Gå til innhold

hvem handler barnefordelings saker om?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Handler det om fars rettigheter eller barnets beste?

Et stort barn kan nokk si mye mer en små barn som ikke kan snakke. Så når det er snakk om 1-2-3-4 åringer så skal en barne psykolog fra tinghuset komme og vurdere om hva som er best for barnet Eller ta seg mer innpå fars rettigheter?  

Lest i andre forumer at det tas mest hensyn til fars rettigheter når barnet er så lite som en baby. Siden babyer kan ikke snakke eller si hva de vil. 

Anonymkode: 951f9...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler om barnets beste, ikke mors beste som du later til å tro.

Anonymkode: 9964b...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring fra barneverntjenesten er at det i stor grad handler mest om foreldrene og deres rettigheter. Barnet og barnets behov er sjelden førstepri. Opplever også ofte at kravene til mor er høyere enn kravene til far. 

Anonymkode: f360e...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper saken deres snart blir ferdigbehandlet, for dette går deg virkelig på nervene....

Barnets beste skal alltid være førstepri, og barnets beste er som regel å ha begge foreldrene i livet sitt så sant det er snev av omsorgsevne der.

Alle disse sakene og meningene du leser på nett gir deg ingenting, for du aner ikke hvem som skriver det. Du må regne med at en stor andel er bitre foreldre som ikke fikk det sin vei i retten...

Anonymkode: fded7...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, har du skaffet deg hjelp selv i den situasjonen du er i?

Anonymkode: fc5d9...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefordeling handler om hva som er best for barnet. Det er selvsagt å ha to foreldre så sant begge er gode omsorgspersoner. Barnet har rett på å være sammen med begge foreldre, og det er den sakkyndiges jobb å finne ut av om barnet har det godt hos begge to. 
Hvis sakkyndig minner deg på fars rett, så kan det være at hun/han hinter til at du bør la far ha barnet mer fordi han er en god far og barnet har krav på å få være sammen med faren sin.

Anonymkode: c0f99...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist du får så mange respektløse svar. Typisk for dette forumet, dessverre😔 Brukere i forumet her elsker å klage, kjefte, hetse og henge ut trådstartere de ikke er enige med. Er enig med deg i at de burde spart seg og lært seg å heller bla videre fra tråder som irriterer dem eller hvor de ikke har noen greie og konstruktive råd å gi. På samme måte bør vel vi bli flinkere å bla forbi ‘slemme’ svar og prøve å ikke la dem gå inn på oss. Det er tross alt de som er ‘slemme’ ikke vi.

Så til saken din. Min erfaring er at det er veldig fokus på fars rettigheter i en barnefordeingssak i dag etter maange år med det motsatte. Rett og slett diskriminerte fedre som har tapt de fleste saker mot mor selv om de er like gode og kjærlige omsorgspersoner. Før ble det lagt mest vekt på at barn utelukkende hadde det best hos mor de første årene nesten uansett omstendigheter. Nå går man mer vekk i fra dette.
 

Det skal alltid handle om barns beste, men ser at de i mange tilfeller at de er så opphengt i ‘fars rettigheter’ i dag, at det forsvinner helt oppi hva som er barnets beste.

Når dette er sagt, så er jeg likevel blant dem som syns det har vært blodig urettferdig slik fedre har blitt behandlet og diskriminert i barnefordelingssaker oppigjennom årene og er glad de prøver å rette opp i deAnne skjevheten i dag. Men ser jo da altså mange eksempler på at de overdriver. Kanskje du føler at du er oppi en sånn sak?

Anonymkode: 679ec...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist du får så mange respektløse svar. Typisk for dette forumet, dessverre😔 Brukere i forumet her elsker å klage, kjefte, hetse og henge ut trådstartere de ikke er enige med. Er enig med deg i at de burde spart seg og lært seg å heller bla videre fra tråder som irriterer dem eller hvor de ikke har noen greie og konstruktive råd å gi. På samme måte bør vel vi bli flinkere å bla forbi ‘slemme’ svar og prøve å ikke la dem gå inn på oss. Det er tross alt de som er ‘slemme’ ikke vi.

Så til saken din. Min erfaring er at det er veldig fokus på fars rettigheter i en barnefordeingssak i dag etter maange år med det motsatte. Rett og slett diskriminerte fedre som har tapt de fleste saker mot mor selv om de er like gode og kjærlige omsorgspersoner. Før ble det lagt mest vekt på at barn utelukkende hadde det best hos mor de første årene nesten uansett omstendigheter. Nå går man mer vekk i fra dette.
 

Det skal alltid handle om barns beste, men ser at de i mange tilfeller at de er så opphengt i ‘fars rettigheter’ i dag, at det forsvinner helt oppi hva som er barnets beste.

Når dette er sagt, så er jeg likevel blant dem som syns det har vært blodig urettferdig slik fedre har blitt behandlet og diskriminert i barnefordelingssaker oppigjennom årene og er glad de prøver å rette opp i deAnne skjevheten i dag. Men ser jo da altså mange eksempler på at de overdriver. Kanskje du føler at du er oppi en sånn sak?

Anonymkode: 679ec...1de

Jeg er helt enig, Jeg trodde seriøst  dette var en «voksen forum» der man gir svar, råd og erfaringer, Ikke en barneskole mobbe side, jeg vet ikke va de egentlig får ut av og være frekke med trådstarterne. Synes det blir for dumt av og til, Jeg tror ikke at jeg er 1 personen i hele verden eller norge som lurer på slike spørsmål som noen anonymer for det til og se ut her.

Men til saken

Her er de veldig opptatt av fars rettigheter om hvordan han ønsker samværsavtale skal være og jeg må bare sitte der og holde kjeft ellers blir alt mulig brukt mot meg. Så barnets beste er ikke prioteringen i min sak.. Mange  vil nokk sikkert kommentere slike kommentarer som la far få ha mye så samvær! eller Han har like mye rett som deg! Han burde få hovedomsorgen! Tenker folk noen gang på barnet? 
 

Ikke alle barn som trives med så mye samvær eller å være lenge vekke fra hovedpersonen spesielt da de er under 3 år! Her må barnets behov komme først! ikke fars egoistisk behov for 50% deling og mye av rart de vil. Mitt barn har separasjons angst.. Og dette blir ikke tatt hensyn til heller er dette barnets beste? 
Bf får vente! aldri om jeg kommer til og la hans behov gå forran barnet mitt sine..

Kall meg sær, kom med kritiske svar fra hele universet men og lufte det ut på et forum må da søren meg være lov uten at man blir sett som en jævel! Ikke alt er ment vondt heller.

Takk for meg

 

Anonymkode: 951f9...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig, Jeg trodde seriøst  dette var en «voksen forum» der man gir svar, råd og erfaringer, Ikke en barneskole mobbe side, jeg vet ikke va de egentlig får ut av og være frekke med trådstarterne. Synes det blir for dumt av og til, Jeg tror ikke at jeg er 1 personen i hele verden eller norge som lurer på slike spørsmål som noen anonymer for det til og se ut her.

Men til saken

Her er de veldig opptatt av fars rettigheter om hvordan han ønsker samværsavtale skal være og jeg må bare sitte der og holde kjeft ellers blir alt mulig brukt mot meg. Så barnets beste er ikke prioteringen i min sak.. Mange  vil nokk sikkert kommentere slike kommentarer som la far få ha mye så samvær! eller Han har like mye rett som deg! Han burde få hovedomsorgen! Tenker folk noen gang på barnet? 
 

Ikke alle barn som trives med så mye samvær eller å være lenge vekke fra hovedpersonen spesielt da de er under 3 år! Her må barnets behov komme først! ikke fars egoistisk behov for 50% deling og mye av rart de vil. Mitt barn har separasjons angst.. Og dette blir ikke tatt hensyn til heller er dette barnets beste? 
Bf får vente! aldri om jeg kommer til og la hans behov gå forran barnet mitt sine..

Kall meg sær, kom med kritiske svar fra hele universet men og lufte det ut på et forum må da søren meg være lov uten at man blir sett som en jævel! Ikke alt er ment vondt heller.

Takk for meg

 

Anonymkode: 951f9...63e

Det er jo du som gir ungen din separasjonsangst. Du bryr deg om hva som er best for deg, ikke for barnet deres, du eier ikke barnet deres

Anonymkode: 9964b...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når det er snakk om 1-2-3-4 åringer så skal en barne psykolog fra tinghuset komme og vurdere om hva som er best for barnet Eller ta seg mer innpå fars rettigheter?  

Anonymkode: 951f9...63e

Denne setningen gir ingen mening. 

Ut over det handler foreldretvister vanligvis om at en eller begge foreldre ikke makter å oppføre seg som voksne mennesker. Det går alltid ut over barna deres. I foreldretvistsaker skal retten ha fokus på hva som er barnets beste, men dette er dessverre sjelden oppnåelig i familier med minst en infantil voksen. Dermed blir det jo i praksis "hva er best for barnet i den skadelige konteksten en eller begge foreldre har satt det i?" 

Anonymkode: 84a6a...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist du får så mange respektløse svar. Typisk for dette forumet, dessverre😔 Brukere i forumet her elsker å klage, kjefte, hetse og henge ut trådstartere de ikke er enige med. Er enig med deg i at de burde spart seg og lært seg å heller bla videre fra tråder som irriterer dem eller hvor de ikke har noen greie og konstruktive råd å gi. På samme måte bør vel vi bli flinkere å bla forbi ‘slemme’ svar og prøve å ikke la dem gå inn på oss. Det er tross alt de som er ‘slemme’ ikke vi.

Så til saken din. Min erfaring er at det er veldig fokus på fars rettigheter i en barnefordeingssak i dag etter maange år med det motsatte. Rett og slett diskriminerte fedre som har tapt de fleste saker mot mor selv om de er like gode og kjærlige omsorgspersoner. Før ble det lagt mest vekt på at barn utelukkende hadde det best hos mor de første årene nesten uansett omstendigheter. Nå går man mer vekk i fra dette.
 

Det skal alltid handle om barns beste, men ser at de i mange tilfeller at de er så opphengt i ‘fars rettigheter’ i dag, at det forsvinner helt oppi hva som er barnets beste.

Når dette er sagt, så er jeg likevel blant dem som syns det har vært blodig urettferdig slik fedre har blitt behandlet og diskriminert i barnefordelingssaker oppigjennom årene og er glad de prøver å rette opp i deAnne skjevheten i dag. Men ser jo da altså mange eksempler på at de overdriver. Kanskje du føler at du er oppi en sånn sak?

Anonymkode: 679ec...1de

Enig med deg i alt det du skriver.

HI, det er ikke bare du som opplever at folk skriver ekkelt tilbake. En del har nok store problemer selv, og tar dette ut på fremmede på nett. De legger sin sjel i å huske hva som har blitt skrevet i andre tråder, og trekke det frem igjen siden. Å holde seg til saken, er de ikke i stand til.

Så bare overse alt tøyset og les heller bare de gode innleggene, som dette over her. 

Anonymkode: e4fd7...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerangrep og svar til dette.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo du som gir ungen din separasjonsangst. Du bryr deg om hva som er best for deg, ikke for barnet deres, du eier ikke barnet deres

Anonymkode: 9964b...dc0

Synes du ska la vær og kommentere slikt. Du kan muligt vite alt som står bak under denne tråden. Men jeg har ikke noe jeg skulle sagt siden det som ligger bak dette spørsmålet har du ikke noe med, snakk om dømmende mennesker 

Anonymkode: 951f9...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du ska la vær og kommentere slikt. Du kan muligt vite alt som står bak under denne tråden. Men jeg har ikke noe jeg skulle sagt siden det som ligger bak dette spørsmålet har du ikke noe med, snakk om dømmende mennesker 

Anonymkode: 951f9...63e

Du må bare gi blaffen i slike ting. Mange mennesker forstår rett og slett ikke, at det ikke er OK å si det første og det beste de tenker på. 

Hev deg over det! 

Anonymkode: e4fd7...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Handler det om fars rettigheter eller barnets beste?

Et stort barn kan nokk si mye mer en små barn som ikke kan snakke. Så når det er snakk om 1-2-3-4 åringer så skal en barne psykolog fra tinghuset komme og vurdere om hva som er best for barnet Eller ta seg mer innpå fars rettigheter?  

Lest i andre forumer at det tas mest hensyn til fars rettigheter når barnet er så lite som en baby. Siden babyer kan ikke snakke eller si hva de vil. 

Anonymkode: 951f9...63e

Barnet ditt er heldig som har far. Han kan umulig være like idiot som deg! Den eneste som gir datteren din problemer, er deg selv!

Anonymkode: 10add...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De påstår det handler om barnets beste, men jeg tviler sterkt på det.
Kjenner til flere tilfeller hvor det beste for barnet ville ha vært mest hos far, men far har kun fått hver annen helg.

Anonymkode: 35f77...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet ditt er heldig som har far. Han kan umulig være like idiot som deg! Den eneste som gir datteren din problemer, er deg selv!

Anonymkode: 10add...f63

 

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De påstår det handler om barnets beste, men jeg tviler sterkt på det.
Kjenner til flere tilfeller hvor det beste for barnet ville ha vært mest hos far, men far har kun fått hver annen helg.

Anonymkode: 35f77...11d

Så du påstår at en far som har rus problemer bør ha barnet over flere dager Alene?

Og hvem er du for og tro du kan kalle folk idioter og dømme folk? idiot kan du være selv einstein

Anonymkode: 951f9...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner til flere tilfeller hvor det beste for barnet ville ha vært mest hos far, men far har kun fått hver annen helg.

Anonymkode: 35f77...11d

Jeg kjenner også til mange slike saker. 

I teorien er det barnets beste som er regelen, men i praksis er det mors beste som er regelen.

Om en far skal få hovedomsorgen må han være overmenneskelig, samtidig som mor må være narkoman.

En trøst er at nå som frivillig enslige kvinner kan få assistert befruktning er snart fedre en saga blott. Dermed forsvinner også barnefordelingssakene.

Anonymkode: 9946f...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Så du påstår at en far som har rus problemer bør ha barnet over flere dager Alene?

Og hvem er du for og tro du kan kalle folk idioter og dømme folk? idiot kan du være selv einstein

Anonymkode: 951f9...63e

Om far har rusproblemer melder du selvfølgelig fra om det, og de er pliktet til å sjekke dette ut. Rusproblemer kan i de alle fleste tilfeller bevises. Så ikke gi opp og fortsett og kjemp for barnet ditt om det faktisk er slik at det er rus inni bildet.
 

Vold og rus og alvorlig psykiatri er de tre tingene både familievern og barnevern slår hardest ned på. Regner med at de er opplyst om rusproblematikken hans? Om far ønsker mer samvær, kan dette ikke minst være med å bidra til at far skjerper seg kraftig av hensyn til barna. Kanskje han har erfart å slippe unnafram til nå som ‘fungerende rusmisbruker’. Og innser ikke alvoret selv, før ham mister samværsrett med barna. Håper for alle parter at han får hjelpeorganisasjon at dere finner gode løsninger både nå og senere❤️

Anonymkode: 679ec...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om far har rusproblemer melder du selvfølgelig fra om det, og de er pliktet til å sjekke dette ut. Rusproblemer kan i de alle fleste tilfeller bevises. Så ikke gi opp og fortsett og kjemp for barnet ditt om det faktisk er slik at det er rus inni bildet.
 

Vold og rus og alvorlig psykiatri er de tre tingene både familievern og barnevern slår hardest ned på. Regner med at de er opplyst om rusproblematikken hans? Om far ønsker mer samvær, kan dette ikke minst være med å bidra til at far skjerper seg kraftig av hensyn til barna. Kanskje han har erfart å slippe unnafram til nå som ‘fungerende rusmisbruker’. Og innser ikke alvoret selv, før ham mister samværsrett med barna. Håper for alle parter at han får hjelpeorganisasjon at dere finner gode løsninger både nå og senere❤️

Anonymkode: 679ec...1de

Kan spør ja men da vil de selvfølgelig si at det ikke er bevis på at far ruser seg, han har det i gammale papirer og jeg vet at han fortsatt ruser  seg sammen med venner. Men dessverre så er det slikt at de gjør ikke noe før  noe skjer med barnet eller før det kommer i papirer som står at far ruset seg og slikt. 

Anonymkode: 951f9...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...