Gå til innhold

Barnevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som er unge mødre, Hvor ofte passer besteforeldrene på barna deres? dessverre så har far her valgt og gå fra oss.. :( Så det er ingen avlastning der i familien heller.. Siden de bor så langt unna.. 

Føler av og til at jeg trenger en dag eller noen timer for meg selv, spesielt i denne epedimien der barnehagen er stengt.. Sønnen min er blitt 2 år. Så han har veldig og da  mener jeg VELDIG mye energi i seg. Foreldrene mine passer ofte på de to andre barnebarna som er min søster sine. Hun får treffe venner her og der og dra på helge tur med de, 0 problem for foreldrene mine og passe på de da. Når jeg spør moren min om hun kan passe litt på gutten min så skal hun være veldig vanskelig om det, vi bor i samme rekkehus,  jeg tar med meg gutten min til mine venner av og til men blir fort ganske slitsomt. Og føler ikke jeg får nyte tiden med vennene mine som jeg ville gjort.  Mens søsteren min får det

Anonymkode: d5c9a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt inn annonse om at jeg ønsket barnevakt å fant verdens beste barnevakt :) Sønnen min jubler når hun skal komme å maser ofte om når hun kan komme på besøk igjen. Når barnevakten er der så han det så gøy at han ikke syns det gjør noe om jeg skal gå. Det er betryggende å greit å slippe å få dårlig samvitighet når jeg har barnevakt.

Foreldrene mine har han kun når jeg spør om de kan passe når jeg skal noe med venner. Da sier de som regel ja,men savner litt at ikke de spør selv om å få ha barnebarnet innimellom.

Anonymkode: 77ebe...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna til søsteren din da? Det er ofte lettere å passe litt eldre barn...

Men barnehagen er ikke stengt lenger nå, så du har vel barnet der? 

Synes du skal skaffe deg en fast barnevakt selv jeg, hva med å høre med tenåringene på vgs som går barne og ungdomsarbeider? Mange av dem jobber som barnevakter, det er vinn vinn for alle. De tjener litt penger og kan bruke deg som referanse når de søker jobb senere, og du får litt fri. 

Jeg personlig har aldri hatt noe særlig barnevakt, foreldrene til pappaen er sykelige og foreldrene mine ikke særlig interessert... 

Anonymkode: d3438...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er barna til søsteren din da? Det er ofte lettere å passe litt eldre barn...

Men barnehagen er ikke stengt lenger nå, så du har vel barnet der? 

Synes du skal skaffe deg en fast barnevakt selv jeg, hva med å høre med tenåringene på vgs som går barne og ungdomsarbeider? Mange av dem jobber som barnevakter, det er vinn vinn for alle. De tjener litt penger og kan bruke deg som referanse når de søker jobb senere, og du får litt fri. 

Jeg personlig har aldri hatt noe særlig barnevakt, foreldrene til pappaen er sykelige og foreldrene mine ikke særlig interessert... 

Anonymkode: d3438...3dc

Jeg ønsker at barnevakten skal være en jeg stoler på. Liker ikke tanken av og sende barnet mitt bort til 15-16-17 åringer noen er nokk veldig flinke men du foretrekker litt mer voksne. Siden jeg vil ikke sende barnet mitt til hvem som helst.

Søsteren min sine er 3 og 5 år. så ikke særlig mye i fra 3 åringen hennes. 

Anonymkode: d5c9a...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keg var vel det man kaller ung mor. Var 19 da jeg ble mor første gang. Det var ingen andre barn på noen av sidene, men besteforeldrene til barnet var også såpass unge at de jobbet og hadde sitt å drive med. Derfor hadde jeg ikke barnevakt, og hadde barnet 100% i de første 10 årene. Det tok 12 år før barnet fikk søsken fordi jeg aldri hadde fri.

Anonymkode: d130d...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen er jo ikke stengt lenger... 

Men da den var stengt, skjønner jeg behovet for et par timer alene. Heng opp lapp på butikken eller bruk fb til å finne barnevakt. La barnevakten komme hjem til dere og bli kjent før hun/han skal passe barnet. Barnet passes hjemme hos dere og du tar deg en tur ut. Eller barnevakten tar med barnet ut et par timer og du er hjemme. Vil du ikke ha ungdom, søker du etter en "reservebestemor". Mange eldre som kunne tenke seg en slik rolle. Hør evt med seniorkafeen i din by. 

Anonymkode: dcdd8...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...