Gå til innhold

Kan man ta med en toåring på telttur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig! Unger elsker teltturer, og de har godt av det.

Anonymkode: 1ab09...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min minste ble 1.mnd når vi var på første telttur. En 2 åring har det morsomt på tur .

Anonymkode: d3df0...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Mine ble introdusert for friluftsliv fra de var spedbarn. Prøv en natt i telt i hagen (om du har) i tilfelle du er usikker. Og ta med mat og drikke du vet barnet liker. Kjedelig å ta med «praktisk turmat» så viser det seg ungen nekter å spise. 😊 

Unger elsker friluftsliv vi har noen ganger med oss venner av barna. Barn som aldri har sovet ute i telt. Aldri noe problem. 

Anonymkode: 282bd...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan man veldig gjerne gjøre.  Mine har sovet i telt fra de var nesten babyer og elsket det. Man må planlegge godt og turen må legges opp etter barna sine premisser. Har dere mulighet så prøv en natt i hagen først, så ser dere litt hvordan det er. Ikke legg ut på langtur, det er opplevelsene som er viktig, ikke hvor langt man går. Pakk fornuftig, ta med det nødvendigste, men ikke pakk for mye. Noen barn sover som en stein i telt, andre kaver rundt til langt på kveld og våkner før fugla fiser, så ta med nok kaffe og ikke forvent en natt med mye søvn. 

Anonymkode: ccb63...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min var foresten 9 mnder første gang vi lå i telt på sommerferie. Vi kjøpte ett telt som fjerner 99 % av sollyset for de dagene vi hadde vanlig telt så våknet han klokken 6. Når vi hadde teltet som fjernet lyset utenfra så sov han til 9.

Anonymkode: 9d024...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 åringer flest elsker det, man kommer så tett på, og de elsker være så nære.

Men du må jo forberede deg på at det blir en tur litt på deres premisser, det er ikke alltid så lett å legge en 2-åring i teltet mens man selv sitter på utsiden med et glass rødvin liksom ;)

Vi har gjerne lagt oss ned sammen med barnet, og barnet har sovet som en stein mellom oss inne i et telt. Våknet tidlig og kravlet rundt oppå oss foreldre og storkost seg.

Anonymkode: 41cd1...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med 3 unger på teltur i fjor og den minste var 6 mnd :) i år er minste 1,5 år og skal være med igjen. Dro en hel gjeng som også hadde med seg småttiser.

Vi teltet på skikkelige campingplasser med alt av fasiliteter da;) orker ikke skautur, he he. 
 

Har stort hustelt og har med reiseseng :) Må regne med litt styr, men sånn er det generelt med små barn og ferie uansett.

Anonymkode: 4b8fa...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunt for barnet! La barnet stabbe rundt og undersøke kongler, steiner og insekter, så har ungen det kanongøy

Anonymkode: 83b90...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supert! Har hatt med barna på telttur fra de var babyer. Hver sommer camper vi på ei strand noen netter og barna elsker det. Men som nevnt over, det kan være litt vanskeligere å legge, men hva gjør vel det? Da min var to satt han med bytte og spade kl 22 på kvelden mens jeg satt å så på med ett glass rosévin og koste meg 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...