Gå til innhold

Karnevalet

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn har for andre gang på kort tid spurt om jeg kan passe 3 åringen hennes som er ganske vill av seg. Hun løper rundt og graver i skuffer og skap, hører ikke etter når du snakker til henne, spør om absolutt alt hele tiden, avbryter når du snakker og roper navnet ditt gjentatte ganger til du endelig hører osv osv. Jeg vet at hun er liten, men beklager. Jeg er ikke veldig glad i andres unger, men tåler dem i små doser fordi det er det man gjør. Mine barn er begge på ungdomskole nå, så jeg er helt ferdig med små barn. Kanskje er jeg en drittsekk som sier dette, men jeg blir rett og slett sliten av dem. Forstå meg rett, jeg fixer snacks til dem, har dem på fanget når de slår seg, leker med dem, inviterer til middag, kjøper julegaver osv. Jeg bare er ikke overbegeistret.

Så begge gangene har venninna mi først spurt hva jeg gjør den og den dagen hvorpå jeg sier at jeg ikke har noen spesielle planer, hvorpå hun spør om jeg kan passe ungen et par timer. Neste gang på fredag når jeg selv har barnefri på kveldstid. Jeg får meg ikke til å si nei heller, for da har jeg jo allerede sagt at jeg ikke har planer så det føler jeg bli kleint.. ungene mine på 13 og 15 er hos pappaen annenhver helg, da liker jeg min alenetid. Jeg er heller ikke veldig glad i å se etter andres unger, jeg er egentlig veldig utenfor min komfort sone når jeg gjør det. Spesielt når det er en litt krevende unge som dette, og jeg i tillegg føler meg presset til å si ja. Hvordan kan man på en veldig pen måte si nei uten at det blir ufint? Jeg tror kanskje venninna mi er av typen som kan ta seg nær av det om jeg ordlegger meg feil her. Er jeg en dårlig venn om jeg sier nei?

Anonymkode: fc6c4...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om autocorrect, det skulle stå barnevakt ikke karneval!

HI

Anonymkode: fc6c4...383

Skrevet

Syns det er HELT lov å si «vet du, det er hyggelig at du spør, men den dagen/helgen har jeg endelig litt alenetid, så da må jeg si nei».

«Nei» er ikke et farlig ord ;)

Anonymkode: 8b897...b5d

Skrevet

Vel, hvis du ikke klarer å si nei får du jo bare ha det så godt.

Anonymkode: 92829...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...