Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Jeg bor i en annen by enn den jobben i stillingsannonsen er utlyst, derfor må jeg forklare hvorfor jeg søker denne, helst så enkelt og konsist som mulig. Jeg skal altså flytte sammen med kjæresten i hans by. Kan jeg skrive "Grunnet personlige relasjoner skal jeg flytte fra A til B og søker derfor..." blir personlige relasjoner et greit ord å bruke når det dreier seg om kjærlighetsforhold? Private relasjoner høres ikke bra ut😅 men familiære relasjoner blir heller ikke helt dekkende? Noen som har tips til en annen og kanskje mindre komplisert måte å formulere denne setningen på? Anonymkode: 278b5...67d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Hvorfor må du forklare det egentlig? «Fortiden bor jeg i «Tromsø», men flytter til «Drammen» i løpet av juli 2020» Det holder i massevis 👍🏻 Anonymkode: 13122...784
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Jeg fatter ikke hvorfor denne relasjonen har betydning i det hele tatt. Grunnet flytting...bla bla.. Det enkle er ofte det beste. Anonymkode: ea6df...750
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Du sier bare at du skal flytte. Ikke mer. Anonymkode: bd1f1...987
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Motivasjonen din for å søke på den stillingen hos det firmaet bør jo ikke være flytting Kanskje heller noe som er relatert til stillingen/firmaet/hva du har å bidra inn med/etc. Det med flytting hadde jeg ikke nevnt overhodet. Det kan nevnes på intervju i en bisetning. Anonymkode: 1b451...5d8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Motivasjonen din for å søke på den stillingen hos det firmaet bør jo ikke være flytting Kanskje heller noe som er relatert til stillingen/firmaet/hva du har å bidra inn med/etc. Det med flytting hadde jeg ikke nevnt overhodet. Det kan nevnes på intervju i en bisetning. Anonymkode: 1b451...5d8 Neida, absolutt ikke😅 har resten av søknaden klar, tenkte bare det var greit å forklare hvorfor jeg plutselig flytter. Anonymkode: 278b5...67d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Det kan være greit å fortelle at du flytter. En kamerat av meg fikk avslag på mange jobber han tenkte han kunne ukependle til fordi de som ansatte antok han kom til å bytte jobb så fort det kom en mulighet nærmere familien og de foretrakk noen som bodde i nærheten og slapp ukependling. Men du trenger ikke skrive noe om årsak, bare skriv at siden du nå skal flytte til xx ønsker du en jobb der. Anonymkode: f2d99...f5c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Du trenger ikke forklare hvorfor du flytter, men anbefaler på det sterkeste å nevne at du skal flytte. Noen velger å ikke ansette når de ser avstanden. Anonymkode: 1f06f...451
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Du må si du skal flytte. Jeg ville skrevet noe sånt som: «Da jeg flytter til xxx i løpet av juni 2020 er jeg sterkt motivert for denne stillingen». Hilsen arbeidsgiver som ikke ser på søknader fra ikke-lokale søkere. De blir bare en stund. Anonymkode: 3df78...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå