Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #1 Skrevet 25. mai 2020 Vi skal betale for halvparten hver. 4000 kr hver. I det siste så har jeg betalt alt. Han bruker opp penger på fiskeutstyr og fisketurer enn å bidra til mat. Jeg er nå mektig lei. Dette går utover min økonomi. Jeg får ikke logget inn på hans konto. Nevner dette til han hver gang han får lønn. Men nei, ingen penger fra han på matkonto. Hva faen gjør man. ? Jeg er så lei. Anonymkode: 55710...44f
HvittHus Skrevet 25. mai 2020 #2 Skrevet 25. mai 2020 Da hadde kjøleskapet blitt veldig tomt hadde det vært meg. Og så måtte jeg tatt en vurdering på om jeg ville fortsette å være sammen med en som snylter og ikke har økonomisk sans.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #3 Skrevet 25. mai 2020 Man slutter vel å sette inn penger selv? Null penger = null mat. Anonymkode: 48c46...42c
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #4 Skrevet 25. mai 2020 14 minutter siden, HvittHus skrev: Da hadde kjøleskapet blitt veldig tomt hadde det vært meg. Og så måtte jeg tatt en vurdering på om jeg ville fortsette å være sammen med en som snylter og ikke har økonomisk sans. Vi har barn i hus ellers hadde nok kjøleskap og fryser hvert tom for lenge siden. Men kan ikke det med barn. Anonymkode: 55710...44f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #5 Skrevet 25. mai 2020 Jeg ville tatt en veldig alvorlig prat, ikke bare nevnt det ved lønnsutbetaling. Jeg ville vist ham kontoutskrifter der det gikk frem at bare du har satt inn penger, og også vist ham hva du har måttet bruke ut over den faste summen. Så ville jeg bedt ham svare på om han synes dette er greit. Hvis ja, ville jeg vurdert ledig alvorlig om jeg ønsket å bli boende sammen med en mann som utnyttet meg økonomisk. Hvis nei, ville jeg kreve at penger ble satt over umiddelbart, at han kompenserte meg og at det ble ordnet med autotrekk samme dag. Anonymkode: 5cbdc...12d
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #6 Skrevet 25. mai 2020 Selg fiskeutstyret. Anonymkode: e5129...1eb
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #7 Skrevet 25. mai 2020 Her får mannen mld om hva som må handles inn når mine matpenger er brukt opp. Anonymkode: 1650e...6b5
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #8 Skrevet 25. mai 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her får mannen mld om hva som må handles inn når mine matpenger er brukt opp. Anonymkode: 1650e...6b5 Det nytter ikke her i hus. For da kommer han hjem med melk og brød. Ikke noe annet. Hi Anonymkode: 55710...44f
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #9 Skrevet 25. mai 2020 Nevner det? Sånn i forbifarten da eller? Anonymkode: da8ec...7f0
Gjest Skrevet 25. mai 2020 #10 Skrevet 25. mai 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Det nytter ikke her i hus. For da kommer han hjem med melk og brød. Ikke noe annet. Hi Anonymkode: 55710...44f Du får bli streng, og si at du er lei av at han stjeler fra ungene deres!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2020 #11 Skrevet 25. mai 2020 Hengelås på kjøleskapet. Han får tilgang når pengene blir ført over. Så må du bare si at du ikke finner deg i å bli snyltet på, og at han nå skylder deg x antall kroner. Hvordan mener han det skal bli i huset hvis du er like uansvarlig? Anonymkode: ea348...724
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 Herlighet, her må du jo bli skikkelig tydelig. Be om automatisk trekk fra kontoen hans hver mnd. Og jeg hadde glatt laget mat (kylling, kjøtt, fisk) beregnet til deg og barna. Kok masse poteter som han kan spise Anonymkode: 9474c...617
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 For en sjarmør. Han gjør dette fordi han vet han kan. Informer han at fra nå av blir han pent nødt å være med på matregninga. Om ikke truer du med time hos familievernkontoret, de er der for å hjelpe familier i vanskelige situasjoner. Da skjønner han kanskje alvoret. Gjør det før det går utover andre ting enn bare maten, han her tar seg virkelig til rette. Anonymkode: 78538...115
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #14 Skrevet 26. mai 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Herlighet, her må du jo bli skikkelig tydelig. Be om automatisk trekk fra kontoen hans hver mnd. Og jeg hadde glatt laget mat (kylling, kjøtt, fisk) beregnet til deg og barna. Kok masse poteter som han kan spise Anonymkode: 9474c...617 Hvorfor skal han få poteter? Han får spise når han bidrar, frem til det er maten i kjøleskapet forbeholdt deg og barna. Anonymkode: 48c46...42c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #15 Skrevet 26. mai 2020 Prat med han først. Barnslig oppførsel fører ikke noe med seg. Dersom dete har barn sammen; be om å se kontoen hans. Hva han har av inntekt og sparepenger. Han virker gnien eller som om han skjuler noe. Feks hvor høy inntekt han har og ønsker ikke du skal se inntekt og bufferå Anonymkode: 56636...9d6
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #16 Skrevet 26. mai 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prat med han først. Barnslig oppførsel fører ikke noe med seg. Dersom dete har barn sammen; be om å se kontoen hans. Hva han har av inntekt og sparepenger. Han virker gnien eller som om han skjuler noe. Feks hvor høy inntekt han har og ønsker ikke du skal se inntekt og bufferå Anonymkode: 56636...9d6 Det har faktisk ingenting å si verken hva han tjener eller har på konto. Han har jobb, da har han inntekt nok til å bidra til mat og hus. Han skal betale det de har avtalt, og om han har 1000 kr eller 50 000 kr igjen etter det er det samme. Anonymkode: 48c46...42c
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2020 #17 Skrevet 26. mai 2020 Min mann forsøkte seg på dette en periode, og jeg ble så barnslig at jeg ordnet hengelås på kjøleskapet og tørrskapet. Han fikk ikke ett eple en gang,siden han ikke bidro med matpenger. Ingen middag,brød,melk eller pålegg: NADA. Han demonstrerte de to første månedene,ved å handle hamburger til seg selv (for stakkaren fikk jo ikke middag hjemme...),og all frokost på bensinstasjonen. Men så ble kontoen tom i løpet av måneden og stakkaren måtte gå sulten. Da bidro han... Og jada,jeg vet at han var et skikkelig sjarmtroll,men jeg har fått dreisen på han nå etter 20 år... Anonymkode: 51fa9...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå