Gå til innhold

Pinlig..er 41 år og måtte kjøpe angrepille i går


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syntes det var så pinlig! Er singel men ble i ett svakt øyeblikk med eksmannen til sengs på fredagskveld. Brukte kondom, men den sprakk. Så måtte på apoteket lørdag å kjøpe angrepille. Er første gang jeg tar angrepille og jeg lurer på om noen her vet hvor sikkert det er? 

Anonymkode: 15f93...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn "passe" sikkert, og fungerer ikke hvis du alllerede har hatt eggløsning. Hvis det er veldig viktig for deg å ikke bli gravid, så kan du få satt inn en kobberspiral så snart som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt angrepille 2 ganger. Ca 24 timer og 48 timer etter samleie. Et resulterte i exu og et i et barn. Begge gangene hadde jeg EL tydeligvis og graviditet var et faktum før piller ble konsumert.

Anonymkode: a32c1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syntes det var så pinlig! Er singel men ble i ett svakt øyeblikk med eksmannen til sengs på fredagskveld. Brukte kondom, men den sprakk. Så måtte på apoteket lørdag å kjøpe angrepille. Er første gang jeg tar angrepille og jeg lurer på om noen her vet hvor sikkert det er? 

Anonymkode: 15f93...041

Angrepillen virker best desto nærmere den tas tidspunkt for samleie. 

Samtidig virker den ikke sørlig godt på dem som veier mer enn 70- 75 kg (studier hsr vist det)

Anonymkode: d5773...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig virker den ikke sørlig godt på dem som veier mer enn 70- 75 kg (studier hsr vist det)

Anonymkode: d5773...0e2

De har gått tilbake på dette for flere år siden. 

Anonymkode: e6e81...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syntes det var så pinlig! Er singel men ble i ett svakt øyeblikk med eksmannen til sengs på fredagskveld. Brukte kondom, men den sprakk. Så måtte på apoteket lørdag å kjøpe angrepille. Er første gang jeg tar angrepille og jeg lurer på om noen her vet hvor sikkert det er? 

Anonymkode: 15f93...041

Tok angrepillen for noen måneder siden å husker at den pillen ikke var særlig sikker,etter å lest på pakken. Men jeg slapp heldigvis med skrekken.

Anonymkode: e31f2...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor skulle det være flaut?

Er helt normalt at personer over 40 har sex, underlivet visner liksom ikke den dagen man fyller 40...
Den gjennomsnittlige alderen for overgangsalderen i Norge er 52 år, frem til det har den gjennomsnittlige kvinne i Norge mensen, har man mensen kan man bli gravid.

De aldersgruppene som har høyest aborttall i Norge er de under 22 år og de over 40.
De over 40 skyldes at alt for mange tror at når de har blitt så "gamle" trenger de ikke prevensjon lenger og kutter den ut.

Anonymkode: b02b0...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De har gått tilbake på dette for flere år siden. 

Anonymkode: e6e81...271

Nei. De har bare sagt at studiene var for få til å konkludere slik med sikkerhet, og så har de ikke forsket mer på det.

Anonymkode: d5773...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. De har bare sagt at studiene var for få til å konkludere slik med sikkerhet, og så har de ikke forsket mer på det.

Anonymkode: d5773...0e2

Ja, det betyr at de har gått tilbake på det du påstod. 

Anonymkode: e6e81...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ganske sikker om den tas før eggløsning, da hindrer den at du får eggløsning. Men tas den etter eggløsning har den ingen effekt.

Anonymkode: 35541...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...