Gå til innhold

Hvor skal jeg bo?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg en koselig liten by (?)

Kriterier:

- nærheten av sjø

- gangavstand til skole/bhg/butikk/"alt"

- Ikke dødt om vinteren

- Ikke for dyrt. Ønsker enebolig

Anonymkode: 46b84...31a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alt det og jeg bor 2 km fra Arendal sentrum.

Mange sier det er litt vanskelig å komme innpå sørlendingene, det kan være tøft å være innflytter her for da er det vanskelig å få venner. Men for min del har ungene vært en veldig døråpner, har blitt kjent med andre mammaer både i barnehagen, skolen og fritidsaktivtetene til ungene så jeg har aldri manglet noen å være sammen med.

Jeg trives veldig godt her, det er vel rundt 40.000 innbyggere i Arendal, så vi er store nok til å ha alt, men små nok til å slippe de voldsomme køene, ventetidene, rushtidene osv. Det er full barnehagedekning, god tid på helsestasjonen, lett å få time hos jordmor, skoletannlege og alle slike ting som er viktig når man har barn.

Anonymkode: 0dec4...b10

Skrevet

Ålesund

Anonymkode: 6e122...344

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ålesund

Anonymkode: 6e122...344

Har hørt at det bare er et stort senter der. Ellers ganske skuffende og tomt.?

Anonymkode: 46b84...31a

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alt det og jeg bor 2 km fra Arendal sentrum.

Mange sier det er litt vanskelig å komme innpå sørlendingene, det kan være tøft å være innflytter her for da er det vanskelig å få venner. Men for min del har ungene vært en veldig døråpner, har blitt kjent med andre mammaer både i barnehagen, skolen og fritidsaktivtetene til ungene så jeg har aldri manglet noen å være sammen med.

Jeg trives veldig godt her, det er vel rundt 40.000 innbyggere i Arendal, så vi er store nok til å ha alt, men små nok til å slippe de voldsomme køene, ventetidene, rushtidene osv. Det er full barnehagedekning, god tid på helsestasjonen, lett å få time hos jordmor, skoletannlege og alle slike ting som er viktig når man har barn.

Anonymkode: 0dec4...b10

Høres veldig bra ut 🤗 du er tilflytter du også?

Anonymkode: 46b84...31a

Skrevet

Skaun kommune, Børsa eller Buvika. Like utenfor Trondheim.

Anonymkode: 72f69...1a8

Skrevet

Siden Norge er kystland skal ikke det bli så vanskelig å finne en plass etter dine kriterier. Hvor bor du nå da? 

Kan foreslå Steinkjer om du vil bo i Trøndelag. Ellers Molde eller Kristiansund om Møre, eller hva med Bergen eller Stavanger? 

Anonymkode: 0e894...fad

Skrevet

Grimstad😊

Skrevet

Stavern 👍🏻

Anonymkode: 2b5b7...ad8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Høres veldig bra ut 🤗 du er tilflytter du også?

Anonymkode: 46b84...31a

Ja, flyttet hit for mange år siden.

Anonymkode: 0dec4...b10

Skrevet
52 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Grimstad😊

Der er det rimelig dødt om vinteren da

Anonymkode: 26dd6...28b

Skrevet

Kragerø eller Risør. Der er det billige hus.

ganske dødt om vinteren da..

ellers kan Jeg anbefale Asker. Dyre hus, men verdt det. En del billigere hus i nye Asker kommune Sætre, Slemmestad ol.

Skrevet

Kristiansand eller Sandefjord 

Anonymkode: 109e4...b58

Skrevet

Du kan bo mange steder langs sørlandskysten. Lillesand ville jeg valgt. Grimstad, Arendal og Kristiansand er gode alternativer. Kristiansand er minst dødt om vinteren. 

Anonymkode: 369e9...7b9

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skaun kommune, Børsa eller Buvika. Like utenfor Trondheim.

Anonymkode: 72f69...1a8

Vanskelig å finne eneboliger til en OK pris der da. Om 'ikke for dyrt' er over 4 mill. 

Anonymkode: 13468...748

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siden Norge er kystland skal ikke det bli så vanskelig å finne en plass etter dine kriterier. Hvor bor du nå da? 

Kan foreslå Steinkjer om du vil bo i Trøndelag. Ellers Molde eller Kristiansund om Møre, eller hva med Bergen eller Stavanger? 

Anonymkode: 0e894...fad

Jeg bor et stykke unna Bergen. Kunne tenkt meg å bo i sentrum. Men det er veldig dyrt her og bare gamle leiligheter i sentrum. Vanskelig å bo i gangavstand til alt i Bergen 

Anonymkode: 46b84...31a

Skrevet

Moss eller Fredrikstad😊

Anonymkode: a6e51...d4e

Skrevet

Ville kanskje valgt Mandal 

Anonymkode: a890d...c4c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Moss eller Fredrikstad😊

Anonymkode: a6e51...d4e

Stemmer for Fredrikstad ❤️

Fine Gamlebyen 

Kort vei til strender

Liv på brygga om sommeren 

Greie boligpriser

Bor du sentralt er det kort vei til det meste

Gratis ferge 

Åsså ær vi ille hyggelige folk ❤️

Anonymkode: 54b54...f6b

Skrevet

Kom til solbyen Sarpsborg 😁🌞

Anonymkode: c3a6f...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...