Gå til innhold

Påbudt med maske og handsker:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.! :) Jeg syns Absolutt det Skulle også ha vert påbudt å med å bruke maske, -i Disse Koronatider.Syns det er fælt å se,at det er så si Ingen som bruker det.. Også rart at Ikke alle butikker som setter fram engangshandsker til kunder -Klar til bruk.ENIG Folkens.?! :);) (..Ikke for å klage altså)

Anonymkode: 1e40b...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke enig. 

Anonymkode: 62e64...859

Skrevet

Hanske, uten D. 

Anonymkode: ae5b1...90c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hanske, uten D. 

Ja, og så til standpunktet: Nei, vi trenger ikke hansker eller ansiktsmaske. 

Det er ingen som ønsker å bli smittet av koronaviruset, men mange vil bli det, maske eller ei. Poenget er jo å spre smittetilfellene over tid, slik at helsevesenet har kapasitet til å ta i mot oss hvis det skulle bli nødvendig. Og nettopp dette har vi jo fått til i Norge, pga de restriksjonene vi har og har hatt. 

Skrevet

Synes det er bra det ikke er påbudt. De aller aller aller fleste bruker hansker og masker feil, dermed mer smitte!!!

Skal først vaske hender, så på med hansker,  hvor mange gjør det?? Ikke bra med vinyl hansker, bakterier kommer igjennom og det er vinyl butikker setter frem.... må vær nitril, latex å slik .

Maske skal ikke tas på eller tas av og på, og bare til bruk noen timer før den må kastes, hvor mange gjør det??

Anonymkode: 9a143...592

Skrevet

Hvorfor i all verden skal vi bruke det?? Vet du hvor lite smitte det er i Norge ? Nå må vi komme oss videre.
Hvis det blusser opp igjen må vi bli mer forsiktige, men sånn som situasjonen er nå er bruk av maske og hansker sinnsykt overdrevent. 

Anonymkode: b7af6...4fb

Skrevet

Nei, er glad det ikke er påbudt! Så mange som bruker det feil, så mye søppel og styr for antageligvis lite vinning, og per nå er smittetallet så lavt at det ville vært totalt unødvendig. Mye bedre at det fokuseres på håndhygiene, hostehygiene og at de som føler seg småsyke holder seg hjemme.

Anonymkode: f6c61...f13

Skrevet

Ansiktsmaske burde være påbudt. Alle kan lære å ta av og på en slik, på samme måte som de lærer å vaske hender riktig. Hansker i butikk, slik at en kan forsyne seg selv, er ikke ok. Umulig å forsyne seg med hansker fra en boks, uten å komme borti andre hansker. Bedre med sprit.

Anonymkode: 30bcf...ca0

Skrevet

Nei det er jeg overhodet ikke enig i, de aller fleste bruker disse tingene feil så det er mye bedre å sverge til håndhygiene som de fleste gjør i dag. 

Anonymkode: 888ae...170

Skrevet

Masker bør være påbudt. Med håndskrift er ikke hansker nødvendig.

masker hindrer først og fremst at de som ikke selv vet at de er smittet smitter andre. Om alle går med masker vil det gjøre at mange som er smittet ikke smitter andre. Veldig effektivt

Anonymkode: 69800...2eb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ansiktsmaske burde være påbudt. Alle kan lære å ta av og på en slik, på samme måte som de lærer å vaske hender riktig. Hansker i butikk, slik at en kan forsyne seg selv, er ikke ok. Umulig å forsyne seg med hansker fra en boks, uten å komme borti andre hansker. Bedre med sprit.

Anonymkode: 30bcf...ca0

Enig. 

Men ser at nesten ingen bruker spriten eller håndvask. Bruker selv en kiwi butikk med vask ved inngangen, og vasker alltid hendene før jeg går inn og før jeg går ut igjen.... Ikke en gang har jeg sett andre gjøre det, eller bruke spriten som står der. Folk generelt er egoister. 

Anonymkode: c2ccb...57d

Skrevet

Jeg jobber i butikk og er ekstremt glad for at det ble vanskelig å skaffe hansker og dermed ble det tatt en avgjørelse at vi ikke skulle tilby dette lengre. 

Hansker hadde vært greit nok om folk hadde kastet de i søppla. Vi brukte mye tid på å rydde opp hansker kunder kastet fra seg på gulvet, handlevogner og parkeringa. Det høres ut som vi ikke hadde søppelbøtter, men det har vi i fleng. Klage på oss pga at de måtte vente ett minutt eller to når vi hadde vaskerunde på selvbetjentkasser kunne de, eller at vi ikke gjorde det etter hver kunde, men å tenke på oss som måtte rydde opp hansker over alt, vasker og går på jobb hver dag der kunder ikke alltid brydde seg om å holde avstand kunne de. Som alenemor med to barn som er i risikogruppen så er det kanskje ikke så farlig om jeg blir smittet, jeg jobber jo bare i butikk virket det som. 

Folk bør puste med magen og ikke stresse så. Hold en meters avstand og en hsr fint tid til å vente noen sekunder om en kunde står forran hylla der du skal ta noe. Nå er folk tilbake i gamle vaner og meteren glemmes til fordel for å spare noen sekunder på handleturen. Ett så stressende liv har vel egentlig ingen.

Anonymkode: 1aa15...cd7

Skrevet

Ikke enig i et slikt påbud. Helt enig i at synsing fra hvermannsen ikke skal avgjøre hvilke påbud som ilegges. 

Anonymkode: 08ff2...3ec

Skrevet

Helt uenig. Jeg er forresten alltid et par hansker i lomma til nødbruk, tilfelle jeg skulle føle at jeg trenger det. Som f.eks når jeg går på bussen og har glemt håndspriten / våteserviettene sånn at jeg ikke kan få vasket eller spritet meg når jeg går av igjen. Men i butikker bruker jeg dem ikke, der er det håndsprit eller vask som gjelder. Tror også at man blir mindre forsiktig med hva man tar på når man har hansker og jeg har sett flere med hansker som tar på hanskene når de tar dem av seg, og da er man jo like langt.

Anonymkode: 9d2f3...ab3

Skrevet

Hansker har ikke noe for seg. De erstatter ikke håndhygiene og beskytter deg kun mot kroppsvæsker. For å bruke dem riktig må du vaske/sprite hendene, ta på hansker,  bruke dem til å berøre én ting, deretter ta dem av og vaske/sprite på nytt. 

Problemet med hansker er at folk tror de erstatter god håndhygiene, og så går de med dem rundt i i hele butikken og tar på mobilen, lommeboka, klør seg i fjeset osv, og så går de og tar på alle varene. God håndhygiene beskytter mer enn hansker gjør. 

Maske kan diskuteres. Disse beskytter folk rundt deg mot smitte, så tanken er at de beskytter oss mot folk som er smittsomme men uten symptomer. Dette er logisk der de har mye smitte, f eks USA. I land hvor det er få smittede er det bare sløsing med maskene. Og de erstatter ikke å holde avstand og god håndhygiene. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. 

Men ser at nesten ingen bruker spriten eller håndvask. Bruker selv en kiwi butikk med vask ved inngangen, og vasker alltid hendene før jeg går inn og før jeg går ut igjen.... Ikke en gang har jeg sett andre gjøre det, eller bruke spriten som står der. Folk generelt er egoister. 

Har egen håndsprit i veska. 

Anonymkode: 1ef47...ccd

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har egen håndsprit i veska. 

Anonymkode: 1ef47...ccd

Jeg og. Bruker den rett før jeg går inn i butikken, slik at den er tørr før jeg kommer inn. 

Anonymkode: d3bc6...571

Skrevet

helt uenig

Anonymkode: 36fd1...15c

Skrevet

Synes folk burde vært mer forsiktig med å drikke håndsprit, sånn at de er i stand til å uttrykke seg skriftlig om det trengs.. 

Anonymkode: 8247e...8c4

Skrevet
På 24.5.2020 den 17.33, Anonym bruker skrev:

Hei.! :) Jeg syns Absolutt det Skulle også ha vert påbudt å med å bruke maske, -i Disse Koronatider.Syns det er fælt å se,at det er så si Ingen som bruker det.. Også rart at Ikke alle butikker som setter fram engangshandsker til kunder -Klar til bruk.ENIG Folkens.?! :);) (..Ikke for å klage altså)

Anonymkode: 1e40b...e05

Her burde det være påbudt med korrekturlesning. Fikk kløe i øynene.

Anonymkode: c95cb...77e

Skrevet
På 24.5.2020 den 19.35, Anonym bruker skrev:

Enig. 

Jeg reagerer VELDIG på håndsprit/antibac. Hendene mine blir fulle av røde blemmer som klør som bruker lang tid på å bli borte. Også inne i håndflatene. Så jeg drar kun på butikker jeg vet jeg har mulighet til å vaske hendene hvis jeg drar alene.

Hvis det bare er håndsprit tilgjengelig, så går jeg med hendene inne i lommene hele tiden, tar de ikke ut i det hele tatt mens jeg går ved siden av den jeg har med meg i butikken/apoteket/posten. Da er det "handlepartneren" min som tåler håndsprit som plukker varene jeg trenger. Andre folk ser stygt på meg da. Men som sagt, jeg har hendene i lomma hele tiden slik at alle ser at jeg ikke tar på noe. Og jeg sier i fra hvorfor til den som står vakt med håndspriten.

Anonymkode: bba3a...6f8

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerer VELDIG på håndsprit/antibac. Hendene mine blir fulle av røde blemmer som klør som bruker lang tid på å bli borte. Også inne i håndflatene. Så jeg drar kun på butikker jeg vet jeg har mulighet til å vaske hendene hvis jeg drar alene.

Hvis det bare er håndsprit tilgjengelig, så går jeg med hendene inne i lommene hele tiden, tar de ikke ut i det hele tatt mens jeg går ved siden av den jeg har med meg i butikken/apoteket/posten. Da er det "handlepartneren" min som tåler håndsprit som plukker varene jeg trenger. Andre folk ser stygt på meg da. Men som sagt, jeg har hendene i lomma hele tiden slik at alle ser at jeg ikke tar på noe. Og jeg sier i fra hvorfor til den som står vakt med håndspriten.

Anonymkode: bba3a...6f8

Det finnes vel ikke matbutikker uten vask ved siden av panteautomaten? Jeg kommer ikke på noen, det er ikke noe problem å vaske seg istedenfor å bruke antibac.

Skrevet

Det finnes vel ikke matbutikker uten vask ved siden av panteautomaten? Jeg kommer ikke på noen, det er ikke noe problem å vaske seg istedenfor å bruke antibac.

Her er det flere butikker uten vask ved panteautomaten

Anonymkode: 36872...4c3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er det flere butikker uten vask ved panteautomaten

Så rart at det er så stor forskjell på steder.... Men det har kanskje noe med alder på butikklokalene å gjøre?

Her er det både Rema, Kiwi, Meny, Obs!, Extra og Spar, alle har vask ved panteautomaten. 

Skrevet

Så rart at det er så stor forskjell på steder.... Men det har kanskje noe med alder på butikklokalene å gjøre?

Her er det både Rema, Kiwi, Meny, Obs!, Extra og Spar, alle har vask ved panteautomaten. 

Det kan være, det vet jeg ikke. Men det jeg vet de har til felles, er at de butikkene har panteautomatene langt inne i butikken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...