Gå til innhold

Endometriose


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, flere ganger. Det hjalp noe en stund, men full lindring fikk jeg først da jeg fjernet livmoren.

Hadde laparoskopiske inngrep, det var helt greit. Første gangen måtte de åpne litt mer enn de hadde tenkt, så det ble et større arr og gjorde mer vondt ved det ene inngangsstedet. Men har fungert fint med noen ukers sykmelding hver gang. Navlen ble veldig stygg etter hvert, da, arrete og artig. De andre inngangsstedene har sett ut som små kviser (stort sett fem inngangshull ved hvert inngrep). Absolutt verdt det, selv om operasjoner er pes.

Anonymkode: 869c0...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, flere ganger. Det hjalp noe en stund, men full lindring fikk jeg først da jeg fjernet livmoren.

Hadde laparoskopiske inngrep, det var helt greit. Første gangen måtte de åpne litt mer enn de hadde tenkt, så det ble et større arr og gjorde mer vondt ved det ene inngangsstedet. Men har fungert fint med noen ukers sykmelding hver gang. Navlen ble veldig stygg etter hvert, da, arrete og artig. De andre inngangsstedene har sett ut som små kviser (stort sett fem inngangshull ved hvert inngrep). Absolutt verdt det, selv om operasjoner er pes.

Anonymkode: 869c0...1aa

Takk for svar! Uff, gruer meg litt, men ble anbefalt operasjon. Håper jo det holder med én runde da siden jeg blir 40 år nå og nærmer meg slutten på å ha mensen. 

HI

Anonymkode: 64393...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert en gang, og etterpå har jeg holdt det i sjakk med p-piller. Null problem!

Hadde en del vondt da jeg hadde det, etterpå har jeg ikke hatt vondt. 

Det høres ut som du er mer som meg, HI, enn om hun som har operert flere ganger. Jeg var 38 da jeg opererte.

Anonymkode: 6a604...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Uff, gruer meg litt, men ble anbefalt operasjon. Håper jo det holder med én runde da siden jeg blir 40 år nå og nærmer meg slutten på å ha mensen. 

HI

Anonymkode: 64393...ca9

Ikke noe å grue seg til, jeg har gjort det en gang. Men hjalp i grunnen ikke så mye, da det satt i livmoren hos meg. Gikk på p-sprøyter 1 gang per måned i flere år og da fikk jeg ikke mensen. Fjernet livmor og etter det så er jeg frisk som en fisk. Har ikke kommet i overgangsalder. Du kan da ha mensen i mange år etter at du fyller 40..

Anonymkode: 66fd8...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Jeg har antagelig noe mot endetarmen, har i hvert fall smerter der, og de er verst synes jeg. Å sitte på toalettet og vri seg, hive etter pusten og tårene triller fordi det gjør så vondt er kjipt, men det er kun 1-2 dager i forbindelse med mensen det er så ille da, heldigvis. 

HI

Anonymkode: 64393...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...