Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #1 Skrevet 23. mai 2020 Vi har noen venner som har en datter i 10. klasse. Hun er altså 15,5 år. Vi bor i en middels stor by, og siden vi bor ganske nære sentrum, ser jeg også stadig denne jenta henge rundt i sentrum. Og det skjer til seine natta. Altså, jeg vil jo si at 23.30 en fredag og lørdag kveld er seint for en ungdom på under 16 år. De er en stor gjeng som henger rundt her. I følge mine egne barn på nesten samme alder, så er det mye drikking i denne gjengen. Noen ganger hjemme hos noen, men ofte også ute i parken, på skoleplassen, i skogen osv. Barna mine ser div snapper fra jenta og andre av hennes venner. Jeg blir jo på en måte sjokkert, selv om jeg vet at sånt foregår, og alltid har gjort det i denne aldersgruppa. Jeg er overrasket over at foreldrene ikke stopper dette, da de virker veldig oppegående. Men i stede så kjører og henter de ungdommene til sentrum, så de vet jo om hva som foregår. Disse som henger rundt å drikker, blir jo lette mål for eldre ungdommer som kan tilby både det ene og det andre. Jeg tenker med gru på at egne barn snart er i samme alder, selv om jeg håper og tror de har litt andre interesser og verdier. Men er dette vanlig tidsfordriv for 15-åringer? Eller klarer dere andre foreldre å stå i mot? Anonymkode: e97ce...a63
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #3 Skrevet 23. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Naive foreldre!!! Anonymkode: e474f...3d2 Ja, jeg opplever jo disse vennene våre som veldig naive foreldre. Sier liksom at det er så koselig at datteren er i en så stor gjeng som holder sammen (15-20 stk). Men skjønner ikke at de lar henne henge ute sånn. Måtte da være bedre å si, ta med noen venner hjem her, så kan dere lage mat og se en film osv...? Anonymkode: e97ce...a63
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #4 Skrevet 23. mai 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har noen venner som har en datter i 10. klasse. Hun er altså 15,5 år. Vi bor i en middels stor by, og siden vi bor ganske nære sentrum, ser jeg også stadig denne jenta henge rundt i sentrum. Og det skjer til seine natta. Altså, jeg vil jo si at 23.30 en fredag og lørdag kveld er seint for en ungdom på under 16 år. De er en stor gjeng som henger rundt her. I følge mine egne barn på nesten samme alder, så er det mye drikking i denne gjengen. Noen ganger hjemme hos noen, men ofte også ute i parken, på skoleplassen, i skogen osv. Barna mine ser div snapper fra jenta og andre av hennes venner. Jeg blir jo på en måte sjokkert, selv om jeg vet at sånt foregår, og alltid har gjort det i denne aldersgruppa. Jeg er overrasket over at foreldrene ikke stopper dette, da de virker veldig oppegående. Men i stede så kjører og henter de ungdommene til sentrum, så de vet jo om hva som foregår. Disse som henger rundt å drikker, blir jo lette mål for eldre ungdommer som kan tilby både det ene og det andre. Jeg tenker med gru på at egne barn snart er i samme alder, selv om jeg håper og tror de har litt andre interesser og verdier. Men er dette vanlig tidsfordriv for 15-åringer? Eller klarer dere andre foreldre å stå i mot? Anonymkode: e97ce...a63 Mest sannsynlig ikke naive foreldre, men foreldre som vet hva som foregår. De kjører vel ungdommen på fester med beskjed om å ringe når de skal hentes og krever at de svarer når foreldrene ringer eller sender meldinger innimellom. Slik at de har eller føler de har noenlunde kontroll og at barna kommer til de hvis noe har skjedd. Da jeg var på mødrehjem så fortalte en av de i personale at hun og mannen kjører deres 16 år gamle sønn på fester og henter han på natta når han er ferdig. Anonymkode: af28b...0f6
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2020 #5 Skrevet 23. mai 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mest sannsynlig ikke naive foreldre, men foreldre som vet hva som foregår. De kjører vel ungdommen på fester med beskjed om å ringe når de skal hentes og krever at de svarer når foreldrene ringer eller sender meldinger innimellom. Slik at de har eller føler de har noenlunde kontroll og at barna kommer til de hvis noe har skjedd. Da jeg var på mødrehjem så fortalte en av de i personale at hun og mannen kjører deres 16 år gamle sønn på fester og henter han på natta når han er ferdig. Anonymkode: af28b...0f6 Ja ja, det er mulig. Men 15 år liksom (har jo pågått et års tid også). Jeg synes de er alt for unge. Og å være på fest er jo en ting, men å henge gatelangs synes jeg er noe annet. Og hun kjøres til sentrum for å gå å henge, og hentes igjen nærmere midnatt. Anonymkode: e97ce...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå