Gå til innhold

Dere som har leid Airbnb i sommer utenfor Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere igjen dette på forsikringen? Mitt selskap data Airbnb dekker de ikke. At der var det egne forsikringer. Jeg har søkt litt og slik jeg ser det er halvparten av summen tapt. Virker ikke som Airbnb har tenkt å dekke noe.

Er dette en sleip unnamanøver fra mitt selskap eller er dette korrekt?

Anonymkode: f9d63...ac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiseforsikringen din vil slå inn nå når reiserådene er utvidet til å gjelde til 20. August. Det fordrer selvsagt at du har en ordentlig reiseforsikring Og ikke bare satser på forsikringen i mastercardet. 

Anonymkode: d4a1a...c94

Skrevet

Vi skulle dratt til Edinburgh nå i Pinsen. Vi fikk refundert hele det innbetalte beløpet fra AirBnB uten problemer. Rask behandlingstid var det også. La ved skjermbilder fra regjeringen.no hvor det står at regjeringen fraråder utenlandsreiser på ubestemt tid, tok bilde av både norsk og engelsk tekst. 

Anonymkode: 96060...50f

Skrevet

Hi her.

Jeg har en skikkelig reiseforsikring. Men fikk nei. Det har de tydeligvis ikke rett til da? 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skulle dratt til Edinburgh nå i Pinsen. Vi fikk refundert hele det innbetalte beløpet fra AirBnB uten problemer. Rask behandlingstid var det også. La ved skjermbilder fra regjeringen.no hvor det står at regjeringen fraråder utenlandsreiser på ubestemt tid, tok bilde av både norsk og engelsk tekst. 

Var dette direkte fra Airbnb? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var dette direkte fra Airbnb? 

Ja. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. 

Takk. Gikk du via linken «kontakt oss«, som ikke går til verten? Jeg sendte akkurat før jeg så svaret ditt en kort melding på norsk, uten bilder av sum eller annet. Dumt jeg ikke gjorde det skikkelig. Får håpe på positivt svar.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Gikk du via linken «kontakt oss«, som ikke går til verten? Jeg sendte akkurat før jeg så svaret ditt en kort melding på norsk, uten bilder av sum eller annet. Dumt jeg ikke gjorde det skikkelig. Får håpe på positivt svar.

Nei. Jeg Kansellerte reisen/oppholdet på vanlig måte via siden til leiligheten vi hadde booket. Så kom det opp flere alternativer om hvorfor vi kansellerte. Valgte da covid-19 som grunn og la ved de før omtalte skjermbildene. Et av vilkårene for å få refundert hele beløpet er at man har booket før 14.03. i år. Vi booket i fjor, så den var grei. 

det står for øvrig masse info om vilkår for kansellering pga covid-19 på AirBnB sine sider, under kanselleringsvilkår. Ville lest det først, for det kan hende de har endret på det siden jeg kansellerte. Situasjonen er jo i stadig endring. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg Kansellerte reisen/oppholdet på vanlig måte via siden til leiligheten vi hadde booket. Så kom det opp flere alternativer om hvorfor vi kansellerte. Valgte da covid-19 som grunn og la ved de før omtalte skjermbildene. Et av vilkårene for å få refundert hele beløpet er at man har booket før 14.03. i år. Vi booket i fjor, så den var grei. 

det står for øvrig masse info om vilkår for kansellering pga covid-19 på AirBnB sine sider, under kanselleringsvilkår. Ville lest det først, for det kan hende de har endret på det siden jeg kansellerte. Situasjonen er jo i stadig endring. 

Ok. Det står at reiser etter 30 juni mister denne retten. Uavhengig om du bestilte før Covid-19😭

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Det står at reiser etter 30 juni mister denne retten. Uavhengig om du bestilte før Covid-19😭

Det er sikkert fordi det er for langt frem i tid. Prøv å sjekk igjen om en uke eller to? 🤷‍♀️

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert fordi det er for langt frem i tid. Prøv å sjekk igjen om en uke eller to? 🤷‍♀️

Skal prøve. Er bare bestandig så uheldig. Men takk for svar!

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal prøve. Er bare bestandig så uheldig. Men takk for svar!

Bare hyggelig. Håper det ordner seg for dere da. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...