Gå til innhold

Begravelse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi mistet bestefar til mannen i helgen.

 

Er det vanlig å dele på ansvar for blomst fra barnebarn eller er det første mann til mølla får bestemme alt inkl hva andre skal betale. ? 

Vi og flere av barnebarna har ikke den beste økonomi men ønsker jo å bidra. En av barnebarna ønsker å bestille en dyr blomst og den skal leveres til kirken. Noe som koster  masse penger. Jeg var å hørte om priser i sta å det er billigere å bestille i butikk enn på nett der planen er å bestille. Vi har sagt vi kan hente da vi bor rett ved blomstebutikken og kan ta den med til begravelsen. Dette skal nå bestilles på nett til dyrere pris og sendes med bil dit. Dette koster  mye mer enn nødvendig. Er det feil å reagere for å ikke kunne bestille og hente? 

Vedkommende har bestemt blomst det var ingen andre som fikk. Vil gjerne være med å bestemme når man skal betale masse for dette. 

Anonymkode: c71b5...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at det er vanlig å bli enig om type blomst, tekst og pris

Anonymkode: e4dc6...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da. Først: Kondolerer! 

Det er vanlig å dele, både på planlegging, betaling, frakt osv. Men det er nokså vanlig at blomster bestilles i den blomsterbutikken som kistedekorasjon bestilles fra. Da blir det ofte god sammenheng i farger osv, uten at det er spesielt viktig. 

Fra barnebarn er det her jeg bor, og der slekta mi kommer fra, temmelig vanlig at er et hjerte av f.eks. roser. Dette blir oftest plassert ved enden av kista. 

Anonymkode: 4188e...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare FATTER IKKE hvorfor det skal bestilles blomster til flere tusen kr når dette blir kastet like etterpå. Enkle er ofte det peneste etter mitt skjønn.
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nektet å være med på en slik krans eller avbestilt hele kransen og bestilt noe som alle kan være med på. 
En begravelse er ingen visning av hvor mye man elsket vedkommende mht dyrest krans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok dette med i betalingen til begravelsesbyrået. Alle blomster fra barn, barnebarn og oldebarn var med der

Anonymkode: accb0...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den som legger føringer og bestemmer uten å høre på andre er den som tar regningen. Det blir jo da ikke noe fra alle, men noe fra ÉN. 

Anonymkode: 92849...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...