Gå til innhold

5:2 diett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? 
jeg har holdt på en stund og synes det fungerer bra, men jeg er litt usikker på hvor lenge jeg skal faste?

er det 24 timer? 
hvis jeg spiser kveldsmat kl 21 søndag - kan jeg da spise igjen 21 mandag kveld? Eller skal jeg vente til tirsdag morgen?

Anonymkode: 2368e...18f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fastet mandag og torsdag, dvs jeg spiste ingenting de dagene. De andre 5 dagene spiste jeg normalt. Frokost, lunch, middag og litt frukt til kvelds. Husker ikke hvor mye jeg gikk ned. Nå prøver jeg lavkarbo. Det funker bedre synes jeg. 

Anonymkode: 8cab3...ffa

Skrevet

Jeg gjør det enkelt. 

Mandag og torsdag spiser jeg frokost kl 08  og lunch 11:30 408kcal til sammen.

De andre dagene spiser jeg frokost, lunch og middag kl 16. Spiser ikke etter kl 17 noen dager. 

Så det er fasten min :)

Anonymkode: ef485...902

Skrevet

Med 5-2-dietten kan du spise 500 kalorier de dagene du «faster». Faste i denne dietten betyr ikke å avstå fra mat men å spise svært lite på fastedagene. Mine fastedager var mandag og torsdag. Jeg gikk ned fra 61 kg til 55kg på 6 uker

Anonymkode: 50d4d...19f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fastet mandag og torsdag, dvs jeg spiste ingenting de dagene. 

Ble du ikke hangry og mannevond de to dagene? Og hvordan føles energien? Hodepine?
Ikke minst - hvordan orket du hele dager uten mat?

Er imponert over deg. Skulle ønske det var meg :)

Skrevet

Du skal jo ikke faste som å ikke spise, du skal bare spise 500 kalorier de dagene du faster. 

Jeg spiser bare lunsj og middag på fastedagene, og frokost, lunsj og middag de andre dagene. 

Anonymkode: a7997...744

Skrevet

er det 24 timer? 
hvis jeg spiser kveldsmat kl 21 søndag - kan jeg da spise igjen 21 mandag kveld? Eller skal jeg vente til tirsdag morgen?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

er det 24 timer? 

Nei, det er ikke timer. 

Det handler om å spise kun 500kcal 2 dager i uken. Når på døgnet du spiser disse er opp til deg. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ble du ikke hangry og mannevond de to dagene? Og hvordan føles energien? Hodepine?
Ikke minst - hvordan orket du hele dager uten mat?

Er imponert over deg. Skulle ønske det var meg :)

Nei, var ikke mannevond, eller hadde vondt i hodet. Drakk mye vann🙂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke timer. 

Det handler om å spise kun 500kcal 2 dager i uken. Når på døgnet du spiser disse er opp til deg. 

Jeg klarer ikke å forklare hva jeg mener..

men hvis vi tenker at en uke = 7 dager = 7x24 timer 

da skal jeg spise vanlig 5 dager og kun 500 kalorier 2 dager. Uka begynner på mandag morgen, la oss si 07.00. Jeg spiser vanlig mandag og skal ha fastedag tirsdag. Siste måltid før jeg legger meg er mandag kveld kl 20. Skal jeg da spise 500 kalorier mellom 20 mandag og 20 tirsdag? Eller skal jeg spise 500 kalorier fra 20 mandag kveld til frokost onsdag morgen?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke å forklare hva jeg mener..

men hvis vi tenker at en uke = 7 dager = 7x24 timer 

da skal jeg spise vanlig 5 dager og kun 500 kalorier 2 dager. Uka begynner på mandag morgen, la oss si 07.00. Jeg spiser vanlig mandag og skal ha fastedag tirsdag. Siste måltid før jeg legger meg er mandag kveld kl 20. Skal jeg da spise 500 kalorier mellom 20 mandag og 20 tirsdag? Eller skal jeg spise 500 kalorier fra 20 mandag kveld til frokost onsdag morgen?

Fra du står opp til du legger deg tirsdag

Anonymkode: 9dcc9...689

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...