Gå til innhold

Vedr. Konfirmasjon. Eks mann som tjener mer enn meg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han tjener en del mer enn meg. Kan jeg da spør om han kan betale litt mer enn meg til vår sønns konfirmasjon? 
Han er i en trygg stilling, mens jeg står i fare for permittering/oppsigelse. 

Anonymkode: b1477...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan alltids spørre. Det kommer jo egentlig an på hva slags relasjon dere har, hvordan bruddet var og hvilken avtale dere har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hysterika skrev:

Du kan alltids spørre. Det kommer jo egentlig an på hva slags relasjon dere har, hvordan bruddet var og hvilken avtale dere har i dag.

Vi har et veldig godt samarbeide og er gode venner. Sønnen vår bor 50/50 og vi får hver vår barnetrygd. 

Anonymkode: b1477...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg snakket med ham og sagt at jeg har usikker økonomi, kan vi ordne det sånn at jeg gjør mer praktisk og du betaler?

Anonymkode: 823b8...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg snakket med ham og sagt at jeg har usikker økonomi, kan vi ordne det sånn at jeg gjør mer praktisk og du betaler?

Anonymkode: 823b8...c0d

Om han er en type mann som skjønner hvor mye arbeid sånt er da. Mange menn gjør lite for å organisere slike selskap.

Anonymkode: 57dfa...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om han er en type mann som skjønner hvor mye arbeid sånt er da. Mange menn gjør lite for å organisere slike selskap.

Anonymkode: 57dfa...4ab

 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg snakket med ham og sagt at jeg har usikker økonomi, kan vi ordne det sånn at jeg gjør mer praktisk og du betaler?

Anonymkode: 823b8...c0d

Er jeg som må organisere alt. 

Anonymkode: b1477...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kunnet spørre min eks og han hadde gladelig sagt ja. Jeg liker også å organisere og planlegge, så veldig greit at han ikke bryr seg om sånt. 

Jeg har allerede så smått begynt å planlegge. Det er enda 7 år til, men her i byen må man gjerne bestille lokale opptil 5 år i forveien, iallefall om man skal få det man aller helst vil ha. 

Anonymkode: 8d903...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om det er greit for ham at du gjør det meste av jobben og han bidrar med en større andel økonomisk. 
Hvis han er en raus fyr og forstår din situasjon så går nok det helt fint. 
 

Ofte er det slik at de som tjener godt jobber mye, så kanskje han er glad for at du gjør størst innsats?

Anonymkode: 75fd3...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere betale 50 prosent hver, må jobben deles likt. Skal ikke han gjøre noe, bør han betale mer 

Anonymkode: 464bc...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilbudt meg å gjøre all jobben. Samt skaffet alle kakene. Så hadde jeg satt bort kakebakingen til venner å familie. 😊 

Anonymkode: 749a0...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han tjener en del mer enn meg. Kan jeg da spør om han kan betale litt mer enn meg til vår sønns konfirmasjon? 
Han er i en trygg stilling, mens jeg står i fare for permittering/oppsigelse. 

Anonymkode: b1477...952

Jeg har bidraget gjennom nav, eksen tjener 3-4 ganger mer enn meg og bidraget her ble  70/30, det samme ved konfirmasjonsutgiftene. Så ja, tjener han mer, skal han betale mer, og nekter han, kan du ta det via nav, men da må du legge ut først..

Anonymkode: a0f40...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Anonym bruker said:

Han tjener en del mer enn meg. Kan jeg da spør om han kan betale litt mer enn meg til vår sønns konfirmasjon? 
Han er i en trygg stilling, mens jeg står i fare for permittering/oppsigelse. 

Anonymkode: b1477...952

her betalte vi helt likt, selvom jeg er trygdet og han tjener ca 1 mill i året,men det går aboslutt ann og spørre synes jeg :)

Anonymkode: 2a563...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...