Gå til innhold

Hvordan formulere dette i en søknad? Ang flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en annen by enn den jobben i stillingsannonsen er utlyst, derfor må jeg forklare hvorfor jeg søker denne, helst så enkelt og konsist som mulig. Jeg skal altså flytte sammen med kjæresten i hans by.

Kan jeg skrive

"Grunnet personlige relasjoner skal jeg flytte fra A til B og søker derfor..." blir personlige relasjoner et greit ord å bruke når det dreier seg om kjærlighetsforhold? Private relasjoner høres ikke bra ut😅 men familiære relasjoner blir heller ikke helt dekkende? Noen som har tips til en annen og kanskje mindre komplisert måte å formulere denne setningen på? 

Anonymkode: 278b5...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du forklare det egentlig? «Fortiden bor jeg i «Tromsø», men flytter til «Drammen» i løpet av juli 2020»

Det holder i massevis 👍🏻

Anonymkode: 13122...784

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor denne relasjonen har betydning i det hele tatt.

Grunnet flytting...bla bla..

Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: ea6df...750

Skrevet

Du sier bare at du skal flytte. Ikke mer.

Anonymkode: bd1f1...987

Skrevet

Motivasjonen din for å søke på den stillingen hos det firmaet bør jo ikke være flytting :) 

Kanskje heller noe som er relatert til stillingen/firmaet/hva du har å bidra inn med/etc. 

Det med flytting hadde jeg ikke nevnt overhodet. Det kan nevnes på intervju i en bisetning. 

Anonymkode: 1b451...5d8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Motivasjonen din for å søke på den stillingen hos det firmaet bør jo ikke være flytting :) 

Kanskje heller noe som er relatert til stillingen/firmaet/hva du har å bidra inn med/etc. 

Det med flytting hadde jeg ikke nevnt overhodet. Det kan nevnes på intervju i en bisetning. 

Anonymkode: 1b451...5d8

Neida, absolutt ikke😅 har resten av søknaden klar, tenkte bare det var greit å forklare hvorfor jeg plutselig flytter. 

Anonymkode: 278b5...67d

Skrevet

Det kan være greit å fortelle at du flytter. En kamerat av meg fikk avslag på mange jobber han tenkte han kunne ukependle til fordi de som ansatte antok han kom til å bytte jobb så fort det kom en mulighet nærmere familien og de foretrakk noen som bodde i nærheten og slapp ukependling. 

Men du trenger ikke skrive noe om årsak, bare skriv at siden du nå skal flytte til xx ønsker du en jobb der. 

Anonymkode: f2d99...f5c

Skrevet

Du trenger ikke forklare hvorfor du flytter, men anbefaler på det sterkeste å nevne at du skal flytte. Noen velger å ikke ansette når de ser avstanden. 

Anonymkode: 1f06f...451

Skrevet

Du må si du skal flytte. Jeg ville skrevet noe sånt som: «Da jeg flytter til xxx i løpet av juni 2020 er jeg sterkt motivert for denne stillingen».

Hilsen arbeidsgiver som ikke ser på søknader fra ikke-lokale søkere. De blir bare en stund.

Anonymkode: 3df78...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...