Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 I vår bedrift må alle tilbake på jobb neste uke. Anonymkode: ce16d...bb6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Ja... skal ha hjemmekontor ut juni. Får ikke komme tilbake enda. Jobber i sentrum av en stor by. Anonymkode: 4f86e...c9c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Ja. Er 50% permittert ut sommeren og bruker 1,5 t/r jobb, så ikke noe poeng å dra inn. Det er uansett ønsket fra ledelsen at de fleste fortsetter å jobbe hjemmefra, spesielt de som må ta kollektiv (som jeg må). Anonymkode: 5b47e...ec3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Ja. Jobber i Oslo. Kontor i åpent landskap, og er avhengig av buss, tog, bane og trikk for å komme frem og tilbake. Pleier å dra inn på kontoret i helgene for å ta unna det som må gjøres der (da er jeg så godt som alene, og kan ta bilen). Anonymkode: 0099b...041
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Nei. Begynte på kontoret for 3 uker siden. Savner hjemmekontor. Anonymkode: 2d26d...52f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 Ja, skal være ihvertfall til 17. august er beskjeden, mulig lenger. Er avhengig av kollektivtrafikk (tog) og det er derfor ønskelig at vi fortsetter hjemme. Anonymkode: 292de...6d2
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 Ja. Alle våre lokasjoner er åpne kontorlandskap, så max 25% av arbeidsstokken får komme fysisk på jobb. Siden vi også er så himla grønn av oss, må de som ikke kan gå, løpe, sykle eller på annen måte transportere seg ved hjelp av egen energi - reise kollektivt som sild i tønne. Liker hjemmekontoret, jeg - får brukt alle lytte inn møter til å trene (ikke med cam, og uansett ikke i bare undikken på en spinningsykkel) Anonymkode: b1823...f16
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 Det er to stykker som fremdeles har hjemmekontor hos oss. Det skal de ha ut juni ihvertfall. Begge kjører egen bil til jobb og er ikke i risikogruppen. Vi har egne kontorer med god avstand til hverandre, så det er for så vidt ingen problem å komme på jobb nå. Vet at begge to elsker løsningen de har nå 😉 Og vi på kontoret synes det er helt ok at de heller ikke er her. De holder seg alltid sammen og alltid for seg selv. Så de er ikke savnet. Er nok derfor sjefen tenker det er greit. Anonymkode: b5e09...c64
Sommerkroppen 2029 Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er to stykker som fremdeles har hjemmekontor hos oss. Det skal de ha ut juni ihvertfall. Begge kjører egen bil til jobb og er ikke i risikogruppen. Vi har egne kontorer med god avstand til hverandre, så det er for så vidt ingen problem å komme på jobb nå. Vet at begge to elsker løsningen de har nå 😉 Og vi på kontoret synes det er helt ok at de heller ikke er her. De holder seg alltid sammen og alltid for seg selv. Så de er ikke savnet. Er nok derfor sjefen tenker det er greit. Anonymkode: b5e09...c64 Så trist 😞
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, Sommerkroppen 2029 skrev: Så trist 😞 Trist men sant. De har melt sin egen kake så jeg har ikke vondt av dem. Anonymkode: b5e09...c64
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 Vi er stort sett tilbake, men de som må ta kollektivtransport får bare komme inn dersom det er noe som absolutt ikke kan gjøres hjemmefra. Vi har fortsatt møter som videokonferanse (forbud mot mange i et rom), og veldig lav terskel for hjemmekontor for de som ønsker det. Anonymkode: d0154...45a
Engodkoppkaffe Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 Ja, fremdeles hjemmekontor og det vil nok bli sånn til over sommeren, minst. Uansett kan ikke alle være på kontoret samtidig siden vi sitter i åpent landskap. Så det blir sikkert en rullering på hvem som får komme inn på kontoret. Jeg savner veldig å være på jobb sammen med kollegene mine og ikke bare kommunisere med dem via teams og telefon...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 Jobber i åpent landskap så vi har fått beskjed om at alle fortsatt må ha hjemmekontor. Er kun ca 25% som jobber på kontoret. Forspeilet at det blir slik frem til langt over sommeren. Men de jobber på å dele opp slik det blir mindre åpent. Hurra. Det har vi ønsket oss lenge. Blir deilig å slippe sitte 50 mennesker i 1 rom og forstyrre hverandre. Spennende å se om korona blir slutten på åpen kontorlandskap. Anonymkode: f54f5...a28
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #14 Skrevet 26. mai 2020 Hjemme antagelig til langt utpå høsten. Vi har ikke plass til alle i det åpne landskapet, så plassen prioriteres til de som er mer stedbundne enn meg. Glad for det, men savner folk. Anonymkode: 18e25...5ed
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #15 Skrevet 26. mai 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spennende å se om korona blir slutten på åpen kontorlandskap. Anonymkode: f54f5...a28 Og verre en åpent landskap -> åpent landskap med underdekning av plasser og free seating. Det er nasty. Rett og slett. Anonymkode: b1823...f16
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #16 Skrevet 26. mai 2020 Delvis. Jobber som lærer i VGS og vi driver fortsatt mest med nettundervisning. Er fysisk på jobb 1-2 dager i uken, men resten er jeg hjemme. Anonymkode: 959c3...6dd
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #17 Skrevet 26. mai 2020 Nei. Har hatt annen hver dag, men fra neste uke får vi komme inn daglig. Vi er definert som kritisk samfunnsfunksjon, da. Anonymkode: 63e4d...66b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #18 Skrevet 26. mai 2020 Ja, blir sånn lenge ennå. For alle. Anonymkode: 43239...d13
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #19 Skrevet 26. mai 2020 Har vært på jobb på kontoret siden 6. April. Hadde bare 3 uker hjemmekontor Anonymkode: 3f7d9...16f
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #20 Skrevet 26. mai 2020 Hjemmekontor for alle ut mai. Ca 50 % på kontoret i løpet av juni er planen. Vet ikke om jeg skal på jobb eller fortsette hjemmekontor. Anonymkode: 0ca24...dc5
Valkyriemamma Skrevet 26. mai 2020 #21 Skrevet 26. mai 2020 Ja og nei. Jobber som lærar på småskulen. Er på jobb dei timane det er undervisning. Alle bunden og ubunden tid har vi fått beskjed om å ta heime. Planleggingsdagen før sommaren skal vi ha samla på skulen, sida vi ikkje ser kvarandre i personalet lenger (bortsett frå på teams). Skal bli kjekt å sjå dei andre på jobb, og ikkje berre vinke til kvarandre frå andre sida av skuleplassen.
Himmel og hav Skrevet 26. mai 2020 #22 Skrevet 26. mai 2020 Ja, har fortsatt hjemmekontor. Noen er tilbake på jobben, men de av oss som sitter på delt kontor eller i landskap er stort sett hjemme. Skal kanskje ha en dag i uka på kontoret fra midten av juni, men høyst sannsynlig ikke før etter ferien. Det kan uansett ikke være mer enn en tredjedel av de ansatte på kontoret av gangen for at koronameteren skal kunne holdes.
Bjæk Skrevet 26. mai 2020 #23 Skrevet 26. mai 2020 50% hjemmekontor og 50% på jobb. Egentlig ingen dum fordeling. På sikt kunne jeg tenkt meg enten 60/40 eller 80/20,det hadde vært perfekt.
CherryC Skrevet 26. mai 2020 #24 Skrevet 26. mai 2020 Fikk velge og jeg valgte å dra tilbake til kontoret. Savnet kolleger og det å komme seg opp og ut døra:) men er fortsatt noen som har valgt hjemmekontor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå