Gå til innhold

Hva skjedde med kroppen din da du sluttet å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden ammet kun ett par gonger pr dag. Har siden fødsel knapt gått ned ett gram i vekt og har vært både flink å trene og spist ett normalt sunt kosthold. Men jeg er fortsatt tung og kvapsete. Men første mann gikk jeg ned da jeg sluttet å amme, så håper det samme skjer nå. Sluttet å amme for snart en uke siden. Når merket du forskjell på kroppen ved ammeslutt? Og ble brystene også merkbart mindre?

Anonymkode: b9ab7...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket ingen forskjell på noe som helst. 

Anonymkode: 292d8...b74

Skrevet

Gått ned 8-10 kg begge gangene. Jeg har hatt enorm sult når jeg ammet. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å spise så mye. Ved ammeslutt var det som å skru av en bryter og kiloene raste av. 

Anonymkode: c6cfd...898

Skrevet

Brystene mine ble markant større ved ammeslutt. Vekten forble det samme. Gått opp 4 bh-størrelser fordelt på 2 barn.

Anonymkode: 34961...e89

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brystene mine ble markant større ved ammeslutt. Vekten forble det samme. Gått opp 4 bh-størrelser fordelt på 2 barn.

Anonymkode: 34961...e89

Å Gud, det håper jeg virkelig ikke skjer med meg. De er enorme fra før 🙈

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gått ned 8-10 kg begge gangene. Jeg har hatt enorm sult når jeg ammet. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å spise så mye. Ved ammeslutt var det som å skru av en bryter og kiloene raste av. 

Anonymkode: c6cfd...898

Åå! Håper jeg er like heldig. Føler meg så uvel i denne slappe kroppen, med 10 kilo for mye:(

Skrevet

Brystene har gått tilbake til den størrelsen de var før jeg ble gravid, så altså mindre. Merket ingenting annet :) Babyvekten forsvant like etter fødsel her heldigvis

Anonymkode: 3377a...01e

Skrevet

Da jeg ammet, ble jeg syltynn! Ammingen kjørte så godt gang forbrenningen, at det var helt vanvittig 😂

Da jeg ble gravid veide jeg 70 kg. Da jeg var høygravid veide jeg 86. 
4 mnd etter fødsel veide jeg 52. Så det var radikal forandring. 
Nå er barnet snart 10 år, og jeg veier ca 61-62. Så det gikk opp igjen 😊

Anonymkode: b3596...f58

Skrevet

Da gikk jeg opp de kg jeg hadde mistet under ammingen. 

Anonymkode: 66d3c...4d2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, pluss litt til. Og puppene ble også større. 

Anonymkode: e9f13...f43

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye gikk du opp? Kan jeg spørre hvor gammel barnet var når du sluttet å amme? ☺️ Livredd for å gå opp i vekt etter ammeslutt. Har nettopp klart å gå ned fra 86 kg til 67 kg. 

Anonymkode: d62de...ddf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg ammet, ble jeg syltynn! Ammingen kjørte så godt gang forbrenningen, at det var helt vanvittig 😂

Da jeg ble gravid veide jeg 70 kg. Da jeg var høygravid veide jeg 86. 
4 mnd etter fødsel veide jeg 52. Så det var radikal forandring. 
Nå er barnet snart 10 år, og jeg veier ca 61-62. Så det gikk opp igjen 😊

Jeg også. Spiste som en gris, likevel gikk jeg ned i vekt, særlig i lårene. Så jeg ammet i 2 år 😄

Hos meg har vekta holdt seg nede. Etter at jeg sluttet å amme, begynte jeg med trening og reduserte matmengden...

Anonymkode: 0d0fd...9eb

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har den siste tiden ammet kun ett par gonger pr dag. Har siden fødsel knapt gått ned ett gram i vekt og har vært både flink å trene og spist ett normalt sunt kosthold. Men jeg er fortsatt tung og kvapsete. Men første mann gikk jeg ned da jeg sluttet å amme, så håper det samme skjer nå. Sluttet å amme for snart en uke siden. Når merket du forskjell på kroppen ved ammeslutt? Og ble brystene også merkbart mindre?

Jeg ble gravid... 

Anonymkode: a9abd...ba9

Skrevet

Merket ingen ting på kroppen, men puppene ble to tomme, slappe hudposer uten fyll 😆 det gikk seg heldigvis til! 

Anonymkode: 307ca...e50

Skrevet

Jeg gikk ned 2-3 kg da jeg sluttet å amme, men jeg var tynn fra før, så det ble ikke mye endring.

Anonymkode: 48f50...452

Skrevet

Gikk opp litt etter ammeslutt med barn nummer 1. Med barn nummer 2 ingen forandring, men hun ammet jeg dobbelt så lenge som førstemann. Puppene er som før graviditeten. 

Anonymkode: b4168...83d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også. Spiste som en gris, likevel gikk jeg ned i vekt, særlig i lårene. Så jeg ammet i 2 år 😄

Hos meg har vekta holdt seg nede. Etter at jeg sluttet å amme, begynte jeg med trening og reduserte matmengden...

Anonymkode: 0d0fd...9eb

Jeg ammet også i 2 år😂 

Skrevet

Ammet i 18 måneder og gikk masse ned i vekt. En av grunnene til at jeg sluttet å amme da var fordi jeg begynte å bli for tynn. Spiste masse, men hadde ikke tid til å spise nok tydeligvis. 

Anonymkode: 20975...81a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ammet i 18 måneder og gikk masse ned i vekt. En av grunnene til at jeg sluttet å amme da var fordi jeg begynte å bli for tynn. Spiste masse, men hadde ikke tid til å spise nok tydeligvis. 

Og gikk litt opp i vekt da jeg sluttet å amme. Da til normalvekt. 

Skrevet

Jeg raste opp i vekt da jeg sluttet å amme. Hadde gått fint ned etter svangerskapet og mens jeg ammet, men da jeg sluttet å amme, la jeg på meg så fort og så mye som jeg aldri har lagt på meg før. Tok noen år å bli kvitt de kiloene igjen. Med nummer to som er nesten tre år yngre, skjedde det ikke så mye, kanskje jeg gikk opp et par kilo, før jeg endelig klarte å bli kvitt de fleste av amme-kiloene igjen sakte, men sikkert. 

Anonymkode: 58bd8...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...