Gå til innhold

Hvor ofte får du høre at du er fin/pen/vakker etc av andre enn mannen? Hvor plasserer du deg på skalaen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakket ikke om utseendet ditt, snakket om at du ikke forstår måten man bruker 1-10-skalaen.

1-9 er hva mennesker flest synes om de forskjellige personene. 10 er satt av for personlige preferanser. Du kan dermed være en 10 for noen, og bare en 5 for resten av verden. 

Men fint at du er en 10 for noen, i alle fall :) 

Anonymkode: 0d3ab...870

Nei. Den går fra 1 til 10. Det er helt objektivt. Der er 3 desimaler til hver karakter også. 🙄

Anonymkode: 8640f...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Den går fra 1 til 10. Det er helt objektivt. Der er 3 desimaler til hver karakter også. 🙄

Anonymkode: 8640f...d71

Det er i det store og det hele en skala som egner seg dårlig i bruk for kvinner.

De «føler» seg gjerne som en 2’er eller en 9’er, og hvis de liker en annen dame som venninne, så er hun selvfølgelig en 10’er, mens hun de ikke liker er en 3’er. Det er jo bare å se i denne tråden, mange tror de er 3-4, mens de garantert er > 5, mens andre tror de sprenger skalaen bare de har vært på byen og fått et kompliment. 

Er man en 9’er, så får man typisk mye sjeldnere komplimenter, enn om man er en 6-8’er, nettopp fordi mange enten ikke tør nærme seg en slik utenomjordisk skjønnhet, eller fordi de tenker det er bortkastet. Et kompliment er tross alt oftest ikke noe dypere ment enn en invitasjon til et knull. 

Tør å påstå at de aller fleste norske kvinner ligger på 6-7. De er pene, men de er normalt pene. Det holder i massevis.  

Anonymkode: 0d3ab...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er i det store og det hele en skala som egner seg dårlig i bruk for kvinner.

De «føler» seg gjerne som en 2’er eller en 9’er, og hvis de liker en annen dame som venninne, så er hun selvfølgelig en 10’er, mens hun de ikke liker er en 3’er. Det er jo bare å se i denne tråden, mange tror de er 3-4, mens de garantert er > 5, mens andre tror de sprenger skalaen bare de har vært på byen og fått et kompliment. 

Er man en 9’er, så får man typisk mye sjeldnere komplimenter, enn om man er en 6-8’er, nettopp fordi mange enten ikke tør nærme seg en slik utenomjordisk skjønnhet, eller fordi de tenker det er bortkastet. Et kompliment er tross alt oftest ikke noe dypere ment enn en invitasjon til et knull. 

Tør å påstå at de aller fleste norske kvinner ligger på 6-7. De er pene, men de er normalt pene. Det holder i massevis.  

Anonymkode: 0d3ab...870

Ikke jeg da. Jeg ER faktisk (snart) en nier. 

Anonymkode: 8640f...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg da. Jeg ER faktisk (snart) en nier. 

Anonymkode: 8640f...d71

Good for you! ;) 

Anonymkode: 0d3ab...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte høre at jeg er pen eller søt. Og er jeg ute på byen en sjelden gang, så får jeg masse oppmerksomhet. Fikk også masse meldinger fra ukjente menn  og menn jeg kjente da jeg var singel. 

Hvor jeg ligger på skalaen aner jeg faktisk ikke. Er faktisk ikke så opptatt av det. 

Anonymkode: 3b563...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anonym bruker said:

Etter at jeg fylte førti har jeg fått mer og mer oppmerksomhet fra menn. Det er morsomt. Får komplimenter hver gang jeg er ute på noe staselig. 

Vil plassere meg som en 7. Hvis jeg hadde veid mindre kunne det vært mer. 

Anonymkode: ee8f9...f21

jeg vil plassere meg på 2-3 ,men høres ofte jeg har et pent smil, er søt og nydelig, og folk sier også at jeg gir meg selv altfor dårlig skår

Anonymkode: f542b...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får aldri høre at jeg er pen / fin lengere :( hverken av mannen eller andre.

er 37 år og gravid med mitt 4 barn og i full jobb. Jeg steller meg og sminker meg hver dag og kler meg pent, men de sorte ringene under øynene skinner nok igjennom dekkstiften. 
 

Anonymkode: e09f2...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Et sted mellom 4 og 8? Jeg fikk en del feedback på utseendet mitt da jeg var yngre, men lite nå. Men altså: uansett hvor pen hun var ville jeg vært litt forsiktig med å kommentere utseendet til en gift tobarnsmor med en krevende jobb og en litt autoritær og no-nonsense-preget utstråling. Så jeg ikke hva jeg skal legge i det. Jeg hadde neppe sagt noe om mitt eget utseende hvis jeg møtte meg🙄 man gir jo slik feedback bare til personer man tror setter pris på den.

Anonymkode: 1a341...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en 10’er? Photoshop glatt hud uten sminke og perfekte former? Hvis så, så finnes ikke naturlig 10’ere.

Så er jeg gammel nok til å innse at vi ikke er dukker. 
 

Jeg vil plassere meg selv som 8’er. Har ikke hatt svangerskap da, og er ikke skikket til å bli mor eller ønsker det. 
Jeg er penest med bittelitt sminke. Da litt solpudder for jevn og mer gylden farge. Litt mascara men ikke slik at det synes at jeg bruker det. Tegne litt opp munnen ytterst på så leppene ser lengre ut. Ellers er munnen fyldig. Bryn har jeg nok av så trenger ikke tegne på. 
 

Jeg er penere med null sminke enn med masse. 
 

Har slank kropp og alltid vært det. Trener for å holde kroppen i form. Muskler synes fort fordi jeg har lav fettprosent. 
 

Har likevel ting jeg kunne forandret. Kunne vært 3 cm lavere, litt større pupper men ikke mye. Kunne tenkt meg litt lysere øyne og et større smil. Og hvitere smil ;) blitt misfarget av kaffe desverre. Håret kunne vært tykkere. Jeg har sånn mellomtykt/tynt. 

Anonymkode: 42d6d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Et sted mellom 4 og 8? Jeg fikk en del feedback på utseendet mitt da jeg var yngre, men lite nå. Men altså: uansett hvor pen hun var ville jeg vært litt forsiktig med å kommentere utseendet til en gift tobarnsmor med en krevende jobb og en litt autoritær og no-nonsense-preget utstråling. Så jeg ikke hva jeg skal legge i det. Jeg hadde neppe sagt noe om mitt eget utseende hvis jeg møtte meg🙄 man gir jo slik feedback bare til personer man tror setter pris på den.

Anonymkode: 1a341...6e1

Jeg kommenterer aldri noens utseende. Ikke negativt for det er det bare mobbere og korttenkte folk som gjør. Har hatt bekjente som er mindre pene som har kommentert folk utseende stygt. Da har jeg lurt på hvordan de selv føler seg, de så jo ikke bra ut selv. Så har jeg hatt penere venninner som har gjort narr av andres overvekt og utseende, men da blir det også bare kvalmt. Lett for dem å si liksom, og så pinlig om de selv blir slik?! 
 

Jeg gir ikke komplimenter på utseende heller. Man kan gi på klær, ting eller arbeidsresultat, men ikke på ting man er født med. Føler det er en slags overfladisk smisking. Føler mange som kommenterer at andre er flotte hele tiden bare vil bli likt. 

Anonymkode: 42d6d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er en 10’er?

En 10’er er en egen kategori for individuelle preferanser. Dermed kan en hver kvinne være en 10’er for den rette personen. 

1-9 er hva fellesskapet ville ha sagt, der er det ofte nokså tilsvarende formeninger. Mens 10’eren er altså holdt av siden mennesker har ulike preferanser. 

Anonymkode: 0d3ab...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får aldri høre at jeg er pen / fin lengere :( hverken av mannen eller andre.

er 37 år og gravid med mitt 4 barn og i full jobb. Jeg steller meg og sminker meg hver dag og kler meg pent, men de sorte ringene under øynene skinner nok igjennom dekkstiften. 
 

Anonymkode: e09f2...45f

Kanskje lære deg å gi deg selv komplimenter? Folk er ikke så simple at de bare kommenterer alt det tenker. De sier ikke at du er fin nødvendigvis. Jeg kan synes noen er fin men jeg sier det ikke. 
 

Føler også at folk kommenterer utseende til folk for trøst? Så det er vel ikke bare positivt å få komplimenter. 

Anonymkode: 42d6d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En 10’er er en egen kategori for individuelle preferanser. Dermed kan en hver kvinne være en 10’er for den rette personen. 

1-9 er hva fellesskapet ville ha sagt, der er det ofte nokså tilsvarende formeninger. Mens 10’eren er altså holdt av siden mennesker har ulike preferanser. 

Anonymkode: 0d3ab...870

Ja nettopp. Det går altså ikke an å være en 10’er. Da tenker jeg litt sånn kjedelig perfekt. Nesten for pen til å knulle 😅

Anonymkode: 42d6d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg vil plassere meg på 2-3 ,men høres ofte jeg har et pent smil, er søt og nydelig, og folk sier også at jeg gir meg selv altfor dårlig skår

Anonymkode: f542b...159

Sitter dere og diskuterer slik i ditt nettverk? Det er ikke vanlig å til daglig få komplimenter. 
 

Som tenåring gjorde alt dette meg usikker. Fikk komplimenter hele tiden. Av enkelte jevnaldrende men også av voksne. Den dagen jeg ikke fikk noe kompliment ble jeg usikker og dagen ødelagt. Trodde ikke jeg var fin lenger pga det. 

Anonymkode: 42d6d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommenterer aldri noens utseende. Ikke negativt for det er det bare mobbere og korttenkte folk som gjør. Har hatt bekjente som er mindre pene som har kommentert folk utseende stygt. Da har jeg lurt på hvordan de selv føler seg, de så jo ikke bra ut selv. Så har jeg hatt penere venninner som har gjort narr av andres overvekt og utseende, men da blir det også bare kvalmt. Lett for dem å si liksom, og så pinlig om de selv blir slik?! 
 

Jeg gir ikke komplimenter på utseende heller. Man kan gi på klær, ting eller arbeidsresultat, men ikke på ting man er født med. Føler det er en slags overfladisk smisking. Føler mange som kommenterer at andre er flotte hele tiden bare vil bli likt. 

Anonymkode: 42d6d...322

Helt enig.

Eneste gangen jeg kommenterer utseendet er hvis andre er fornøyd med seg selv, da sier jeg meg stort sett enig. Pluss at jeg kan ta meg i å tenke at jammen sant er kvinner penere om våren enn de er resten av året - helt på tross av hva man skulle tro, der de kryper blåbleke ut av hiene sine 😂

Anonymkode: 0d3ab...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja nettopp. Det går altså ikke an å være en 10’er. Da tenker jeg litt sånn kjedelig perfekt. Nesten for pen til å knulle 😅

Anonymkode: 42d6d...322

Jo, det er jo nettopp det det gjør!

For en som har sterke preferanser for høye eller lave damer, tynne eller tykke damer, en bestemt stil, rocka damer eller pripne damer, smilehull, eller hva det måtte være, så vil den rette dama kunne fyke til værs på akkurat hans skala. Hun vil passere alle de andre, objektivt penere damene, fordi hun har akkurat dette ene som han kicker på. Det er uslåelig. 

Tenk bare etter, om ikke dere har slike ting selv, som utkonkurrerer det meste annet :) 

Anonymkode: 0d3ab...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt meg selv på 4 på en god dag, har lagt på meg mye i det siste pga. Medisiner. Og 40 tallet nærmer seg. Meeen jeg har aldri blitt sjekket opp så mye, fått så mange lange blikk, lure smil, og blunk fra menn, som jeg gjør nå. Og vi snakker om alt fra de i 20 årene, til gamle gubber😳

Anonymkode: 09e6d...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...