Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Jeg skal føde i Libanon i August, slik at jeg får vært sammen med mannen som jobber der, og ikke kommer seg inn i Norge nå. Vi har privat sykehus og jordmor som vi har hatt kontakt med på forhånd. Ser på opplevelsen som viktig for oss å ha sammen, samt den første måneden etter fødsel. Dersom jeg blir i Norge blir det uten nettverk og familie, og har ikke mulighet til å reise så lenge om gangen når barnet etter en stund har fått pass. Kunne du gjort det? Jordmoren min sier bare reis, og ser ikke problemet så lenge jeg har hatt en ukomplisert tidligere fødsel. Anonymkode: 39e78...1a0
Elina Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Jordmoren din sier bare reis? Det synes jeg ikke var et gjennomtenkt råd fra jordmoren din. Hva med sikkerheten i Norge? Norsk pasientskadeerstatning dekkes vel ikke i utlandet. Nei, kunne ikke født i utlandet men ville ikke tatt noen operasjoner heller. Mulig fødselen går på skinner men komplikasjoner kan oppstå og da er det godt å ha det sikkerhetsnettet som Norge byr på.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 17 minutter siden, Elina skrev: Jordmoren din sier bare reis? Det synes jeg ikke var et gjennomtenkt råd fra jordmoren din. Hva med sikkerheten i Norge? Norsk pasientskadeerstatning dekkes vel ikke i utlandet. Nei, kunne ikke født i utlandet men ville ikke tatt noen operasjoner heller. Mulig fødselen går på skinner men komplikasjoner kan oppstå og da er det godt å ha det sikkerhetsnettet som Norge byr på. Hun kan jo tegne forsikring selv. Anonymkode: cd832...8a0
Elina Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun kan jo tegne forsikring selv. Anonymkode: cd832...8a0 Ja, det kan hun men mange sliter med hva forsikringen dekker i ettertid. Så har du korona situasjonen som er nå der utlandsreiser frarådes, her ser iallefall jeg en svakhet med forsikring i denne tiden. Dessuten så vil jeg tro mannen kommer seg inn i Norge når hans kone skal føde hans barn. Det må da gå ann å løse det slik at mannen kommer seg til Norge før fødsel, noe annet er urimelig.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Det hadde jeg ikke gjort. Tenker det er viktig at barnet er født i Norge slik at du får automatisk foreldreansvar alene og barnet på enklest vis får norsk statsborgerskap og tilknytning til Norge. Plutselig så føder du i utlandet med en far som endrer seg etter fødsel og som nekter deg å ta med barnet tilbake til Norge og vanskelighetene det medfører. Barnefar her ønsket at jeg skulle føde i Egypt da hans barn fra et tidligere ekteskap bodde der, noe jeg ikke ønsket. Da barnet var født og vi flyttet til far så endret han seg totalt og vi gjennomgikk fysisk og psykisk vold. Måtte rømme fra far med barnet og far har stevnet meg i Norge. Nå er jeg utrolig glad for at jeg fødte i Norge og for at jeg hadde foreldreansvar alene. Anonymkode: 91473...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå