Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom barnas samvær med far minskes, og jeg melder fra til NAV om dette, skjer det da noe med barnebidraget? Og i såfall, foretar de nye beregning og innhenter nye opplysninger, eller bare prosentvis endring i allerede fastsatt bidrag? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må da vite dette????

Anonymkode: bb8c5...94e

Skrevet

Du kan be om en ny vurdering fordi samvær er endret, de vil da ta hele beregningen på nytt og du/dere må betale for det.

Anonymkode: 5ad43...c8f

Skrevet

Hvis det er snakk om mye, blir det ny utregning. 
Viktig at begge er enige og at det nye samværet er varig. 
Mine har tatt pauser fra far , der de ikke har reist på 6-7 måneder. Søkte ikke endring på det, fordi han er litt farlig og det hadde vært bensin på bålet. Nå er de tilbake i samvær. Barna har lyst å slippe, men de tør ikke. 

Anonymkode: 644c7...f77

Skrevet
20 timer siden, Durni skrev:

Dersom barnas samvær med far minskes, og jeg melder fra til NAV om dette, skjer det da noe med barnebidraget? Og i såfall, foretar de nye beregning og innhenter nye opplysninger, eller bare prosentvis endring i allerede fastsatt bidrag? Noen som vet?

Står på nav sine sider. Endringen i bidraget må være større en 12 % før det blir endra etter ny søknad til nav.

Anonymkode: 96266...465

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Admin

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Står på nav sine sider. Endringen i bidraget må være større en 12 % før det blir endra etter ny søknad til nav.

Anonymkode: 96266...465

Prøvde å få mer klarhet i dette, men så ble innlegget slettet av admin. Veldig merkelig. Men altså, om samværet med far minskes med en viss prosent, vil da automatisk bidraget fra han øke med samme prosent? Det er spørsmålet mitt. Og om prosenten er mer enn 12, vil det da automatisk bli en ny utregning, eller må en av oss be om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...