Gå til innhold

«Soverom» i stua?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har det? Pga omstendigheter så har vi et barn mer enn vi har soverom til. Pr nå deler de to minste, men pga aldersforskjell så byr det på litt problemer. Vi vurderer derfor å kjøpe god sovesofa og legge oss der så lenge. Har planer med huset men blir nok et år til vi får begynt på det. Noen som sover i stua her, og funker det? 

Anonymkode: af18f...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere eier av huset vårt, satte opp en vegg i stua. Det var soverommet deres, og de hadde garderobeskap i gangen. Det fungerte helt fint som en mellomløsning, men de måtte kjøpe større hus. 

Søsteren min har i mange år hatt soverom og stue i ett. Hun delte av «rommene» med en stor hylle (Kalax el.l) og det fungerte greit. Hun bodde alene, men ble til slutt lei av å ha besøk i soverommet sitt, selv om de egentlig var i stua. 

Som en midlertidig løsning, vil det nok fungere supert. 

Anonymkode: 21b59...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har ikke noe å dele av, så blir sovesofa som må res opp hver dag. Vi står alltid opp før de eldste barna, og de har TV-stue som kan benyttes ved behov😊Tenker også det kan funke midlertidig.

Anonymkode: af18f...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja vi har ikke noe å dele av, så blir sovesofa som må res opp hver dag. Vi står alltid opp før de eldste barna, og de har TV-stue som kan benyttes ved behov😊Tenker også det kan funke midlertidig.

Anonymkode: af18f...2e9

Hvorfor ikke bruke TV-stue som soverom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en helt annen temperatur i stue enn på et soverom, og er barna i den alderen at de står opp før dere ville jeg tenkt meg nøye om. Da ville jeg faktisk heller hatt sovesofa på foreldrerommet, med en ekstra TV osv, slik at når ett av barna har besøk kan de «krype inn» dit for å få fred fra søsken.

Anonymkode: 33bf4...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tv-stua. Om de to minste ikke kan dele er det best å bruke denne. La den vanlige stua også være for barna

Anonymkode: 5191b...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir en helt annen temperatur i stue enn på et soverom, og er barna i den alderen at de står opp før dere ville jeg tenkt meg nøye om. Da ville jeg faktisk heller hatt sovesofa på foreldrerommet, med en ekstra TV osv, slik at når ett av barna har besøk kan de «krype inn» dit for å få fred fra søsken.

Anonymkode: 33bf4...d21

Den er liten og ligger slik til i huset at det blir veldig «åpent».nede har vi TV-krok, og stor åpning inn til spisestue.  Er TV-kroken vi tenker å bruke. Problemer består mer i at minste ofte «ødelegger» lego-kreasjoner, skal være med inn og «leke» når han har besøk, at ikke 8-åringen kan bruke rommet sitt etter 18.30. Han sover skjeldent der da 3-åringen ofte våkner på natta, og står opp grytidlig(05.30). De har TV-stue å være på evt til det formålet.

Anonymkode: af18f...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruk tv-stua. Om de to minste ikke kan dele er det best å bruke denne. La den vanlige stua også være for barna

Anonymkode: 5191b...666

De sover jo når vi sover, så de har jo fortsatt vanlig stue.

Anonymkode: af18f...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det. Det er jo egentlig ikke mange år siden der var helt vanlig å ha seng i stua her i Norge. Dere rer jo opp om dagen, og dere skal bare ha det en stund.

Anonymkode: e1781...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har valgt det sånn de få årene det trengs, fordi de ikke ønsker å flytte.

Anonymkode: 842cd...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...