Gå til innhold

Hva er minstesum til livsopphold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger tidligere skrevet om min eks som jobber svart osv. Økonomi har vært en issue i forhold til han i alle år. Men nå går han altså på aap (arbeidsavklaringspenger). I utgangspunktet har han utbetalt 23000 etter skatt, men så foretas det tydeligvis tvangstrekk, pluss at nav innkreving trekker barnebidrag siden han ikke betaler av seg selv. Og han er skyldig en del bidrag, så de trekker en høyere sum hver måned for at han skal komme ajoure en gang... MEN, i følge han selv, så får han kun utbetalt ca 10000kr i mnd. Med en husleie på 11000, så går jo ikke dette opp så klart, og han rettferdiggjør all den svarte jobbingen både overfor seg selv, barna og alle andre. Men hvordan kan de trekke så mye at han ikke engang har til husleie? Det finnes vel regler for sånt?

Og kan da nav si at for eksempel barna må bo fulltid hos meg, så han kan skaffe seg en mindre og dermed billigere bolig?

Anonymkode: e8a71...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er minste beløp man skal sitte igjen med????

Skrevet

Erter husleie, ca 6000 forventer familie.

Anonymkode: 463a5...4b7

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er minste beløp man skal sitte igjen med????

Ikke la deg lure av ham. 

Kreditorene er ikke tankelesere. Det er hans eget ansvar å dokumentere sine inntekter og sin husleie, slik at trekket blir riktig. Det kan ikke forsvares at han arbeider svart fordi han har vært så lat at han ikke  har sendt inn dette. Her er det på sin plass med en anmeldelse av ham og bedriften for svart arbeid. 

Han vil ikke få penger til livsopphold hvis han har lønnstrekk. 

Anonymkode: ecf60...583

Skrevet

Han kan ha mer inn enn han sier (for NAV har oversikt over all inntekt fra dem som AAP osv og innkrevingen der ville ikke satt trekket for høyt) 

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han kan ha mer inn enn han sier (for NAV har oversikt over all inntekt fra dem som AAP osv og innkrevingen der ville ikke satt trekket for høyt) 

Jeg vet hva han får, siden det nylig har vært gjort en vurdering i forbindelse med søknad om bidrag til tannregulering og briller. Kan selvfølgelig ikke forsvares at han jobber svart, men han forsvarer det. 

Men skjønner ikke hvordan det kan trekkes så mye fra hans aap, at han ikke engang har nok til å dekke husleie, så akkurat der forteller han nok ikke den fulle sannhet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...