Gå til innhold

Kraftige menstruasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått enormt kraftige blødninger når jeg har mensen. 

Forrige måned våknet jeg helt tilklisset i en blodpøl. Blødd gjennom bind, truse og ut på madrass og sengetøy.  

Mensen er veldig kraftig, men varer ikke så mange dager som før. 

Jeg bruker på dagtid TO tamponger inne på en gang og det største bindstørrelse, men det blør allikevel gjennom etter få timer. Må skifte hele tiden.

Når jeg tar ut tampongene, kommer det ts- store klumper ut. 

 

Finnes der kjempetamponger? 

Finnes der "bleier" som er helt tette så jeg skal slippe å ødelegge madrassen når jeg sover? (Ligger ikke med tamponger om natten)

 

 

Anonymkode: b966b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det er ikke unormalt at mensen blir mer kraftig når man blir eldre, sånn over 40.
Den har også lettere for å bli kraftigere etter man har fått barn.

Men når det er sagt, når den er så kraftig som det du beskriver ville jeg tatt en tur til legen.

Lite tips til noe du kan prøve, de største menskoppene, de tar veldig mye mer enn et nattbind

Anonymkode: 9d5f8...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også helt vilt kraftige menstruasjoner. Jeg bruker nattbind og menskopp, og nå slipper jeg å stå opp for å skifte på natta. og jeg har plastfrotte som jeg legger under lakenet på de verste nettene, sånn at hvis jeg likevel skulle ha uhell så går det ikke i madrassen lenger.

Men menskopp har vært redningen for meg altså. Alternativet er vel sånne svære bleier du får på fødeavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk menskopp. Fantastisk oppfinnelse, men det kan ta litt tid å finne den rette måten å sette den inn. Her er en link som hjelp meg, i alle fall: 

Pluss at jeg ville tatt kontakt med lege. Kanskje du trenger en utskrapning. Vil ikke si at så mye blod er normalt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk sengebeskytter av en eller annen slag, de har på apotekene. Ville og brukt madrassbeskytter som kan vaskes, får på Ikea

Anonymkode: 62aee...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpt bleier på apoteket, som du kan bruke på natta. Da mener jeg altså ikke bind, men bleier som du tar på som ei truse. Ment for eldre folk som ikke kan gjøre fra seg på do.

Anonymkode: d8ba0...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, alle sammen.

Veldig godt tips som jeg burde tenkt på selv: Madrassbesyttelse. Det må jeg begynne å bruke når jeg har mensen. Vil også sjekke ut mer hva de har på apotekene...  

Hadde håpet det fantes kjempedigre tamponger, men det gjør det visst ikke. Får fortsette med to på en gang... 

 

Anonymkode: b966b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ferdig med barn ville jeg fått svidd av slimhinnene, gjøres i narkose som dagkirurgi.

Hvis ikke kan du jo prøve disse i senga https://www.farmasiet.no/product/860527/stomi-inkontinens-og-kateter/sengebeskyttelse/attends-cover-dri-plus-80x90cm?gclid=EAIaIQobChMIkZm36tjh6QIVS8KyCh2TnQzzEAQYBSABEgJw3_D_BwE

 

Anonymkode: 1122f...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn, det ble verre og verre. Til slutt hadde jeg alvorlig anemi og tomme jernlager. Trodde det «skulle være sånn», siden jeg har passert 40. Viste seg at jeg hadde et gigantisk myom og at livmoren måtte fjernes. 1 kg livmor lettere og uten mens for alltid er jeg superfornøyd.

Mitt råd er; gå til legen! Det er ikke mening i at din egen kropp skal prøve å la deg blø tom hver mnd. Man kan få hjelp! Brenne slimhinner, spiral, ultralyd med tanke på myom, medisiner (cyklokapron) osv. 
Håper du får hjelp!🤗

Anonymkode: 3ef54...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bukt med blødningene og smertehelvetet ved å sette inn hormonspiral. Har et nytt liv nå.

Anonymkode: e50e9...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler tur til legen og eventuelt innsetting av hormonspiral.
 

Jeg nærmer meg 40, har født tre barn og har merket at blødningene har økt på etter siste barn. Etter en episode der det blødde gjennom og kom klumper, tenkte jeg at nok er nok. Fikk satt inn hormonspiral hos gynekolog så fort blødningen var over og har fått et nytt liv! Etter et halvt år med spiralen, begrenser «menstruasjonen» seg til 3-4 dg med blodig utflod. Ingen bivirkninger.

Anonymkode: dc3b1...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 9.14, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk bukt med blødningene og smertehelvetet ved å sette inn hormonspiral. Har et nytt liv nå.

Anonymkode: e50e9...f4c

Samme her! Jeg ELSKER spiralen min. Hadde helt grusomme menstruasjoner etter å ha fått barn. Turte nesten ikke gå ut av huset på det verste. Nå blør jeg fortsatt, men kun bittelitt.

Anonymkode: a7507...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte på Cyklokapron, blødningene var både plagsomme og det gikk ut over jernlagre. Har byttet til menskopp.

Anonymkode: 325aa...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve ideen med mensekopp er spennede , men virker så komplisert å gå rundt med en kopp inni seg, og litt dumt å kjøpe en slik hvis jeg ikke får til å bruke den.. 

Spiral er jeg skeptisk til for jeg leste om alle bivirkningene.... merker dere noe til dem? 

Underlag er kjøpt inn til senga. Bleiebukser skal prøves ut. OG jerntabletter. 

Skulle sikkert også sjekka mer med legen, men han har sjekka blodet og sa jeg kunne ta litt jern. Ellers så sa han at blodprøvene viste at jeg hadde startet på overgangsalderen.... puh... 

 

Anonymkode: b966b...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 0.46, Anonym bruker skrev:

Hvis du er ferdig med barn ville jeg fått svidd av slimhinnene, gjøres i narkose som dagkirurgi.

Hvis ikke kan du jo prøve disse i senga https://www.farmasiet.no/product/860527/stomi-inkontinens-og-kateter/sengebeskyttelse/attends-cover-dri-plus-80x90cm?gclid=EAIaIQobChMIkZm36tjh6QIVS8KyCh2TnQzzEAQYBSABEgJw3_D_BwE

 

Anonymkode: 1122f...40e

Skulle til å foreslå det. Enten det eller å fjerne livmoren 

Anonymkode: 0bd9d...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...