Gå til innhold

Gifte seg i hemmelighet. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gifte oss i hemmelighet. Mye av grunnen er at det er så mye kranglinger i familien på begge sider. Vi vil ikke måtte velge mellom hvem som er der da noen  ikke vil komme fordi andre ikke vil. Så for å slippe alt dette ønsker vi å gjøre det stille og rolig.  Vi har hvert forlovet i 6 år. Har et barn sammen på 5 år. Barna skal få være en del av det men ingen andre er det vi ønsker. 

Noen med erfaring? 

Anonymkode: 40b38...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har erfaring, men hva vil du vite?

Anonymkode: cfeaf...ec4

Skrevet

Hvordan tok familien det? Har dere fått noen reaksjoner? 

Skrevet

Vi valgte naboer som ikke kjenner familien som forlovere/vitner. Gjorde det i annen by så vi ikke kom til å møte på noen.

Anonymkode: c5dc6...b3e

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvordan tok familien det? Har dere fått noen reaksjoner? 

Vi har ikke fortalt det til noen enda 🙈 holdt det hemmelig i flere måneder nå

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi valgte naboer som ikke kjenner familien som forlovere/vitner. Gjorde det i annen by så vi ikke kom til å møte på noen.

Hvordan ble dette tatt imot av familie i etterkant? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke fortalt det til noen enda 🙈 holdt det hemmelig i flere måneder nå

Oi. Det tror jeg ikke vi kan. Da blir det hvertfall såra personer. 

Skrevet

Vi reiste på ferie og kom hjem som gift.

Hadde uten at noen i noen av familiene visste det bestilt tid på ambassaden i landet vi ferierte i, de stilte med vitner så vi hadde ikke med oss noen.

Ringte til foreldrene våre etter vielsen da, og fikk ingen store reaksjoner. Mamma var selv på ferie og begynte selvfølgelig å grine, men ikke fordi hun synes det var fælt, hun var bare glad for oss hun. Hans foreldre ble også glade for oss.

Man trenger ikke et stort bryllup og prinsessekjole for å bli gift altså ;)

Vi gjorde det også sånn fordi det var litt dårlig stemning mellom mine skilte foreldre og familien var også veldig spredd, mine besteforeldre for gamle til å reise langt og hans mamma for dårlig helse til å reise langt, det ble liksom umulig å samle alle. Så vi giftet oss alene.

Anonymkode: a7e7f...9ac

Skrevet

Noen i vår familie gjorde det. De fortalte det noen dager etterpå, og forventet nok at alle skulle synes at det var helt supert. Noen syntes det var flott og romantisk, noen ble lei seg og såra over ikke engang å bli informert om at det var giftermål på gang. Jeg tror ikke det er unormalt at det kan bli litt blandet mottakelse. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi reiste på ferie og kom hjem som gift.

Hadde uten at noen i noen av familiene visste det bestilt tid på ambassaden i landet vi ferierte i, de stilte med vitner så vi hadde ikke med oss noen.

Ringte til foreldrene våre etter vielsen da, og fikk ingen store reaksjoner. Mamma var selv på ferie og begynte selvfølgelig å grine, men ikke fordi hun synes det var fælt, hun var bare glad for oss hun. Hans foreldre ble også glade for oss.

Man trenger ikke et stort bryllup og prinsessekjole for å bli gift altså ;)

Vi gjorde det også sånn fordi det var litt dårlig stemning mellom mine skilte foreldre og familien var også veldig spredd, mine besteforeldre for gamle til å reise langt og hans mamma for dårlig helse til å reise langt, det ble liksom umulig å samle alle. Så vi giftet oss alene.

Anonymkode: a7e7f...9ac

Vi vurderer å gjøre det her i kommunen. Ingen familie bor rett ved her, så skal en del til å oppdage det. 

Jeg har hvert gift før. Kirke, fin dyr kjole og sånt var ikke helt meg. Var så ukomfertabel at det ikke var noe særlig. Denne gangen vil jeg det skal være etter våre ønsker ikke familien sitt. 

Skrevet
2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Noen i vår familie gjorde det. De fortalte det noen dager etterpå, og forventet nok at alle skulle synes at det var helt supert. Noen syntes det var flott og romantisk, noen ble lei seg og såra over ikke engang å bli informert om at det var giftermål på gang. Jeg tror ikke det er unormalt at det kan bli litt blandet mottakelse. 

Regner med at det blir reaksjoner. Ønsker å gjøre det til vår dag, men ønsker jo ikke såre mer enn nødvendig heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...