Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #1 Skrevet 24. mai 2020 😉jeg tenker på å kjøpe hver sin bok til barnets lærere som sommergave. Med byttelapp såklart. Anonymkode: e9ca0...eeb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #2 Skrevet 24. mai 2020 Det er nok ganske forskjellig, men legg i en byttelapp for alle lærere vil vel finne noe i en bokhandel de kan bytte i. Anonymkode: 488ee...d40
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #3 Skrevet 24. mai 2020 Jupp, lærere er en egen rase. De klarer ikke å se bokstaver som står sammenflettet i setninger, uten å lese de. Anonymkode: 62354...611
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #4 Skrevet 24. mai 2020 Lærer her. Jeg er ikke så interessert i bøker. Liker å lese for elevene og barna mine, min ikke for egen glede. Da liker jeg bedre filmer og serier. Anonymkode: f505c...43d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #5 Skrevet 24. mai 2020 Hva hadde du satt mest pris på? Sjokolade? Anonymkode: e9ca0...eeb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #6 Skrevet 24. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva hadde du satt mest pris på? Sjokolade? Anonymkode: e9ca0...eeb Du kan ev. kjøpe gavekort hos bokhandler. Jeg har endel hobbybøker. En god sjokolade eller en fin blomsteroppsats setter jeg også pris på. Ene kollegaen min, som er veldig glad i film, fekk gavekort på kino. Jeg hadde heller satt pris på gavekort på Stoff og Stil el.l. Vet du hvilke interesser lærerne har? Uansett tror jeg de fleste lærere setter pris på det meste. Om det så er en melkesjokolade eller gavekort på shoppingsenter på 1.000,- Vi er ikke en kresen rase. 😊 Anonymkode: f505c...43d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #7 Skrevet 24. mai 2020 Selvfølgelig ikke. Og de som liker å lese, liker ikke nødvendigvis samme bøker. Anonymkode: b4c9d...3e5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #9 Skrevet 24. mai 2020 De fleste finner jo en god bok de kan lese i sommer Vi har jo lang ferie 😂 Tror i allefall lærere er en av «kategoriene» der flest liker å lese Om ikke kan læreren kjøpe en barnebok å lese til klassen, eller nye permer og penner som de selger på bokhandleren. Eller årsplanlegger, notatbøker, et puslespill... Anonymkode: 9e667...6e2
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #10 Skrevet 24. mai 2020 Dette varier nok mye, men jeg tror du finner flere som liker å lese innenfor læreryrket enn innenfor mange andre yrker. Det er nok også større sjanse for at en norsklærer liker å lese enn en mattelærer, men i grunnskolen er det gjerne mer vanlig at lærere underviser i mange ulike fag. Jeg hadde likt å få en bok 👍 Anonymkode: f55ad...54f
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #11 Skrevet 24. mai 2020 Jeg har faktisk fått bøker av elever. Jeg er norsklærer i voksenopplæringen. Dessverre var det ikke bøker jeg ønsket å lese, kjente bestselgere av forfattere jeg ikke har det minste sansen for. Jeg liker å lese, men ikke hva som helst. Sørg for byttekort, eller gi et gavekort. Anonymkode: b4c9d...3e5
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #12 Skrevet 24. mai 2020 Byttekort hadde jeg selvsagt lagt ved! Dere lærere som har svart; får dere ofte gaver? Ved jul, sommer osv? Anonymkode: e9ca0...eeb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #13 Skrevet 24. mai 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Byttekort hadde jeg selvsagt lagt ved! Dere lærere som har svart; får dere ofte gaver? Ved jul, sommer osv? Anonymkode: e9ca0...eeb Jeg pleier å få en julegave og en sommergave fra klassekontaktene, på vegne av hele klassen med foreldre. Jeg har også fått noen julegaver fra elever. Gave fra foreldre har jeg ikke fått på de 6 årene jeg har jobbet. Noen ganger har skolen fått en liten oppmerksomhet fra fornøyde foreldre, som da blir satt på personalrommet til deling. Som oftest sjokolade, hjemmebakt el.l. Anonymkode: f505c...43d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #14 Skrevet 24. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg pleier å få en julegave og en sommergave fra klassekontaktene, på vegne av hele klassen med foreldre. Jeg har også fått noen julegaver fra elever. Gave fra foreldre har jeg ikke fått på de 6 årene jeg har jobbet. Noen ganger har skolen fått en liten oppmerksomhet fra fornøyde foreldre, som da blir satt på personalrommet til deling. Som oftest sjokolade, hjemmebakt el.l. Anonymkode: f505c...43d Hva synes du om å få gaver? Anonymkode: e9ca0...eeb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #15 Skrevet 24. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva synes du om å få gaver? Anonymkode: e9ca0...eeb Jeg syntes det er helt greit. De gavene jeg har fått, har ikke hatt stor verdi. Det dyreste er nok blomsteroppsatsene jeg har fått fra klassekontaktene, men de er kjøpt med klassekassen. Gavene fra elevene har heller ikke kostet mye, en liten sjokolade el.l. Hadde gavene hatt stor verdi, hadde det vært ukomfortabelt. Jeg får jo betalt for den jobben jeg gjør. Jeg trenger ikke få verdisaker fra foreldre. Bruk heller de pengene på barna. Men en liten oppmerksomhet liker jeg. Det er en måte å fortelle at de setter pris på jobben jeg gjør, de er glad i meg og at de ønsker å glede meg. En gave jeg ønsker meg, men som jeg ikke vil kjøpe selv, er en kopp der det står «Verdens beste lærer». Den ønsker jeg noen kjøper til meg, gjerne klassekontaktene! Blir litt for dumt å kjøpe den til meg selv! 😄 Anonymkode: f505c...43d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #16 Skrevet 24. mai 2020 Takk for svar. Jeg har pleid å kjøpe gaver til lærerne (ikke av stor verdi) og har tenkt på om det blir sett på som rart eller positivt. Tilbakemeldingene har vært positive da. Anonymkode: e9ca0...eeb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #17 Skrevet 24. mai 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Jeg har pleid å kjøpe gaver til lærerne (ikke av stor verdi) og har tenkt på om det blir sett på som rart eller positivt. Tilbakemeldingene har vært positive da. Anonymkode: e9ca0...eeb Bare fortsett med det. Det er hyggelig å få noe som viser at du setter pris på den jobben de gjør med barna dine. En ting som kan være lurt å tenke på; hvis flere gir gaver, kan det fort bli mange ting. Da kan det være greit å få gaver en kan konsumere eller noe som er naturlig å kaste etter en stund. Anonymkode: f505c...43d
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #18 Skrevet 24. mai 2020 Takk, jeg har som du skriver kjøpt noe som kan konsumeres😊 Anonymkode: e9ca0...eeb
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2020 #19 Skrevet 24. mai 2020 De årene jeg er kontaktlærer for avgangsklasse hender det jeg får en liten gave. En flaske vi eller to, et gavekort på restaurant, bøker. Setter stor pris på det. Til jul eller sommer sånn ellers vil jeg helst ikke få noe, men jøss, jeg er relativt svak for sjokolade. 😉 Anonymkode: b51af...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå