Gå til innhold

Donere, innafor å gi lite beløp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke råd til å donere til alt jeg kommer over. Men noen ganger tenker jeg det er egoistisk å bare ignorere. Kan liksom gi 5 kr. Eller er det grusomt lite? Om alle ga 5 så hadde det faktisk blitt ganske mye... men er redd det er pinlig?

Anonymkode: d550e...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke råd til å donere til alt jeg kommer over. Men noen ganger tenker jeg det er egoistisk å bare ignorere. Kan liksom gi 5 kr. Eller er det grusomt lite? Om alle ga 5 så hadde det faktisk blitt ganske mye... men er redd det er pinlig?

Anonymkode: d550e...2e1

Hvorfor er det egoistisk å ignorere? Man donerer først og fremst til seg selv

Anonymkode: 91af5...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, borrat skrev:

Donnere til hvem?

Har det så mye å si? For eksmepl til barn som trenger mat, coronahjelp, til små bedrifter, dyr som trenger behandling 

Anonymkode: d550e...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bøssebærer kommer, og du bare har 1kr, gi den krona hvis du kan avse den. Hvis alle i Norge gir 1kr pr. pers, blir det over 5.000.000kr. De kan gjøre mye med 5mill!

Det samme gjelder Vipps. Har du en 5kr å avse, vipps den over til de. 

Det er ikke pinlig å «bare» gi 5kr. Det som er pinlig, er å ikke åpne for bøssebærere, når en er hjemme. Ringeklokka ringer så hele nabolaget hører det, og en hører trinn fra innsiden, men døra forblir lukket. Da er det bedre å åpne og beklage seg å si at en ikke har kontanter. 

Anonymkode: f9734...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis bøssebærer kommer, og du bare har 1kr, gi den krona hvis du kan avse den. Hvis alle i Norge gir 1kr pr. pers, blir det over 5.000.000kr. De kan gjøre mye med 5mill!

Det samme gjelder Vipps. Har du en 5kr å avse, vipps den over til de. 

Det er ikke pinlig å «bare» gi 5kr. Det som er pinlig, er å ikke åpne for bøssebærere, når en er hjemme. Ringeklokka ringer så hele nabolaget hører det, og en hører trinn fra innsiden, men døra forblir lukket. Da er det bedre å åpne og beklage seg å si at en ikke har kontanter. 

Anonymkode: f9734...f68

Nei da er man ikke hjemme 😛 har hatt så angst for å åpne for fremmede. Det er ikke fordi jeg ikke vil gi. Nei, si du ikke har penger kan nesten heller virke som du ikke vil gi. Går inn og late som du skal se etter penger, kommer tilbake og sier du har ikke. Late som liksom.. 

Og hvordan vet man ikke at dette er svindlere? Alle kan gå med en slik og et falsk kort .

 

Anonymkode: d550e...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange bekker små, blir en stor Å. Gi litt. Men man trenger ikke gi til alt og alle. Er blindeforbundet din fanesak gir du mest tio dem. Så gir noen til Redd barna og noen til Kreftforeningen.  De færreste kan støtte alt. Selv om mange har en god sak. 

Anonymkode: 93036...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere gjerne kalle meg dum altså.......Har aldri tenkt på det å gi bare noen kroner hvis det er innsamling for en eller annen  god sak. Føles ut som det ikke er "Noe vits":.. Jeg støtter "Mine faste" og støtter når det er saker jeg brenner ekstra for, TV-aksjonen eller hvis barna samler inn for en eller annen organisasjon via skolen, konfirmasjon el... Ut over det gir jeg ikke,- for man har jo ikke råd til å gi til alle! Blir jo tusenlappene flyr i de mest "Intense"perioder. 

Men å gi fem kroner,- eller ti kroner! Er jo genialt! I alle fall de aller fleste her til lands er i en slik posisjon at vi kan det.  (Altså, jeg skjønner jo at for noen så er også det alt for mye,- og det er jo greit å ikke gi noe da. Helt innafor). Men igjen,- det store flertall av Norges befolking skulle tenkt litt mer sånn, gir vi alle fem kroner hver så blir det innmari mye penger til slutt! Så kan man heller gi 50, 100, 200 eller 5000 til de organisasjoner man "brenner litt ekstra" for.

 

Tror jeg skal begynne med det. Nå i disse vippstider er det jo null problem da man slipper å "ydmyke seg" ved å putte et pengestykke ned i ei bøsse på samme måte som før,- selv om det heller ikke skulle vært uglesett. Dette var en god ide for meg i i hvert fall! Takk HI.

Anonymkode: ce753...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...