det at fjordline åpner for trafikk vil jo forutsette at grensene åpnes og at dermed vil forsikringer gjelde. Det som snakkes om her er at det ligger i kortene at det vil komme endringer av reglene 

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

For innreisr i Danmark nå er det egne regler for nordiske statsborgere, som må være bosatt i et nordisk land. 

Anonymkode: 1a43b...f78

Skrevet

Herregud for et gnag om disse utenlandsferiene. Er det så jævlig vanskelig å holde seg i Norge altså? Folk har jammen ikke mye problemer!

Anonymkode: fb7d1...f08

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud for et gnag om disse utenlandsferiene. Er det så jævlig vanskelig å holde seg i Norge altså? Folk har jammen ikke mye problemer!

Anonymkode: fb7d1...f08

Hvis det åpnes for å reise og folk forholder seg til gitte regler så må man faktisk få lov til det altså. Når reglene kom da pandemien brøt ut i Norge var reglene basert på det vi visste og ikke visste da. Alle har vært tydelige på at situasjonen kan endre seg . Først visste vi ikke om vi kunne reise i eget land engang . Sånn situasjonen ser ut nå så vet vi langt mer og vi kan endre regler . Vi endrer regler hele tiden i denne pandemien . Alt etter hva som er forsvarlig . Fra stengte samfunn til gradvis tilbakegang til normalitet . De aller fleste forbud og råd er ferskvare . 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet det er mer enn ferie turister som tar den båten? Ekstremt mye varetransport går via sjøveien. 

Anonymkode: 8ee19...5dd

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du vet det er mer enn ferie turister som tar den båten? Ekstremt mye varetransport går via sjøveien. 

Det er sant men denne reklamen går på turisme😊

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er sant men denne reklamen går på turisme😊

Fjordline eller andre tilbydere driter vel hundre null i om man må sitte i karantene enten her eller der. Om jeg tar med meg familien på båten til Danmark når den begynner å seile igjen går det ikke utover dem om vi må i karantene etterpå. Vi har bestilt innenriks med den dagen etter den begynner å gå så bare der tjener de endel penger. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fjordline eller andre tilbydere driter vel hundre null i om man må sitte i karantene enten her eller der. Om jeg tar med meg familien på båten til Danmark når den begynner å seile igjen går det ikke utover dem om vi må i karantene etterpå. Vi har bestilt innenriks med den dagen etter den begynner å gå så bare der tjener de endel penger. 

Det ligger i kortene at turene begynner kun dersom karantene reglene endres😊

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...