Gå til innhold

Jobbintervju via videosamtale.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine beste tips? Kjenner jeg er litt smånervøs for denne varianten. 

Anonymkode: 99438...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvekjør videoløsningen i forkant (få familie eller venner til å hjelpe deg), slik at du har full kontroll på kamera, hvor det skal plasseres, lys mm. Sjekk at du ikke har ekko når du snakker. Det kan være en fordel å ha kamera plassert slik at du ser rett inn i det, sett evt noen bøker under bærbaren. Pass på at du får sitte i ro og fred når du har intervjuet, slik at ingen stormer inn underveis. Og så er det jo bare å forberede deg godt og kjøre på :)

Anonymkode: b5174...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøvekjør videoløsningen i forkant (få familie eller venner til å hjelpe deg), slik at du har full kontroll på kamera, hvor det skal plasseres, lys mm. Sjekk at du ikke har ekko når du snakker. Det kan være en fordel å ha kamera plassert slik at du ser rett inn i det, sett evt noen bøker under bærbaren. Pass på at du får sitte i ro og fred når du har intervjuet, slik at ingen stormer inn underveis. Og så er det jo bare å forberede deg godt og kjøre på :)

Anonymkode: b5174...208

Støtter denne

Se rett inn i linsen når du svarer, og ikke på den du svarer til. Da får du god øyekontakt. Ser du på den du snakker til ser det ut for dem som om du ser rett forbi dem

Anonymkode: adefc...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 4t videointervju og var helt svingstang etterpå :) 4 byttet på å intervju og så viste jeg en presentasjon jeg hadde laget.  Den siste timen var jeg ikke i mitt ess, for å si det mildt.  Dessuten dukket solen opp, så jeg satt i motlys og ble som et hvitt omriss på skjermen  

Fikk i forkant tilsendt tips og råd - omtrent det de andre i tråden beskriver. 

Masse lykke til - håber det blir ny jobb ❤️

Anonymkode: 4115d...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tipsene som kom inn. Intervjuet er nå gjennomført uten tekniske problemer i det minste! 😉 Krysser fingrene og håper på det beste! 

Anonymkode: 99438...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...