Gå til innhold

Hva gjør dere med leker etter barna ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med ting, tang og leker som barna vokser fra ? Så fælt å kaste det. Mye dyrt også . Solgt en del. Men mye er det vanskelig å selge. 

Anonymkode: 96c95...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere med ting, tang og leker som barna vokser fra ? Så fælt å kaste det. Mye dyrt også . Solgt en del. Men mye er det vanskelig å selge. 

Jeg gir selvsagt bort det jeg ikke får solgt. På finn, til loppemarked, til den lokale bruktbutikken. Kaster selvfølgelig ikke. Selger veldig billig, så får vanligvis solgt. 

Anonymkode: b6eeb...269

Skrevet

Gir vekk, enten til bruktbutikk eller til barnehagen. 

Kommer til å ta vare på brio-toget, og 2 favorittbiler.

Mulig jeg vil selge duplo 

Anonymkode: 8f28e...826

Skrevet

Har spart på veldig mye. Lagt i tette plastkasser og satt på loftet. Nå som vi er besteforeldre blir lekene tatt frem etter alder og interesse. Ungene synes det er veldig stas å få ta en tur på loftet til bestemor og bestefar for det er som å gå i lekebutikken. 🙂 

Skrevet

Ja tror jeg skal lage en mennboks til loftet. Da kommer det unna veien . Resten får jeg bare gi bort da. Så fælt 

Skrevet

Lurer og på det. Når er det vanlig å legge bort leker (tenker da på de store som lekebutikk og lekekjøkken.) Yngste er skulegutt til hausten. Har ikke lekt med dette på lenge..

Anonymkode: 9034b...ad8

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja tror jeg skal lage en mennboks til loftet. Da kommer det unna veien . Resten får jeg bare gi bort da. Så fælt 

Fælt? Hvordan kan det få blitt fælt?

Anonymkode: b6eeb...269

Skrevet

Sender det til et barnehjem i Estland. 

Anonymkode: d132d...9e7

Skrevet

Sparer på noe, gir bort noe, selger noe pg kaster noe.

Anonymkode: 076a5...a8e

Skrevet

Sparer på all lego, duplo, Brio togskinner og en del barnebøker. Resten har jeg gitt bort....

Skrevet

Mye er på loftet, briotog, småbiler, lekekjøkken, puslespill, bøker, dukkevogn, bamser... Hehe, heldigvis har vi stort loft 😉

Resten er gitt til loppemarked. 

Anonymkode: 9951e...91d

Skrevet

Tar vare på alt. 

Det kommer forhåpentligvis en generasjon til om ikke så lenge. P

Anonymkode: efe37...e97

Skrevet

Vi har ikke kjøpt så voldsomt mye så det er et lite problem, men det meste som er bra selges og pengene settes på barnas sparekonto.

Anonymkode: 90108...9c8

Skrevet

Sparer på noen leker som jeg kan ha hjemme til barnebarn kommer eller som ungene vil ha til sine barn. Jeg har pakket det ned i esker på loftet etter ca alder. Enkelt å ta frem når barnebarna kommer. Har funnnet frem noen ekser siden jeg var bonusbestemor noen år, veldig praktisk. Mine unger syns det var så koselig når noen av lekene kom tilbake. Har spart på leker som er ganske tidløse som treleker, duplo, lego, playmo, noen dukker, biler osv. 

Det meste av lekene er gitt bort. Endel er gitt bort til venners barn som er mindre enn mine, noe til tantebarn og resten er gitt til gjennbruksbutikk. Barneavdelingen på sykehuset fikk veldig mange spill. Min tidligee samboer jobbet på sykehuset og hørte rykter om at de ønsket seg spill, noe som passet oss bra. Ungene kunne ikke kvitte seg med noe, selv om de hadde vokst fra ting, men når han spurte om dette så kunne de kvitte seg med mye. 

Anonymkode: f1d14...3ca

Skrevet

Gir til yngre barn.

Anonymkode: 1d981...a6b

Skrevet

Gir bort på finn eller til bruktbutikk. Litt større ting selger vi av og til billig, men det er ikke mye marked for å selge brukte leker altså. Det som er ødelagt eller slitt kastes. Kaster selvfølgelig ikke leker i god stand, det er bare sløseri. 

Skrevet

Selger noe på Finn, gir noe til Fretex og sparer på noe. 

Det vi tjener på salg deler vi med sønnen. Han er med og velger ut hva som skal selges og gis bort etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...