Gå til innhold

Jente med tørt slitt hår, produkter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi har langt krøllete hår som blir tørt og slitt spesielt i tuppene pga krøllene. Hun skal til frisøren å klippe av det mest slitte, men hun vil ofre minst mulig lengde. Hva slags produkter bør hun bruke i håret? Som styrker og gir fuktighet? Hun bruker god sjampo, kur og balsam tror jeg, men hva er fint å ha i etter vask? Håret kjennes tørt og sprøtt ut. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som nok hjelper best er mindre av alt. Sjeldnere vask, sjeldnere kur, mindre styling osv.

Anonymkode: 82e3d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jenta mi har langt krøllete hår som blir tørt og slitt spesielt i tuppene pga krøllene. Hun skal til frisøren å klippe av det mest slitte, men hun vil ofre minst mulig lengde. Hva slags produkter bør hun bruke i håret? Som styrker og gir fuktighet? Hun bruker god sjampo, kur og balsam tror jeg, men hva er fint å ha i etter vask? Håret kjennes tørt og sprøtt ut. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Du kan høre med frisøren, skulle jeg til å si, men en del frisører anbefaler produkter som dessverre ikke er gode.

Jeg har prøvd mange ulike og er (heldigvis, for dette er rimeligere enn frisørprodukter) mest fornøyd med Aussie-produktene.

Både sjampo, balsam og 3-minutterskur (som jeg anbefaler i stedet for balsam), får du kjøpt på veldig mange dagligvare-butikker. Men det beste utvalget, samt produkter til styling og krøller, må du på Vita for å få kjøpt. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det beste utvalget, samt produkter til styling og krøller, må du på Vita for å få kjøpt. 

Anonymkode: f5441...ca3

Gå på Normal og kjøpe :) Mye hyggeligere priser. 

Anonymkode: 9adfc...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som nok hjelper best er mindre av alt. Sjeldnere vask, sjeldnere kur, mindre styling osv.

Anonymkode: 82e3d...e77

Hun er 5 så lite styling da. Hårvask 2-3 ganger i uka, oftere på sommeren. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå på Normal og kjøpe :) Mye hyggeligere priser. 

Anonymkode: 9adfc...75e

OK, men jeg finner ikke de produktene jeg ønsker meg der. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Morrocan oil er helt fantastisk. 

Anonymkode: 045a2...319

Har helt motsatt erfaring. Fikk helt ødelagt hår etter å ha brukt maroccan oil. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har helt motsatt erfaring. Fikk helt ødelagt hår etter å ha brukt maroccan oil. 

Anonymkode: f5441...ca3

Hmm. Hvordan ødelagt da?

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm. Hvordan ødelagt da?

Anonymkode: 465ac...d0e

Det ble tørt og livløst. Moroccan oil inneholder nesten bare silikon og parfyme, og omtrent ikke olje. Ville heller gått for en ren olje av noe slag, men har ikke så mye erfaring med det. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask det som vanlig.også tar du litt olivenolje og klemmer inni håret. Men veldig lite. Blir glansfull og sunt

Anonymkode: a370e...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenta mi har langt krøllete hår som blir tørt og slitt spesielt i tuppene pga krøllene. Hun skal til frisøren å klippe av det mest slitte, men hun vil ofre minst mulig lengde. Hva slags produkter bør hun bruke i håret? Som styrker og gir fuktighet? Hun bruker god sjampo, kur og balsam tror jeg, men hva er fint å ha i etter vask? Håret kjennes tørt og sprøtt ut. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Hør med frisøren. 

Anonymkode: 2fd13...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vask det som vanlig.også tar du litt olivenolje og klemmer inni håret. Men veldig lite. Blir glansfull og sunt

Anonymkode: a370e...b3f

Vil tro at olivenolje er bedre enn maroccan oil, ja...men kanskje en del mer klissete? 😄

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hør med frisøren. 

Anonymkode: 2fd13...8f9

Men det er jo typisk frisørene selv som anbefaler dårlige produkter, som Kerastase og Maroccan oil og slike ting. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nille har L’Oréal intense repair. Det egen gul flaske. Sjampo og balsam av den kan hjelpe, men jeg kan ikke love noe i og med at jeg ikke har sett eller kjent på håret. 

Anonymkode: ea5fc...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nille har L’Oréal intense repair. Det egen gul flaske. Sjampo og balsam av den kan hjelpe, men jeg kan ikke love noe i og med at jeg ikke har sett eller kjent på håret. 

Anonymkode: ea5fc...c5c

Hun bruker absolute repair fra Loreal. Og Redken all soft kur. Det kjennes bra ut rett etterpå, men etter en dag eller to er det helt sprøtt igjen. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun bruker absolute repair fra Loreal. Og Redken all soft kur. Det kjennes bra ut rett etterpå, men etter en dag eller to er det helt sprøtt igjen. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Men etter to dager er jo ikke håret nyvasket lengre...

Jeg vet om folk som kutter ut sjampo totalt, og som sier det funker. Vet også om folk som har veldig fint og mykt hår av det. Det krever nok en del å komme inn i, men er jo også sikkert sunnest for håret. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun bruker absolute repair fra Loreal. Og Redken all soft kur. Det kjennes bra ut rett etterpå, men etter en dag eller to er det helt sprøtt igjen. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Er hun helt eller halvt eller delvis utenlandsk? Afrikansk? Min erfaring er at «hår fra Afrika» ikke er så glad i norsk klima

Anonymkode: ea5fc...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er hun helt eller halvt eller delvis utenlandsk? Afrikansk? Min erfaring er at «hår fra Afrika» ikke er så glad i norsk klima

Anonymkode: ea5fc...c5c

De jeg kjenner som har afrikansk hår, bruker helt andre produkter. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De jeg kjenner som har afrikansk hår, bruker helt andre produkter. 

Anonymkode: f5441...ca3

Har du forsøkt de produktene?

Anonymkode: ea5fc...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du forsøkt de produktene?

Anonymkode: ea5fc...c5c

Nei, det kan jeg ikke påstå at jeg har, jeg har nordisk hår.

Men jeg tror de kjøper disse produktene på spesielle butikker, skjønt, mulig de selger det flere steder, litt avhengig av hva folk etterspør. 

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan jeg ikke påstå at jeg har, jeg har nordisk hår.

Men jeg tror de kjøper disse produktene på spesielle butikker, skjønt, mulig de selger det flere steder, litt avhengig av hva folk etterspør. 

Anonymkode: f5441...ca3

Beklager. Bommet på kodene og tok deg for å være HI

Anonymkode: ea5fc...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ble tørt og livløst. Moroccan oil inneholder nesten bare silikon og parfyme, og omtrent ikke olje. Ville heller gått for en ren olje av noe slag, men har ikke så mye erfaring med det. 

Anonymkode: f5441...ca3

Hvilken moroccanoil kur brukte du?

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken moroccanoil kur brukte du?

Anonymkode: 7953e...78f

Brukte sjampoen, balsamen og den oljen. Trodde det var snakk om oljen her, så det var den jeg snakket om. Eller, «olje» er vel mer riktig, da «oljen» ikke oppleves som noen olje i det hele tatt, men mer som silikon.

Anonymkode: f5441...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenta mi har langt krøllete hår som blir tørt og slitt spesielt i tuppene pga krøllene. Hun skal til frisøren å klippe av det mest slitte, men hun vil ofre minst mulig lengde. Hva slags produkter bør hun bruke i håret? Som styrker og gir fuktighet? Hun bruker god sjampo, kur og balsam tror jeg, men hva er fint å ha i etter vask? Håret kjennes tørt og sprøtt ut. 

Anonymkode: 465ac...d0e

Jeg anbefaler produkter for krøllete hår. Feks curl defining cream fra moroccanoil. Inneholder ingen konserveringsmidler. Klem produktet i, ikke dra det igjennom. Det har mye å si hvordan produktene blir brukt å at de blir brukt riktig. Det er frisøren sin jobb å informere om riktig bruk. Hvis man feks bruker en proteinkur å ikke bruker balsam etterpå så blir ikke skjellaget lukket, da blir håret helt jævlig å kunden missfornøyd.

En proteinkur skal heller ikke brukes ofte.

Anbefaler også en spray som beskytter mot vær og vind. Protect and provent spray fra moroccanoil. 

Lykke til!

Anonymkode: 7953e...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...