Gå til innhold

Nabo som hater kattter...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har to godt voksne katter og en eldre nabo som hater disse. Er endel katter i nabolaget, og har stor forståelse for at han ikke er like glad i katter som oss. 
Problemet er at alle kattene rundt her er ute katter. Vi har kattekasse inne/ute, men kan jo ikke garantere for at de går i hans blomsterbed.

Er det noen som har gode tips for å unngå at de går i hans hage? 

Anonymkode: a50a6...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å tilby at dere i nabolaget med katt spleiser på «katt deg vekk» og strør rundt om i hans hage med jevne mellomrom? 
da viser dere forståelse for at han ikke liker katt og er løsningsorienterte 😀

Anonymkode: c54d2...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et alternativ. Dessverre er han ganske «låst». Har kommet med tips å strø kaffegrut, pepper, eddik eller ha hvitløk i beddet. Svarer bare tvert at det ikke virker. Virker ikke som er villig til å prøve.. Vi vil jo gjerne finne en løsning som virker.

Anonymkode: a50a6...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er et alternativ. Dessverre er han ganske «låst». Har kommet med tips å strø kaffegrut, pepper, eddik eller ha hvitløk i beddet. Svarer bare tvert at det ikke virker. Virker ikke som er villig til å prøve.. Vi vil jo gjerne finne en løsning som virker.

Anonymkode: a50a6...8cb

Du må nok bare godta at ikke alle er overveldende entusiastisk innstilt til å bokstavelig talt ta dritten for andres dyrehold. Har man naboplagende katter blir man naturlig nok ikke populær. 

Anonymkode: 48593...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må nok bare godta at ikke alle er overveldende entusiastisk innstilt til å bokstavelig talt ta dritten for andres dyrehold. Har man naboplagende katter blir man naturlig nok ikke populær. 

Anonymkode: 48593...547

Nei, godtar selvsagt at han ikke er like glad i katter som meg. Men, han har bosatt i et nabolag og da er det en risiko at en katt kan gå innom eiendommen. Og når vi prøver å finne en løsning, er det kanskje greit å være litt imøtekommende.. Det er jo det beste for alle parter at katter holder seg unna. 

Anonymkode: a50a6...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, godtar selvsagt at han ikke er like glad i katter som meg. Men, han har bosatt i et nabolag og da er det en risiko at en katt kan gå innom eiendommen. Og når vi prøver å finne en løsning, er det kanskje greit å være litt imøtekommende.. Det er jo det beste for alle parter at katter holder seg unna. 

Anonymkode: a50a6...8cb

Høres ut som om du har gitt ham arbeidsoppgaver/utgifter for å forsøke å begrense kattene. Strengt tatt burde dyreeierne ta både utgifter og arbeid knyttet til plagene dyrene påfører andre. 
Jeg synes alt for mange har dyr som ikke egner seg for området de bor i. Høres ut som om dere bor for tett til å ha katt. Våre ti katter plager ingen andre, oppholder seg på vår tomt/skog. 

Anonymkode: f3df3...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som om du har gitt ham arbeidsoppgaver/utgifter for å forsøke å begrense kattene. Strengt tatt burde dyreeierne ta både utgifter og arbeid knyttet til plagene dyrene påfører andre. 
Jeg synes alt for mange har dyr som ikke egner seg for området de bor i. Høres ut som om dere bor for tett til å ha katt. Våre ti katter plager ingen andre, oppholder seg på vår tomt/skog. 

Anonymkode: f3df3...8bb

To katter, IKKE ti😂

Anonymkode: f3df3...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er et alternativ. Dessverre er han ganske «låst». Har kommet med tips å strø kaffegrut, pepper, eddik eller ha hvitløk i beddet. Svarer bare tvert at det ikke virker. Virker ikke som er villig til å prøve.. Vi vil jo gjerne finne en løsning som virker.

Anonymkode: a50a6...8cb

Men det virker jo ikke. Kaffegrut og eddik og sånt er jo bare ubrukelige kjerringråd. Og dessuten er det ikke NABOEN som skal strø noe for å løse et problem dere andre har påført ham. 

Anonymkode: bba5b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som om du har gitt ham arbeidsoppgaver/utgifter for å forsøke å begrense kattene. Strengt tatt burde dyreeierne ta både utgifter og arbeid knyttet til plagene dyrene påfører andre. 
Jeg synes alt for mange har dyr som ikke egner seg for området de bor i. Høres ut som om dere bor for tett til å ha katt. Våre ti katter plager ingen andre, oppholder seg på vår tomt/skog. 

Anonymkode: f3df3...8bb

Helt enig. Utekatt i villastrøk er bare dårlig gjort mot alle - katten inkludert.

Anonymkode: bba5b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke pålagt han noe som helst. Er ikke noe problem at vi betaler for eventuelle midler å ha i blomsterbed. Han nekter å prøve, og da er vi like langt. 

Anonymkode: a50a6...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, godtar selvsagt at han ikke er like glad i katter som meg. Men, han har bosatt i et nabolag og da er det en risiko at en katt kan gå innom eiendommen. Og når vi prøver å finne en løsning, er det kanskje greit å være litt imøtekommende.. Det er jo det beste for alle parter at katter holder seg unna. 

Anonymkode: a50a6...8cb

Altså, de aller fleste mennesker har «bosatt seg i et nabolag». Det å bo et sted der det også bor andre mennesker (de fleste steder i verden, altså) innebærer ikke å måtte godta alt fra de som bor rundt seg. Hvis katta di driter på naboens tomt så er det DITT ansvar å løse problemet.

Anonymkode: 34ec3...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, de aller fleste mennesker har «bosatt seg i et nabolag». Det å bo et sted der det også bor andre mennesker (de fleste steder i verden, altså) innebærer ikke å måtte godta alt fra de som bor rundt seg. Hvis katta di driter på naboens tomt så er det DITT ansvar å løse problemet.

Anonymkode: 34ec3...ac9

Ja, men naboen må også være villig til å ta imot hjelpen min. Jeg har tilbudt meg å hjelpe. Er nok ikke mine katter som er verst (for de bruker kassen inne). Har gitt beskjed til andre katteeiere rundt her i dag at de også må ta en prat med han. Kanskje han hører mer på de.

Anonymkode: a50a6...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...